Inlägg från: Juni2008 |Visa alla inlägg
  • Juni2008

Bröstförstoring 10

Polstjärnan:
    Jag ska maila kirurgen om sjukskrivningen och fråga igen. Jag vet att arbetsgivaren betalar fösta två veckorna men hon sa att jag skulle vara hemma minst 4 veckor.
    Jag tyckte att bemötandet på dom två klinikerna var likvärdigt. Men jag känner mig lite tryggare med Oya än med Leif.
    Leif tyckte jag skulle ha 450 och Oya tyckte 500.
    Oya mätte diametern på mitt bröst nu och konstaterade att det skulle se konstigt ut med mindre en 500. Rätt bred bröstkorg.
    Annars föreslog hon samma implantat som jag bestämt hos Eriksberg.
    Längtar så.

Kokaburra:
    Vad spännande, jag vill veta allt sen efter din operation. Ska du göra en full bukplastik?
    Jag ska inte flytta naveln men skära bort mycket under naveln.

Jag har tid den 10 oktober.

Kram på er alla

• Juni2008

Lillah

Jag har ändrat mig lite. Men från början var det Eriksberg med runda gelehallon, hög profil , 450 ml.

Men nu kommer det att bli Strandkliniken och en bukplastik op sammtidigt.
    Kom på att det är lika bra att göra det med en gång.
    Och kirurgen där tyckte att jag skulle ha 500ml. Det tycker jag låter jättemycket men hon sa att det skulle se bra ut på mig. Har bred bröstkorg.
    Vet du vad du har för mått på bröstet?
    Alltså från mitten och ut till bröstmuskelns slut på andra sidan. Förstår du vad jag menar?
    Jag har 14 cm och då kollade hon i listan och kom fram till 500ml.

Vet någon av er om det finns någon lista på vilka mått det finns på alla sorters proteser. Den som kirurgen tittar i för att få exakt rätt nummer på implantaten.

Är det någon av er som har någon erfarenhet av Strandkliniken och bröstförstoringar. Hur har resultatet blivit och hur mycket har lagts in?

Kram på er

• Juni2008

Polstjärnan:

Jag skulle opa mig på Eriksbeg den 12 oktober. Men jag har bytt klinik. Anledningen är att jag kom fram till att jag ville göra en bukplastik op sammtidigt så nu ska jag opas på Strandkliniken den 10 otober istället.
    Kram på er

• Juni2008

Jag ska opa mig på Strandkliniken. Tyckte också att det lät dyrt. När jag var där för lite mer en ett år sedan så skulle han ha 65000 för lyft och förstoring.
    Tyckte inte att det känndes bra där så jag har varit på två kliniker till efter VK. Ingen av dom andra kirurgerna tyckte jag behövde lyfta. Så nu ska jag istället göra en förstoring och även en bukplastik op.
    Ha det

• Juni2008

RenoVera
    Jag ska opa mig den 10 oktober så det är nedräkning för mig nu. Längtar så tills det är dags.
    Jag delar gärna med mig efter allt är klart.

• Juni2008

Nu har jag opat mig. Den 10 oktober. Strandkliniken där jag gjorde en bukoperation och en bröstförstoring med runda gelehallon 500cc
    Liten op berättelse kommer här.

Var lite tidig till kliniken. Skulle vara där 8 men var där vid halv 8.
    Fick komma in direkt och jag fick byta om till morgonrock, fylla i några papper. Sen var det bara att knalla in till operationsrummet.
    Dom satte en kanyl och efter bara någon minut så hade dom sprutat in sömnmedel och jag sov.
    Glömde kolla på kl men kan tänka mig att den var ca 8.
    Vaknade vid halv 11 och då kändes allt helt ok. Fick en glimt av brösten som såg jättebra ut.
    Dagen efter kommer jag inte ihåg mycket av. Men dom som jobbade där var otroligt trevliga och mysiga. Man kände sig väldigt ompysslad.
    Delade rum med två andra tjejer. En som åkte hem redan samma och en som stannade över natten som mig.
    Fick ett blodtrycksfall där allt bara snurrade och dom var tvungen att vicka tillbaka sängen så jag låg med huvudet neråt och fötterna i luften. Kräktes en gång och så fick jag en spruta som stoppade illamåendet och en spruta för att hålla blodtrycket uppe.
    Nu har jag kommit hem och jag har mest ont över brösten. Det spänner rejält men det är inte outhärdligt.
    Ni får fråga om det är något ni undrar över

