• Sirili

Bröstförstoring 10

angli skrev 2007-10-10 13:59:15 följande:
    jag tänkte bara lägga in en liten varning ang bröstoperationer.jag gjorde en via lemongrassmedical, dom verkade jätte bra, hörde att det skulel finnas en svensk påplats, att jag skulle få en kopia av min journal på svenska.jag skrev här tidigare, men har inte tagit mig för att skriva det här efteråt.nåväl, när jag väl kom till sjukhuset i bangkok, så visade det sig att dom inte verkar ha så mkt kontakt med agenturen i sverige, han skrattade lite åt mina småabröst och frågade vilken storlek jag ville ha. förklarade att jag vill se naturlig ut och bad om att få en större b kupa, okey sa han.samma dag som op sa han att jag hade för liten bröstkorg och att jag skulel få en stor a. hela grejjen kändes som en rullandeband operation. frågade också om inplantatet skulle ligga utanpå eller innanför, och det kunde jag bara välja själv. jag ville så gärna ha det gjort!!så nu ett halvår senare har jag trots massage och utan träning fått knölar, skrev ett mejl och frågade om dessa och om jag inte skulel bli kallad till återkontroll, fick då en tid som jag ska fara på.så för att ta det kort, operera er i sverige hos en bra kirurg, även om det är lite billigare i thailand så är det betydligt närmare om ni måste göra någon justering fråga kirurgen något osv. det låter så bra i början men sen när dom väl fått pengarna känner man sig som en trasdocka!
    Tack för varningen! Kan va bra att veta för andra.

Hoppas det ordnar sej för dej så småningom!

Vad betalade du för op där?... Och vad fick du för typ av implantat, storlek, bh-storlek sen och vilken placering mot muskeln?...

((Kram))
  • Sirili
    gottfrid skrev 2007-10-10 17:12:00 följande:
    h
    Jag är 45 år och har förstorat brösten efter att ammat tre barn ,viktnedgång ,mycket styrketräning resultat två tomma skinnpåsar. Alltså jag är säker på att jag (för min skull) gjort ett rätt val så jag tog inte åt mej.Men en yngre eller osäker tjej kanske hade och då är det trist.Jag arbetar i en underklädesaffär så jag hör mycket i denna fråga. Folk har många åsikter ofta negativa om bröst op.Men det är säkert för att vi vanliga kvinnor syns inte.Vi som bara ville få våra gamla bröst tillbaka eller lite bröst överhuvudtaget, utan bara "Silicon kändisar" ursäkta uttrycket.Så folk tror att det är så man blir när man opererat sig.Men det är rätt roligt när kunder har jättenegativa åsikter om det till mej.
    Ja, visst är många tyvärr väldigt fördomsfulla !Men det säger ju bara nåt om dem och inget om en själv.

Och lite småkul att de säger så till dej som t.o.m. op dej!

Hur är förresten inställningen till bröstop överlag bland er som jobbar med underkläder? Märker ni att det är vanligt, syns det mkt på de som gjort det tycker du? Och hur brukar de som op brösten va överlag - brukar de typ "skämmas" lite och inte vilja visa att de op sej, eller verkar de mer "stolta"?...

Vad är din erfarenhet?... Va nyfiken jag är då, eller hur?!

((Kram))
  • Sirili
    aircondition skrev 2007-10-11 09:13:43 följande:
    Inte ont, men det trycker ju en del. Det är nog ingen skillnad mot att göra mamografi utan inlägg. Det ta väl ca. 20 minuter, hela undersökningen. Då är det ju lite frågor och så innan.
    OK. Tack för ditt svar!
  • Sirili
    aircondition skrev 2007-10-11 09:20:18 följande:
    Jag tror som du att eftersom det finns så många "känsdissiloconare", så tror inte vanligt folk att vi som är helt vanliga kvinnor har inplantat. De flesta tror att alla inplantat ser ut som halva medicinbollar, och inte som helt vanliga bröst. Min man berättar att när frågan kommer upp på hans jobb, så är föreställningen att alla inplantatbröst ser ut så. Han hävdar bestämt motsatsen...
    Javisst - folk har mkt fördomar om sillisar... De skulle bara veta hur många som har det utan att det syns eller att de vet om det!!
  • Sirili
    gottfrid skrev 2007-10-11 11:34:26 följande:
    Många är helt öppna med det särskilt de som gjort det precis ,glada o stolta.Då brukar jag säga att det har jag med så pratar vi om var hur när.Andra säger inget men jag kan ju oftast se det för att brösten är för snygga till åldern tex.Men det är inget jag kommenterar då.Och det är jättevanligt och de flesta har opererat så de fått en C-D kupa.Alltså inga jättebröst.Då är det mycket vanligare med ledsna tjejer med äkta stora bröst.Många berättar om högstadie tiden, att bli kallad tex tutt Anna är inte jättekul när man är 14.Och de kan ju inte förstå hur någon frivilligt opererar in en G-kupa och det kan man ju förstå.Jag kan skriva en roman i ämnet haha
    Men, vad intressant att höra från dej med stor erfarenhet av sånt!

