• Abra

Bröstförstoring 10

rosali1: OK - roligt att du oxå är nöjd med ditt resultat!
    Och jag lovar att försöka sluta tjata om min stora beundran för - inte bara Charles - utan hela upplevelsen på VK inkl. sköterskorna - fast det kommer att bli svårt! Det är bara så enkelt att jag är så supernöjd med ALLT, och vill såklart att även andra oxå ska få va det! Och som sagt - självklart finns det en massa andra bra ställen!! Får jag fråga hur du eg. kan tycka att Charles är bra, när han inte op dej???...

Skulle bara vilja påpeka lite grejer - du skrev:

"Om jag hade låtit Charles operera mig, så hade mina suttit långt isär och det hade varit svårt att få till en schysst klyfta med bh.
    Jag gillar inte heller Slitz-sillisar, men det är inte min sak att döma dom som gör det. Tycker att alla ska få se ut som man vill. Om man opererar sig hos Charles har man inte dom möjligheten, eftersom han gör bröst HAN tycker är snygga. Det behöver inte betyda att alla gillar dom."

Jag dömer som sagt absolut ingen heller - va bara så "naiv" att jag faktiskt inte strodde nån annan än just utvikningstjejerna ville ha såna boll-bröst. Men nu vet jag att tydligen vissa VILL ha det - fast de inte vill vika ut sej eller nåt. Så - fine! Upp till var och en hur man vill att ens kropp ska se ut såklart!

Och ang. resultatet: Jättetråkigt att din kompis inte blev nöjd med resultatet på VK, alltid tråkigt att höra om folk som betalar dyra pengar och blir missnöjda... Men jag kan ju bara utgå från mej själv - och mina bröst sitter INTE långt isär - det är utan bh bara 2 cm mellan brösten, och med bh får jag en superschysst klyfta. De ser t.o.m. lite "Slitziga" ut i bh! Dessutom har jag som sagt nu 75E, och tycker inte det är litet precis.

Och jag dyrkar absolut inte Charles som person - han kan t.o.m. bete sej lite "störigt" ibland - men jag "dyrkar" däremot mina nya boobs han fixat åt mej!

Och ang. att det skulle va en mindre skicklig kirurg om det kliar i ärren - hallå! - har jag "sagt" det eller?! Iaf va det ju inte så jag menade. Jag har bara läst i andra forum om tjejer som fått väldigt dåligt med info innan och efter op, blivit hemskickade samma dag som op mot sin vilja, sen varit hemma och oroat sej över att det kommit blod och sårvätska i bandaget och haft jätteont utan möjlighet till starkare smärtlindring på klinik etc etc - och dessutom inte kunnat komma i kontakt med sin kirurg för att få råd och stöd - för han har inte den servicen pga sem. och annat. SÅNT är det jag menar med "oseriösa" kirurger som verkar bry sej mer om pengarna än om människan = oetiskt i min uppfattning. Och jag hoppas ingen av er behöver uppleva nåt sånt - särskilt när det ju finns betydligt bättre (men kanske dyrare?) alternativ till kliniker - som VK! Nej då - skoja bara! Ska försöka ge mej nu!

celesta: Du skrev:

"själv vill jag ha rätt stora, runda, men med lite häng. de ska se mjuka ut. "

Vill bara säga att EXAKT så som du beskriver ser mina ut. Faktiskt - skojar inte! Fast man tar sk anatomiska" så får man ju inte "hängtuttar" för det ju!

Det har varit undersökningar ang. detta - ett stort antal erfarna kirurger fick titta på bilder med både anatomiska och runda implantat - och de allra flesta (8 av 10) kunde inte alls se den minsta på vilka som hade anatomiska eller runda implantat. Runda blir ju oxå med "häng2 pga tyngdlagen. Men ALLRA mest spelar ens naturliga förutsättningar in - vilka bröst man hade från början, hur hängiga och långt ifrån varandra de sitter etc. En kirurg kan förbättra mkt, men inte trolla (- fast endel kan det iofs nästan med vissa iofs).