• Juni2008

Rosett:

Nu mår jag rätt bra tror jag för att gjort två rätt stora operationer i onsdags.
    Jag har lite ont men jag klarar mig på alvedon nu. Jag kan göra rätt mycket själv. Men jag skulle inte klara av att vara hemma med barnen själv. Just nu bor jag hos mamma och pappa och barnen är hemma med sambon. Jag får ju inte lyfta mer en 2kg på en månad. Jag klarar av att fixa mig själv. Men det jobbigaste är ju att sova på ett skönt sätt. Jag kommer inte upp från soffan när jag är helt liggande. Men jag kan tro att om jag bara skulle ha opat brösten så skulle jag kunnat dra mig upp till sittande med magen. Men den är ju ockå opad så det går ju inte.
    Jag vill inte äta citodon mer för jag tror att det gör att man svullnar upp runt magen och lägger på sig vätska.
    Jag var inte så jättenervös innan op utan jag försökte att inte tänka så mycket på vad det var jag skulle göra.
    Jag la 500cc under bröstmuskeln. Jag har mest ont i brösten.
    Jag vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag vaknade. Var rätt bedövad och lycklig.
    Allt känns rätt bra nu ändå. Jag klarar av smärtan.

När ska du opa dig?
    Vart?
    Hur mycket ska du lägga in?

Lycka till

• Juni2008

Jag var mest rädd för smärtan men det tycker jag inte att du ska vara den har inte varit outhärdlig.
    Jag ska vara sjukskriven en månad.
    Har du fött barn så tror jag inte att du kan hantera smärtan bra.

Vad har du för mått innan.

Jag är 170cm lång
    65kg
    80cm runt bröstkorgen.

Jag hade en platt aa kupa innan och kirurgen trodde att det här skulle bli en c kupa.

• Juni2008

Jag var mest rädd för smärtan men det tycker jag inte att du ska vara den har inte varit outhärdlig.
    Jag ska vara sjukskriven en månad.
    Har du fött barn så tror jag inte att du kan hantera smärtan bra.

Vad har du för mått innan.

Jag är 170cm lång
    65kg
    80cm runt bröstkorgen.

Jag hade en platt aa kupa innan och kirurgen trodde att det här skulle bli en c kupa.

• Juni2008

Men gud så dumt det blev.

Har du fött barn så tror jag att du KAN hantera smärta bra
    skulle det ju stå.

Sen blev det två gånger också.
    Måste skylla på mitt hemska internet.

• Juni2008

Jag vet att detta är en tråd om bröstförstoring men den här saken har lite med saken att göra.
    Det handlar nämligen om ärren på min bukop som jag gjorde sammtidigt som brösten:
    Mitt ärr på magen har börjat vätska sig lite på några ställen. Tror även att jag har en infektion. Känns inte så roligt för jag antar att mitt ärr inte kommer att bli rakt och fint utan det kommer nog läka lite bredare just där det glipar.
    Jag ringde precis till min kirurg och jag ska komma till kliniken imorgon så hon får kolla hur det ser ut. Kanske att jag behöver antibiotika.

Det var 3 och en halv vecka sedan jag opade mig. Brösten mår fin, fint och dom har läkt jättefint. Inga problem där. Svullnade har även lagt sig och jag tycker att dom ser skitbra ut.

Kram på er tjejer

Svar på tråden Bröstförstoring 10