Skriv gärna och verätta mer! Ett kapitel i taget av romanen kan du väl leverera lite då och då till oss iaf?!

((Kram))
  • Sirili
    sweetface skrev 2007-10-11 10:08:16 följande:
    jag har också bara hört positivt :)jag är 170 lång, 62 kg. 100 över höfterna, övriga måtten vet ja inte på rak arm, skall meta när jag kommer hem idag :) bh storleken är mest 70 B.fast ja kan ha a kupa ibland, då 75.så får du en överblick.vad tror du? skulle man få in 600 cc? :-O
    OK. Du skulle säkert KUNNA få in det med en kirurg som vill lägga in så mkt, alla vill inte det av etiska/estetiska skäl.

Vilken bh-storlek skulle du vilja ha sen efter op? Har du gjort det sk "ristestet"?...

((Kram))
  • Sirili
    sweetface skrev 2007-10-12 07:41:10 följande:
    ok...du tror det?jag vill helst ha e kupa.. jo, jag har kört med ristestet :) därav vet jag vad jag vill ha.först lät det så stort med e, men nör man provat en tid så tycker jag nu det ser helt ok ut. jag är ca 39 cm från ena axeln till den andra tvärs över, ca 74 cm direkt under brösten. vad tror du om det? skulle det rymmas?hoppas ni kan svara..kram!
    Blir ju säkert att se väldigt stort ut på dej, men om du verkligen vill ha det så kan du säkert få det hos många kirurger iaf.

Men har du varit på nån konsultation än då?... Är det inte bättre att fråga där om sånt eg.? Jag menar, han ser ju mer hur du ser ut än vad vi gör. Och han/hon kan ju sånt här.

/Kram
  • Sirili

Om nån vill kan ni gärna fråga mej med om sånt ni undrar över. Jag op in bröstimplantat för 2,5 mån sen nu - allt har läkt jättebra och jag är supernöjd med allt!

((Kram))

• Sirili
    gabbe skrev 2007-10-14 22:18:55 följande:
    Jaha, då va det snart dags... Ska gå och duscha med min descutan svamp. Kl 10 imorgon ska jag vara på kliniken. Är faktiskt inte så nervös ännu, men det kommer nog imorgon. Lite funderinger på om jag har valt rätt stolek har jag fått igen... Tänk om jag tycker dom blir alldeles för stora... Eller att jag skulle tagit lite till... Jaja ska försöka släppa det, det blir nog bra, hoppas jag. Får se om jag kan sova i natt.
    Men vad spännande!!
    Du måste skriva och berätta sen när du återhämtat dej!

((Kram))
  • Sirili
    Polstjärnan2 skrev 2007-10-16 11:19:28 följande:
    Hej alla härliga tjejer!Jag har ju skrivit här under en tid kring mina funderingar på en bröstförstoring och har nu varit på 2st konsultationer; Eriksbergskliniken och Sophiahemmet. Fick även en operationstid på båda ställena så nu hade jag bara tänkt bestämma mig för vilken klinik jag ska välja men ibland så tar livet en helomvändning...Jag har precis fått veta att min mamma har fått bröstcancer.. Jag köpte rosa bandet för en tid sedan och nu är min egen mamma en av kvinnorna jag stödjer. Det trodde jag aldrig... Ungefär samtidigt som jag satt där och provade silikoninlägg hos kirurgen fick hon besked om bröstcancern och ska nu opereras. Behöver kanske inte säga att just nu så känns en bröstförstoring ganska oviktig för mig och OM jag tar upp tanken framöver kommer jag verkligen ta reda på ordentlig information så att jag kan känna mig trygg i att inte riskera att missa en tumör pga implantatet. Den risken vågar jag inte ta..Kirurgerna säger ju att man ska kunna upptäcka en förändring lika bra ändå men undrar om de är av samma åsikt på sjukhusen...Ni som gör mammografi idag och har implantat, vad säger de på undersökningen?Jag önskar alla tjejer som har operera sig eller ska operera sig lycka till med era nya "kompisar" och vill samtidigt passa på att påminna om vikten av att undersöka sina bröst varje månad. Jag har varit lite slarvig med detta men tänker självklart börja från och med nu...Många kramar!
    Vad är ditt intryck av de två klinikerna? Rekommenderade de dej olika, vad skilde dem åt så att säga?...

Förstår hur du resonerar ang. detta med bröstcancer nu - jag beklagar verkligen att din mamma drabbats... Men tänk på att prognosen är väldigt god, och de flesta överlever iaf nuförtiden.

Vad jag hört är att man har lika lätt att upptäcka tumörer med sillisar, men man tycker ju att det iofs borde va svårare att känna en knöl själv under silikonet, iaf om man har stora implantat...

((Kram))
Svar på tråden Bröstförstoring 10