Smilla20: Va så lite så! Mina bröst såg (och ser) också ut som två fasta tonårsbröst - "fjortisbröst" typ , fasta, runda och utan häng. de ser som sagt likadana ut nu, fast några storlekar större bara förståss. Like it! För jag är ju inte 14 längre precis - utan mer än det dubbla!

((Kram alla 'godingar'))

• Abra

lortfia: Varmt välkommen hit! Här finns BARA bröstfixerade tjejer vettú, så känn dej som hemma! Jättebra att du är kräsen i ditt val av kirurg - är viktigt att vara! och du vet väl vilken jag rekommenderar vid det här kaget? Nämligen "XXXXX"...

juni2008: Jag lovar dej att det inte är nån fara gumman! Det kanske handlar om att de i så fall sjunker 1-2 cm eller nåt, och de kommer ju inte att sitta uppe under hakan va? Men vadå - vill du inte att brösten ska synas nåt alls ö h t på bröllpet? Men varför då??...

Själv skulle jag helt klart kunna gifta mej med mina när de va bara ca 2 v. gamla - nima problemas! Men då skulle det ju iofs inte bli så mycket klämmande på vissa områden på bröllpsnatten, då vissa delar fortfarande skulle varit ömma!

celesta: Ja, förlåt om jag låter "kaxig" men jag blir fortfarande jätteglad då jag ser mej själv i spegeln och tänker "Wow - vad snygga de är alltså!!"!

Självklart får du fråga hur mkt som helst! Och jag svarar gärna, vill ju hjälpa till med den bröstkunskap jag inhämtat hittills... (Borde kanske bli en universitetskurs? )

Innan op hade jag 75B/litenC, nu har jag alltså 75E - 77 cm under brösten, och 98 cm över. Brösten är fylliga och passar proportionerligt till min kropp - är lång, vältränad och bredaxlad - hur man ser ut annars spelar ju stor roll. Och brösten ser absolut inte för stora ut på mej, och känns inte alls stora! Jag glömmer t.o.m. ofta att jag op mej, för det känns liksom inte stort, ivägen, skumpigt och så. Nej, de är fasta och fina, håller sej bra på plats, och är känns inte ens tyngre än mina gamla. Konstigt nog. Innan op trodde jag att 75E skulle kännas mkt mer liksom - visste ju inte vilken storlek jag skulle få. La in 375ml anatomiska geléhallon FF soft touch.

Mitt tips är att du kan gå på konsultation på VK med (såklart! ), så kan du ju jämföra alla 3 sen. Du har ju tid på dej, och det är ju jättebra. (Själv bestämde jag mej ganska snabbt - men det påvekade ju iofs inte nåt negativt.)

((Kramelikram))

((Kram))

• Abra

celesta: såhär skrev idag (fre) en tjej på ett annat forum om VK: (citat)

"Hej tjejer!
    Jag var hos plastikkirurgen på Victoriakliniken i sthlm idag. Han var jättegullig och lyssnade bra och det kändes toppen bra."

Så där ser man ju att alla inte alls upplever honom som dryg eller otrevlig. Gjorde inte jag heller - och därför tycker jag han är värd att försvara bara. Han va som sagt inte heller försenad till min konsultation, jag fick t.o.m. gå in 15 min tidigare så jag slapp vänta så länge. Sen gick själva konsultationen ganska fort - men det berodde främst på att jag va välduigt påläst, visste hur mkt jag viklle lägga in och hade med fotomn på rimligt resultat jag önskade. Han höll bara med mej, och föreslog FF som profil, vilket jag tyckte passade mej bra då jag provade. Jag hade full tillit till honom, och resultatet blev t.o.m. bättre än väntat, snyggare än bilderna jag hade med - trodde jag inte innan att det skulle bli riktigt så bra.

