Inlägg från: Polstjärnan |Visa alla inlägg
  • Polstjärnan

Bröstförstoring 10

Abra: Ja, skicka gärna till mig sedan när du fått in bilderna i datorn!

Låte lite (o)lustigt det där med att brösten hoppar... Skulle också vilja veta om detta brukar bli mindre med tiden..?

Ha en bra dag alla, kram!

• Polstjärnan

Rosali1

Roligt att du är nöjd med dina behag.
    Var köper du fina BH:ar nu efter op? Tycker att många BH:ar har push-up effekt men det hoppas man ju slippa behöva efter en operation Har inte opererat mig ännu men när jag gjort det...

• Polstjärnan

Rosali1

Förresten.... Blev det att du lade i runda implantat? Hög profil? Det är vad jag funderar på.. Var opererade du dig? (står säkert längre bak i tråden men om du orkar svara igen...)

• Polstjärnan

Dollie

Kuddar ja...*ler* Ska strax gå ut en sväng med min lille kille. Har borstat tänderna, fixat håret lite, klätt på mig... och stoppat in kuddar i BH:n... Har egentligen inte så liten byst (använder C75) men vill känna mig för lite inför ett par storlekar större. (& så blir det inte så stor visuell skillnad för omvärlden när jag opererat mig) Har haft kuddarna ett tag nu och börjar vänja mig vid dem. Känns tomt och platt utan så jag ser fram emot den dagen jag inte "behöver" dem längre..

lycka till på konsultationerna på fredag! Du kan väl skriva och berätta hur det gick, dina intryck etc? Jag har ju varit på VK men funderar på att gå till Eriksbergskliniken och/eller Sophiahemmet också.

• Polstjärnan

Snuttungen: TACK för att dina bilder! De ser jättefina ut!! Där har Charles gjort ett bra jobb helt klart och jag förstår att du är nöjd.

Swing: Skulle du också vilja skicka dina bilder till mig?? Har för mig att vi hade lite liknande förutsättningar innan..? Att du också hade hyfsat mkt bröstvävnad och lite, lite häng efter aming eller...?

Dollie: Ang. stort mellanrum mellan brösten så är det nog som Snuttungen säger att förutsättningarna innan spelar roll men jag har faktiskt också läst en intervju med Charles där han säger att han själv tycker det är snyggt när brösten sitter ganska långt ut åt sidorna... Kanske därför många av "hans bröst" blir så... Jag har fått lite uppfattningen att Charles personliga åsikter speglar hans operationsresultat en hel del. Han vill nog gärna göra det på "sitt sätt" och är man av samma åsikt är det ju jättebra men om inte så...

I övrigt verkar min uppfattning av Charles vara densamma som många andra här; en otroligt skicklig kirurg och en riktig perfektionist (vilket ju bara är positivt i detta sammanhang). Jag har för övrigt op näsan hos honom (efter en olycka) för 3 år sedan och är jättenöjd! Det negativa med honom kan vara att han ofta är stressad under konsultationen (tror dagshumöret styr en del), lite dryg (men samtidigt trevlig och vad spelar det för roll egentligen...) och så det här med att han snabbt får en ganska bestämd åsikt om hur HAN vill göra vilket KAN vara negativt om man inte är ordentligt påläst, vet vad man själv vill och om man är av en annan åsikt än honom... Jag känner ju lite så avseende det här med runda, kontra anatomiska implantat som jag velar kring. Han är helt bestämd på anatomiska. Därför ska jag få en "second opinion" av ngn annan kirurg för att se vad responsen blir där..
    I övrigt kanske det blir ett större mellanrum med anatomiska än med runda implantat men det vet ju de som opat sig bättre än jag...

• Polstjärnan

Celesta: Har du varit på någon konsultation ännu? Du skriver att det lutar åt Improva eller Eriksbergskliniken. Syftar du på konsultation eller operation? Jag har tänkt boka konsultation på Eriksbergskliniken och det vore intressant att höra fler åsikter från tjejer som varit där; opererats eller bara konsultation.

Trevlig helg alla!

