• Sirili

Bröstförstoring 10

RenoVera skrev 2007-09-20 19:50:26 följande:
    Hej!Jag är ny här och har inte läst hela tråden.Jag var på konsultation på Victoriakliniken förra veckan. Jag vill både lyfta och förstora mina bröst och det ville Charles, som han heter, ha 85 000 för! Är inte det väldigt dyrt?!Har bestämt mig för att gå på konsultation på Strandkliniken också. Någon som har någon erfarenhet därifrån?
    Bara en bröstförstoring på VK kostar 47 000:-, så det kostar dej alltså 38 000:- med lyftet. Dyrt!

Men enbart bröstförstoring kanske eg. räcker för dej med? Har du mkt hängiga bröst el.?...

47 000:- är iaf överkomligt tycker jag - fast visst är det ju oxå mkt. Jag är i vilket fall som helst suuupernöjd med resultatet - och har inte haft en endaste komplikation, har alltid känt mej väldigt trygg med Charles kompetens iaf.

((Kram))
  • Sirili
    Yanet skrev 2007-09-21 18:23:20 följande:
    Har lätt ångest... Jag har gjort bröstoperation i dec. Dom är jättefina. Jag la dom under muskeln (enda stället dom kliniken placerade dem) men nu när jag tränar så tycker jag det är jättejobbigt! Alltså dom rör sig åt sidorna varje gång jag använder bröstmuskelerna och det har slutat med att jag nästa bara tränar i tröjor som döljer så det itne syns lika mkt.. Någon annan som känner igen problemet? Är ju så dyrt att op om igen för att byta plats, inte säker det blir snyggare heller.. hjälp.
    OK, låter inte så kul. Men är det för att du tror att andra ska se att du har silikonbröst som du tycker det är jobbigt? I så fall kan jag ju säga att de flesta säkert inte märker nåt alls, utan har fullt upp med sej själva. Jag tränar oxå mkt - och har fått rådet att vänta ,ed just armhävningar till 6 mån efter op. Har du oxå det? Sen tar jag lägre vikter än innan op på bänkpress, fast kommer att öka lite mer succesivt, när jag återigen tränat upp bröstmuskeln mer. Jag kommer dock inte ha riktigt lika tungt som innan op på just bänkpress.

Jag har oxå lagt bakom br.muskeln, och när jag flexar bröstmuskeln så "hoppar" brösten - fast det syns knappt alls då jag tränar. Tror ingen tänker på det alls faktiskt.

Är ändå supernöjd, och fördelarna med att ha implantatet bakom muskeln överväger dock tycker jag. Va förresten 3 mån sen jag op mej på VK - 375 ml anatomiska geléhallon FF soft touch. Är supernöjd med allt! Väntar bara på att känseln under brsöten ska komma tillbaks med - och kan störa mej lite på att brösten är kallare på undersidan (där silikonet är mest) - fast det är ändå bagateller i det stora hela.

Vart op du dej, och hur mycket la du in, och "vad"?...

((Kram))
  • Sirili
    RenoVera skrev 2007-09-21 08:39:01 följande:
    Juni2008:Ja, jag hade räknat med ca 60-65 000 hos VK, men inte 85 000... När ska du opa dig? Vore kul att få höra lite om Strandkliniken efteråt.Sirili:Ja, jag behöver nog både lyfta och förstora. Charles tyckte det räckte med sk. vårtlyft (ändå blev det så dyrt!) men nu när jag har funderat lite vill jag nog göra ett ordentligt lyft, för att försäkra mig om att formen blir fin. Formen är viktigare än om det blir några x-tra ärr. Jag har aldrig haft några fina bröst även om de aldrig har varit små. Har nu ammat och brösten är nu förutom fula även små :). Det här känns så rätt nu när jag ätligen har bestämt mig! Har nämligen funderat över detta i många år.
    OK, förstår. Mitt råd är att gå på konsultationer på några olika kliniker och jämföra vad de säger samt priser. Har hört mkt bra om Strandkliniken med.
  • Sirili
    Juni2008 skrev 2007-09-23 18:48:18 följande:
    RenoVera Jag ska opa mig den 10 oktober så det är nedräkning för mig nu. Längtar så tills det är dags.Jag delar gärna med mig efter allt är klart.
    Spännande!! Ser fram emot att läsa om hur du upplevde det och så sen!

Hur går det för er andra? Hur känner ni er nu? Har ni som op er blivit bra "kompis" med era nya bröst?

((Kram))
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-09-24 13:35:59 följande:
    Börjar få storleks nojia.... Många säger att dom önskar att dom la i lite till. Ska operera mig 15 okt och tänkte lägga in 325 i vänster och 300 i höger, men nu vet jag inte... Det är så svårt att veta hur stora dom kommer bli. Går det lita på ristestet? Någon som kan ge mig råd?
    Vad har du för mått och storlek nu då?

Jo, ristestet är väl helt OK - men du får plussa på minst 0,5 dl (50 ml) silikon på det du trivs med i ristestet.

((Kram))
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-09-25 18:49:07 följande:
    Sirili:Mina mått är 163cm lång 58 kg 77cm under bröstet och 87 cm över. Har testat med 300ml ris i ena och 275ml i andra. Tanken är att jag ska lägga in 300/325. Brukar idag ha bh stl 70B (trots att jag är 77cm) och ibland 75A men 75 brukar bli så stora runt om efter ett par tvättar.Vill att det ska bli en 75C/70D. Det är svårt och veta om det är lagom, det jag har tänkt att lägga in...
    OK. Själv hade jag innan op 75B, la in 375 ml silikon och har nu ca 75DD (77 cm under bysten och 98 cm över). Vilken bh-storlek jag har beror på modell och märke, skiljer ju en del.

