Inlägg från: Rosenlarv |Visa alla inlägg
  • Rosenlarv

1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)

Förresten, såhär seg är jag: beställde tårtan och tid för klippkonsultation idag!

• Rosenlarv

Ölandstok
    Nej usch och fy för en kock som backar ur så snart in på bröllopet!

• Rosenlarv

Fröken smultron
    kanske göra ett litet hål i kortet och trä i ett fint sidenband?

• Rosenlarv

Ja precis, knyter man en lös knut kan det nog vara riktigt snyggt

• Rosenlarv

danis
    tråkigt! man blir så lätt blind för fel när man stirrar sig blind på något, eller hur? Tror inte det gör någonting att ni glömt det, det kan ju vara en fin överraskning bara

• Rosenlarv

Ölandstok
    Neej, vad hemskt med ringen! Men få inte panik, din man kan säkert hämta ut den.

• Rosenlarv

Jag har varit ledig från den 15e och ända fram till bröllopet. Jätteskönt, men tyvärr är jag rädd att det är FÖR lång tid att vara ledig på, jag kommer aldrig igång med alla saker som jag borde göra. Det kommer sluta med att jag panikgör allt nästa vecka, hihi

• Rosenlarv

Vad är det man ska ordna egentligen, hjälp mig komma ihåg!

Hämta ut ringarna, baka bröd och laga maten, beställa caketopper (seent ute, jag vet!), fortsätta planera dekorationen.. men annars?

• Rosenlarv

HM.. jag har ett litet problem med musiken. Min blivande verkar inte vilja att det ska bli så mycket dans, han verkar vara rädd att jag och mina vänner ska skämma ut oss och hoppa runt som galningar som vi brukar. Dessutom verkar han inte vilja stanna på festen länge alls och tycker inte att folk ska bli berusade på grund av att hans syster är där med en två månaders bebis typ. Det känns jättetråkigt, jag tror att vår fest kommer att bli lite misslyckad för att vi har så olika idéer om vad "kul" är. Jaja, det är väl inte hela världen egentligen, gift blir man ju, men ändå...

• Rosenlarv

Vi kommer bara ha vin till maten (mer än så har vi inte budget till), min brudtärna föreslog då att vi kunde smsa till folk och säga att de skulle ta med sig lite extra själva om de ville dricka mer alkohol. En bra idé tyckte jag, det är som sagt en väldigt låg medelålder på vårt bröllop, typ 22, så bryter vi några etikettregler är det helt okej.. min blivande tyckte däremot att vi skulle be våra gäster att gå till en pub om de ville fortsätta dricka efter middagen! Han verkar vara rädd att folk ska bli väldigt berusade och att jag och mina vänner som sagt, ska dricka för mycket och spela för hög musik och dansa. Jag blir lite ledsen av det här och tycker att han borde ha större tilltro till både mig och mina vänninor, naturligtvis vet man att det inte är lämpligt beteende för ett bröllop. Men kanske lämpligare än att be gästerna att lämna festen och gå till en pub??

Oh well. Vill skriva av mig lite

Svar på tråden 1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)