• Polstjärnan

Läste förresten i någon gammal tråd att Leif Perbeck på E.kliniken har 2 anmälningar på sig de senaste 1-5 åren. 1 utan åtgärd och den andra pågående.. Vet någon vad dessa anmälningar avser?

Verkar som att de flesta kirurger har någon anmälan på sig (förutom Leif Gylbet på Sophiahemmet vad jag förstått)och som sagt BEHÖVER det ju inte röra sig om något som gått snett mer än missnöje med resultatet men de allvarligare fallen skulle man ju vilja få reda på. Vet någon om HSAN kan informera mer i detalj vad anmälan avser?

• Polstjärnan

Celesta: Jag har egentligen varit helt inställd på VK men liksom du kände jag att vi kanske inte har samma åsikt avseende implantat etc Charles och jag. Jag är ju mer inne på runda. Eriksbergskliniken (samt Sophiahemmet som ytterligare ett alternativ) har jag kommit fram till genom forumet här. Vet egentligen inget om dessa två kliniker. Improva har jag inte hört något om alls. Hade Dr Hober jobbat på en annan känd klinik tidigare? Läste i ett nyligt inlägg att man får åka hem samma dag som operationen på Eriksbergskliniken... Det är jag MYCKET tveksam till. Vill känna att jag är i trygga händer om någon komplikation skulle inträffa. Nu får jag kanske tänka om igen... Svårt att ta beslut. Man hör så olika saker om alla kliniker. Alla har ju sin egen erfarenhet.. VK vet jag har tagit hand om mig tidigare och jag blev jättenöjd så det är lite frustrerande att vi inte var överrens... Skulle vilja ha en op tid under hösten så bäst man får tummen ur och bokar lite konsultationer

• Polstjärnan

Celesta: Lovar hålla dig uppdaterad!

Juni2008: För att föregå Abra här så kan jag kanske föreslå VK då Charles utför både bröst- & magplastik. Han verkar ganska bred i sin kompetens så ska du göra 2 ingrepp är han kanske inget dumt val. Hade du varit där på konsultation? Hur som helst tycker jag det verkar klokt att göra båda ingreppen samtidigt. Det blir ju annars två operationer, dubbla sjukskrivningar, två omgångar du skall ha ont och ej kunna lyfta etc..

(kram)

• Polstjärnan

Celesta: Vi verkar vara inne på lite liknande bröst, fast jag vill ha mindre än det du funderar på. För mig lutar det nog åt runt 350. Använder C75 idag (liten C) så jag har ju en del egen bröstvävnad redan men vill fylla ut lite.

Ja, Sophiahemmet verkar bra. Hela stället andas hög kompetens tycker jag (sjukhuset och allt som inkluderas i Sophiahemmet).

Har tagit tjänstledigt för studier ett tag & så snart jag har fått mitt schema ska jag boka tid för konsultation. Hoppas det ej är så lång väntetid. Jag skulle vilja operera mig under hösten. Vore trevligt med nya fina boobisar till nästa vår/sommar. Känns lite "konstigt" att tänka så då jag alltid varit väldigt nöjd med mina bröst men så fick jag barn....

• Polstjärnan

Uncovered: Hej! Jag kikar jättegärna på dina bröst/ärr. Är fortfarande i planerings/funderings tagen och tar tacksamt emot all info, bilder etc inför en framtida operation.

Min adress är polstjarnan74@hotmail.com

Tack rara!

Juni2008: Så du har bokat på Strandkliniken nu. Roligt att allt kändes bra och hoppas det löser sig med sjukskrivningen. Hur upplevde du SK jämfört med EK? Rekommenderade de samma implantat på SK eller sade du kanske direkt vad du ville ha (dvs samma som på Eriksbergs)? Vad skulle du ha för implantat förresten? Lite intressant att höra om/när kirurger föreslår olika implantat, storlek etc. Jag funderar starkt på att boka konsultation på SK. Lite ovanligt bara det där med nekande av sjukskrivning. Än så länge FÅR man ju sjukskrivas efter skönhetsoperationer så lite konstigt om kirurgen inte vill det.. Berätta gärna hur den diskussionen slutar.