Och som Misha** skrev - allt - verkligen ALLT ang. bröstimplantatsstorlek handlar om ens övriga kroppsproportioner - längd och vikt plus hur ens bröst va innan op - hur de satt, "konsistens", hur mkt egen bröstvävnad man hade och om man har elastisk hud eller inte. Är mkt som spelar in - därför är det eg. dumt att jämföra med nån som inte har samma kropp som en själv unjefär, innan op.

juni2008: När jag hade op mej fick jag ca 3 h efter op bli rullad i en rullstol ner till mitt rum, och hon som körde mej sa att vissa t.o.m. svimmar av bara det. Sen får man inte ens gå på toa första dygnet utan larm med sej, ifall man skulle svimma av på toan eller så. Sen kan man även få extra smärtstillande intravenöst (dropp) i kanylen man har kvar ett dygn, ifall man skulle få extra ont och svårt att sova den första natten - som är värst. Jag skulle inte vilja åkt hem bara nån timme efter op iaf - och på kliniken jag op mej på låter de heller inte nån göra det pga att det som sagt är högre risk för inre blödningar etc då, och de tittar ofta till en första dygnet, och kirurgen går även en rond på morgonen efter op och kollar att allt ser ut som det ska med brösten. Det tyckte jag va en stor trygghet - all omvårdnad, plus att man får äta när man vill - det ingår med, dygnet runt. Och jag va riktigt hungrig efter op faktiskt - åt som en häst typ! Mådde inte alls illa, va bara hungrig!

Så jag rekommenderar dej att välja en klinik där de står för omvårdnaden det första dygnet - det uppskattar man mkt då. Fast såklart att man gör som man vill - som nån påpekade tidigare. Men de allra flesta brukar känna sej väldigt svaga och möra det första dygnet - mysigt att bli ompysslad då.

Och ang. dina "bröllopsbröst" - de kommer inte va några problem alls, jag lovar!

Misha**: Stort tack för träningstipsen! Men.. menar du alltså att om man ligger på bräda och kör med skivstång - skulle det va lika tungt som armhävningar?... Det har jag aldrig tyckt förut - fast jag haft mkt vikter på, så har ju alltid armhävningar varit det klart tyngsta. Så det kan väl inte stämma?... Sen har jag tänkt om nu - väntar till 10 v. efter op innan jag börjar Body Pump:a. Ska på en sem.tripp 1 v. med, så då kommer jag ju ändå inte träna. Och det känns bara bra att vänta lite ytterligare. Kör spinning, simning, pilates, core och dessutom lösa hantlar till biceps och triceps hemma istället.

((Kram))

• Abra

Vill bara säga att såhär skriver hon mer om konsultationen idag (fre) hos Charles: (citat)

"Jo han mätte och hade sig åt alal håll o kanter och ritade vart bröstvårtan skulle hamna med en speciell teknik. (sköterskan sa att han var ensam om det). Han mäter från halsgropen ner i en viss vinkel o gör en prick där. Sedan gör han en triangel nedåt sidorna på brösten från pricken. ca 1,5cm nedanför toppen på triangeln gör han två runda ringar= bröstvårtan. Sedan när man håller bröstet på ett visst sätt så ser man nästan exakt hur bröstet komemr se ut efter lyftet. coolt! Han satte dock först bröstvårtan för högt och valde ett för stort inlägg till mig, men som han sa själv så är det ovanligt att man vill ha "naturliga" bröst så som jag vill ha dem.

"Jag hade tid kl 12.00 idag men kom in först 12.50, först var jag irriterad men sen fattade jag att det beror på att han är så jäkla noggrann plus att han inte stressar på en ett dugg. När jag kände mig klar med konsultationen då var han också klar och inte innan. Jag fick tom skutta runt med inlägget i behån ett tag bara för att känna efter. Tror jag var inne i ca 25-35 min."

Så, som sagt - allt är relativt - och alla tycker vi olika. Men man ska ju iaf inte döma nån på bara rykten, utan att ens ha bildat sej en egen uppfattning om personen ifråga, vem och vad det än gäller.

Så - nog om detta med denna kliniken!

Nu är det minsann dagt att natta kudden - har varit uppe sen 4:30 och jobbat - börjar kännas nu!

Nattinatt!

((Kram)

• Abra

Misha**: Tack för ditt mkt utförliga svar! jo, det är klart det skiljer sej på Body Pump och vanlig gymträning - men vad man går på av dessa handlar ju om vilket resultat man är ute efter, och hur man tränar annars.