Har du bokat tid för konsultation än?...

Då du är på konsultation kan du säkert prova olika typer av inlägg under en tajt tröja - det är ett bra sätt att se hur det kommer att se ut sen - och sen plussa på 50 mli silikonmängd. Ristestet är ju helt OK, visar på ett unjefär hur det kommer att bli.
  • Sirili
    prinsessan_ skrev 2007-09-27 14:01:12 följande:
    nu behöver jag lite smakråd :)det står mellan gunnar kratz på plastikakademin i linköping och ivan letterfors på kkab i jönköping/falköping. två män som opererat länge och verkar kunna sin sak, inga anmälningar osv.vem ska jag välja? vad har ni för erfarenheter av dessa två?
    Jag har hört talas mkt om båda - och jag vet många som op sej hos Gunnar (delvis för att han är billigare än de flesta) som faktiskt fått mer eller mindre allvarliga komplikationer efter bröstop, tyvärr. Jag tror dock inte de anmält, för de tycker att han varit snäll, brytt sej om dem och att han har fixat till det som gått fel så gått det går efteråt, med gratis omop eller annat. Vet en som op sej hos honom och fått ett hål rakt in i bröstet, som läcker blod och sårvätska - fast hon har inte anmält honom för att hon tycker att han behandlat henne så bra iaf.

Hur kommer det sej att du nu står i valet mellan dessa två, om jag får fråga?...

((Kram))
  • Sirili
    prinsessan_ skrev 2007-09-28 10:31:27 följande:
    sirili,jag förmodar att du har läst lite i plastikkirurgiforumet? för där har jag också läst om en tjej som fått ett hål i bröstet efter en op hos honom. ja, visst verkar han snäll och en sån kirurg som tar emot sina patienter snabbt efter en komplikation, men det är ju dåligt på det sättet att då får denna inga anmälningar.jag har läst mkt om gunnar kratz på plastikakademin, men desto mer om kkab (kosmetisk kirurgi) och då om ivan letterfors. han ska ha opererat i över 20 år läste jag här i forumet. de har även bra priser pga att de inte har någon egen klinik utan opererar på falköpings och jönköpings sjukhus.från början ville jag ju opa mig på viktoriakliniken, men jag vill ha runda geléhallon och jag har märkt att charles bara vill använda anatomiska. därför började jag fundera på kkab och plastikakademin. tusen tack för ditt svar!hört något om kkab och ivan letterfors?kramis
    Jepp, jag har läst den del i plastikkirurgiforumet på FL, och precis som du 'säger' så tycker jag med att Gunnar Krantz antagligen inte är en sån med många anmälningar mot sej just för att han är "så snäll" och fixar till komplikationer så snabbt han kan - men det är väl det minsta man kan begära tycker jag?... Jag tycker att det är väldigt "laddat" att skriva det miiinsta lilla kritiska inlägget om denne Gunnar på plastikkirurgiforumet - för han verkar ha en stor "fanclub" där! Men jag tycker iaf inte han verkar så himla skicklig som kirurg just pga att jag hört om många som fått större eller mindre blödningar och som sagt även ett hål rakt in i bröstet som läcker blod och sårvätska... Jag har den uppfattningen att visst kan alla kirurger "göra fel" eller att det ändå blir komplikationer - men jag tror ändå att vissa kirurger är mer "skickliga hantverkare" än andra.

Och vad gäller VK, så vet jag att Charles även op in runda geléhallon - det fick min rumskompis där. Vet även fler som fått det - och man bestämmer ju själv vad man vill ha - han rekommenderar ju bara vad han personligen tycker.

Ivan Letterfors är säkert bra han med - kan inte minnas i nuläget att jag läst nåt neg. om honom.

Lycka till med ditt val - vad du än väljer!

((Kram))
  • Sirili
    Swing skrev 2007-09-28 20:05:25 följande:
    gabbe: Nej, 25g gör nog ingen större skillnad, så känn dig nöjd med ditt val och håll fast vid det! Jag skulle först ha 320 men funderade dag och natt i 2 veckor och valde 360. Mycket mer hade inte fått plats, enligt min läkare. Så glad jag inte tog mindre, för det här passar mig bättre (även om skillnaden ju var liten). Nu i efterhand skulle jag gärna haft 400g. Men det är ju inte lätt att veta något i förväg....
    Så tycker jag med! Själv la jag in 375 ml, och är jätteglad att jag iaf inte tog mindre! Kunde även tagit 400, men 375 är jättebra på mej - bra prooportioner till min övriga kropp - är ju det det handlar om - hur man ser ut i övrigt.

Nu ska jag iväg och simma 1 timme i badhuset - och basta sen - är så härligt i höstrusket! Sen blir det myskväll hemma med bra film och en thailändsk kycklinggryta jag tänkte slänga ihop.

Simning är förresten jättebra och lite mjukare träning efter bröstop - fast man tränar hela kroppen så tar det precis lagom mkt på bröstmuskeln. Man kan börja simma redan 8 v. efter op. Ett litet tips bara!

Sköt om er allihop - och ha en fortsatt bra helg!

((Kram))
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-09-29 17:18:44 följande:
    Tack. Nu känns det lite bättre... Nu börjar det i alla fall närma sig 15 okt är det dags. Har en kompis som oxå ska operera sig, och vi fick operation samma dag! Känns bra faktiskt, har man nån att vara nevös tillsammans med :) och nån som har lika ont som kan stötta en...
    Vad spännande!! Och vad roligt för dej att ni är 2 då!

Du får fortsätta hålla oss här uppdaterade med hur det går och så!

((Kram))
Svar på tråden Bröstförstoring 10