((kram))

• Polstjärnan

Juni2008: Arbetsgivaren betalar väl ändå lönen de första 2 veckorna så om du inte ska vara hemma längre än så kopplas inte F-kassan in... I ditt fall kanske det dock blir aktuellt med längre sjukskrivning pga dina båda ingrepp..?

• Polstjärnan

Swing: Gjorde du ett sk. aerolärt lyft? (lyft via vårtgården) Hur ser dina ärr ut? Har bröstvårtans form ändrats något, tex blivit mindre runda? (har hört om vissa som det blivit så för) Om jag gör ett lyft blir det ett lyft via vårtgården. Tycker du att det 1-centimeterslyftet gjorde mycket för helhetsintrycket?

• Polstjärnan

the_butterfly0725: Hej! Vilken typ av implantat har du? Anatomiska eller runda? Jag vill operera mig men är kluven i valet avseende dessa två..
    Jag skulle också jättegärna kika på några bilder från dig om ok..?? (Gärna före- & efterbilder)Vore superrart! Min adress är: polstjarnan74@hotmail.com

• Polstjärnan

Hej alla!

Har varit lite lugnt med inlägg här den senaste veckan..

Nu har jag bokat konsultation på Eriksbergskliniken och Sophiahemmet. Ska bli spännande jämföra de två med varandra och med VK och se vad som känns bäst. Intressant också att se om de föreslår samma typ av implantat och storlek samt ett lyft som föreslogs (men var ett gränsfall) på VK..

Förhoppningsvis kommer jag fram till att boka operation efteråt.

Var det du Juni2008 som skulle op på Eriksbergskliniken?? Ngt speciellt att tänka på inför en kons. med Leif?

• Polstjärnan

aircondition:
    Tack för din feed back. Jättekul höra från någon som opererat sig där och blivit nöjd med både konsultation och resultat. Får man fråga vad du har för typ av implantat, storlek etc? Storlek innan? Jag är inne på runda, hög profil, kanske runt 310cc. Har 75C/70D kupa idag men fått tomma bröst upptill efter amning och vill få tillbaks fylligheten och storleken jag hade innan. Det är därför jag tror mest på runda också. Hade du med dig bilder på hur du önskade att dina bröst skulle se ut efteråt?

Trevlig helg!

• Polstjärnan

aircondition:
    Vad skönt att brösten inte påverkades negativt efter ett till barn. Jag vet inte om det blir fler för mig men isåf känns det bra att veta att hela ingreppet inte behöver förstöras pga graviditet och amning. Vet du hur det funkar om man har lite (dock väldigt lite) häng? Kan runda kompensera för det? Har eg. inte så mycket häng att tala om, mer att brösten blivit lite plattare pga fyllnaden upptill minskat efter grav. och amning.
    Vad jag fått för mig här på forumet och genom annan info. så verkar anatomiska passar bra för de som inte har något häng eller nångra bröst att tala om innan men om man har lite häng blir det ganska naturligt och fint med runda...?

Nu hade du iofs -A vilket förmodligen inte ger ngt häng alls och det blev ju bra med runda på dig.. Var det Leif som rekommenderade runda eller valde du själv? Vet du hur han resonerar kring runda, kontra anatomiska? Verkar som att många kirurger har en generell preferens som kanske inte alltid är helt anpassat efter kundens önskemål. I Sthlm tex föredrar ju de flesta kirurger anatomiska men i södra Sverige runda...

Övernattade du på kliniken? Reagerade lite när någon här skrev att de skickar hem en samma dag. Det är ju trots allt en ganska stor operation och skulle kännas tryggt att bli omhändertagen och veta att man är på kliniken OM något skulle inträffa. Kan man styra över detta själv?

Vet du någon fler som opererat sig där och också blivit nöjd? Vad fick dig att välja EK och inte någon annan klinik?

Har du någonsin ångrat ingreppet eller upplevt något negativt med att ha implantat? Kan du sova på mage eller känns det obehagligt?

Många frågor...Hoppas du orkar svara..

Svar på tråden Bröstförstoring 10