För min del passar mej Body Pump perfekt, för jag tränar annan pass för att få aerob träning, och jag är inte ute efter stora muskler utan just att få dem snyggare och öka uthålligheten (mjölksyraträningen). Jag har tränat det regelbulbdet i flera år, och vet exakt vilket
    n teknik som jag ska ha - så skaderisken är väl minimal - men tyvärr ser man ofta nybörjare med helt fel teknik, och även med för tunga vikter - men de flesta ledarna brukar då försöka hjälpa personen ifråga. Sen har jag hört att anledningen till att de som annars tränar styrka på vanligt gym och går på Body Pump-pass, ofta känner att de inte orkar alls lika mkt som de tror - pga att de har sämre uthållighet i musklerna - dvs dåligt mjölksyratränade i musklerna. Och det har jag märkt på många med, så det verkar stämma - de ser ut att orka mkt mer än de i praktiken gör - fast de ser "biffiga" ut.

Och jo, jag tror oxå att din kompis verkar väldigt "partisk" då han propsar så just för vanlig styrketräning.

smilla20: Detta med svullen mage efter op är det mkt vanligt att nyop upplever - och inget att oroa sej för, det försvinner inom en v. i regel. Det beror på att kroppen samlar på sej vätska bl.a. Om några dagar känner du dej på mkt bättre humör säkert - jag lovar! Förstår att det är jobbigt att känna sej så handikappad, men du blir fort bättre för varje dag ska du se.

Ha en fortsatt bra kväll alla!

((Kram))

• Abra

Är inne och kikar lite igen - är så kul att läsa vad ni skriver här ju!

lortfia: Det va 8 v. sen jag op mej, och jag kan redan ligga på både sidan och magen helt utan problem, det gör inte ont eller ämmar nåt alls i brösten - och det har det inte gjort på flera v. Varför kan din kompis inte ligga på sidan och mage då? gör det ont då, eller?...

the_butterfly0725: Vad roligt att du är så nöjd med allt redan då! Vad la du in och hur mkt? Vill du berätta?...

((Kram))

• Abra

Vad jag stavar som en kratta då! Ja ja, hoppas ni förstår iaf!

• Abra

Butterfly: OK, på så vis. Har du anatomiska eller? Vilken profil? Själv har jag inte känt av nåt sånt att brösten "droppar i olika takt" - menar du att de hänger på olika sätt eller?... Och själv har jag inte heller känt nån skillnad på hur "bröstmuskeln släppt" på nån sida, så det är nog väldigt olika hur man upplever det. KalasAnnah här hade oxå en kirurg som inte ville lägga in så mkt som hon eg. ville, av unjefär samma anledning som det din kirurg sa, men hon är nöjd nu iaf.

celesta: Om du har 75B nu, så kommer du att få REJÄLT stora bröst om du lägger in 500 ml!! Själv hade jag 75B/litenC innan op, la in 375 ml och har nu 75E. Har du gjort det sk "ristestet" så du vet att du verkligen vill lägga in så mkt??...

smilla20: Vad har du för mått under bysten då? Nej, jag har faktiskt haft 98 cm runt boobsen hela tiden sen efter jag op mej, det har inte ändrats nåt, fast de ju va väldigt svullna i början, men inte alls nu längre.

juni2008: Jag instämmer med Swing - jag rekommenderar dej oxå att göra båda op på samam ställe - brukar bli billigare då, ju fler man gör. Sen tror jag mej ha hört om iaf en som op sej på Eriksbergskliniken och fått en massa komplikationer sen - men jag är inte 100% säker på att det va där iofs. Men tror det.

Et tips är att kolla och andra kliniker som utför båda op.

Jag vet många kliniker som utför både op, men det skiljer mkt i både kompetens hos kirurgerna och priser. Bättre du kollar upp det själv på nätet - är lätt att göra.

((Kram))

• Abra

Polstjärnan: Charles på VK op in runda med, det rekommenderade han min rumskamprat, och hon tog det - blev jättesnyggt på henne!

Celesta: OK. Ja, själv är jag 72 cm runt midjan jag med , 84 cm runt höfterna, och 96 cm runt baken. Vad har du för rump-mått då? (Och ang. att Charles skulle vilja op brösten brett isär är inget jag märkt av eller hört om förut, och mina sitter som sagt tätt - bara ca 2 cm mellan brösten.)

Jo, jag är som sagt jättenöjd! Såg på före-bilder i min kamera idag, och guuud vad platt jag såg ut innan då! Som en kille nästan!! Ändå hade jag ju 75B/litenC innan - men nu har jag ju redan vant mej vid mina "nya kompisar", och det känns konstigt att jag varit sååå platt förut!! Man vänjer sej otroooligt fort må jag säga!! Ja, det va på VK jag op mej - trodde inte det undgått någon här - som jag tjööötat om allt jag tyckt va så toppenbra med det stället!! (Förresten har de samma slags implantat som du beskriver på VK, med garanti och så.)

juni2008: Synd att du afärsdar Charles såpass lätt iaf, men jag har full respekt för dej och ditt val. bara det att sen när man är där - innan och efter op - så träffar man ju allra mest de jättegulliga och omtänksamma sköterskorna, som verkligen tar sej tid att prata med en om allt man kan behöva veta, och svarar tålmodigt och gärna på frågor med. Charles träg´ffar man ju bara på konsultationen i princip. Sen då man op så sover man ju, så då behöver man ju iaf inte träffa han! Visst kan han verka självgod och lite dryg, men för mej är resultatet det viktigaste. Men - som sagt - jag respekteratr ditt val till fullo - alla är vi ju olika i vad vi går efter då vi gör såna viktiga val.

((Kram))

• Abra

AVFÄRDAR skulle det ju stå, och inget annat förståss! (Till dej juni2008 alltså.)

• Abra

Misha**: Vad bra med ett "nytt" alternativ på en bra klinik man kan tipsa andra om! Strandkliniken verkar ju verkligen jättebra på din beskrivning!

Lillah: Har du haft det bra i Rom alltså? Bra tt du sover över på kliniken tycker jag. Lycka till med att sluta med rökningen!!

Snuttungen: Va det du som skickade bilder till mej med?... Visste inte riktigt vilkens "nick" jag fick ifrån.

((Kram från en förkyld Abra...))

• Abra

snuttungen: OK, så det va du ja! Har mejlat dej nu. Men Charles gjorde iaf skiiiitsnygga boobs på dej!! Och 70D ser ju helt lagom stort och propotionerligt ut till din kroopp - perfekt!

juni2008: Vad spännande! Och hoppas du får förtroende för Strandkliniken då du är där på konsultation! Skriv gärna hit och berätta mer när du varit där!

((Kram))

• Abra

prinsessan: Jag ska flyga med mina nya tutts imorgon, så jag hoppas att de håller iaf! Nej, men det ska inte va några problem. Ska bli så skönt med sol, bad och värme 1 v. nu!

• Abra

smilla20: Tack! Ska jag ha! Kommer dock att sakna er att töla med om tuttisarna och annat! Kommer säkert få lite "abstinens"!

Prinsessan: Jag valde oxå snitt under bröstet. Mkt hellre det än runt bröstvårtan iaf! Har hört såna som valt snitt runt bröstvårtan, och sen inte fått nån känsel där, är ju så många nerver där runtomkring, så det vill jag då inte riskera. Mina snitt under brösten är jättesmala och har alltid sett väldigt fina ut - varken västkat, kommit blod från, kliat eller nåt. Så de läker fint och bra, och jag är nöjd med mitt beslut.

((KRAM alla!!))

...Nu far jag iväg till Kreta!!

...Håll ställningarna här så länge! Jag litar på erf brudar!

• Abra

snuttungen_: Men då blir det väl 4 mån sen du op dej va? Inte 3 alltså...

prinsessan_: Tack!! Jo, visst - ska bli särskilt kul å ha bikini nu vettú väl!

((Kram alla))

...håll ställningarna här hemma så länge!

Svar på tråden Bröstförstoring 10