Inlägg från: Fröken smultron |Visa alla inlägg
  • Fröken smultron

1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)

Kunde inte heller se Rosenlarvs bilder först, men sedan fungerade det fint! Måste nog tyvärr erkänna att det i mitt fall berodde enbart på mig själv och att jag inte riktigt kunde komma överens med datorn...

Rosenlarv,
    Jag hade blivit överlycklig om jag hade fått små mintgodisar i mitt placeringskort. Tänk så gott att ha efter maten när man är lite sötsugen!

• Fröken smultron

Louise14,
    Vilken rolig möhippe-aktivitet; fotografering! Häftigt! Stod alla tjejerna och tittade på när du tog kort? Usch, jag hade haft svårt att posera inför en massa kompisar...

Rosenlarv,
    Äsch, det är ju gott om tid kvar. 12 dagar

Vi gjorde placeringskort i helgen. Blev helt ok faktiskt. Vi gjorde kort som på något sätta ska fästas på glasen. Vi har dock inte riktigt funderat ut hur. Ståltråd? Klädnypa? Klister? Hmmm... Tål att tänkas på.

• Fröken smultron

Rosenlarv,
    Ja! Det har jag inte tänkt på. Då skulle man kunna ta likadant sidenband som vi har på festhäftena. Men frågan är hur man fäster det på vinglaset. Kanske kan man knyta bandet runt glaset? Skulle nog kunna vara fint. Måste testa lite ikväll.

• Fröken smultron

Lite grejer på vår att-göra-lista (är bara lediga två dagar innan bröllopet):

Hämta m2bs kläder
    Lämna mina kläder, skor, etc hos frisören eftersom jag ska klä på mig där
    Planera och hämta dekorationer dagen innan
    Gå igenom med värdpar en sista gång på plats
    Hämta alla blommor (dagen innan)
    Hämta björkar (dagen innan) för lövning
    Göra färdigt festhäfte

• Fröken smultron

Rosenlarv,
    Är helt på din sida och det är som tur är min m2b också. Vi tycker båda att det är viktigt att festen blir rolig och att det blir MYCKET dans. Vi älskar båda att dansa (hellre än bra ) och det tänker vi såklart göra även denna kväll.

Skulle vilja ge dig något bra råd, men jag kan nog bara tycka att du ska stå på dig. Inte tror jag att folk kommer att dricka sig alldeles för berusade heller, inte ens om de får ta med egen alkohol. Det är ju bröllop!

• Fröken smultron

Vi tänkte nog försöka bryta festen vid två, även om den är igång. Vill hellre att festen slutar när den är som roligast än att den blir seg och långdragen.

Om toastmastrarna tycker att det är läge att bryta ännu tidigare så får de göra det. Vi kommer nog ha ätit färdigt och dra igång dansen vid halv elva, så det blir ju ganska lång tid.

• Fröken smultron

Åh, vad roligt att få se era hemsidor!!! Vad duktiga ni är som har gjort såna. Tyvärr har jag ingen hemsida att bidra med, men ni får se lite kort efter den stora dagen istället.

Ölandstok,
    Trist att det blir lite stressigt med lokalen, men det kommer säkert att gå jättebra nu när ni är flera stycken som hjälper till!

Louise14,
    Vilket fantastiskt ställe ni ska ha ert bröllop på!

• Fröken smultron

10 dagar!!! Nu kan man snart börja titta på väderprognosen och oroa sig för det också!

• Fröken smultron

Vi är inte speciellt väderberoende för både vigsel och middag kommer vara inomhus. Men det vore trist på fotograferingen ifall det regnar eller blåser för mycket.

• Fröken smultron

Godmorgon tjejer!

8 dagar kvar!!!! Nästa vecka vid den här tiden kommer jag att vara nervös!

Usch, jag börjar känna mig lite stressad nu. Har dessutom hur mycket som helst att göra på jobbet. Hinner ju inte ens hänga på BT längre. Så det har inte riktigt funnits tid i veckan till att göra nyttiga bröllopssaker. Men nu är det ju snart helg, så då blir det till att pyssla då istället. Härligt!

Fluffbullarna,
    Hur var möhippan igår? *Nyfiken*

• Fröken smultron

Rosenlarv,
    Jag glömde ju berätta en sak för dig! Jag gjorde ju också en sån där bok på gordinegenbok.se efter att du hade gjort det, och jag fick hem den i måndags! 6 dagar tog det. Blev jättefin, så jag hoppas verkligen att m2b blir glad.

Fluffbullarna,
    Vad mysigt! Ser fram emot att få höra mer om vad ni gjorde, men du låter verkligen supernöjd!

• Fröken smultron

Jaha hörni. Nu börjar helgen närma sig. Sista helgen innan bröllopet! Vad har ni att göra?

Vi ska göra placeringskorten och komma på något smart sätt att fästa dem runt glasen. Blir nog en liten tur till Panduro.
    Sedan ska jag nog börja fundera lite på vad som ska packas till bröllopsresan. Eftersom vi inte har bröllopet i den stad där vi bor så kommer vi behöva packa redan nu, eftersom vi åker hemifrån på onsdag. Aaah, det börjar bli så verkligt nu!

• Fröken smultron

Grattis Rosenlarv! Då stämde din intuition alltså! Du måste berätta mer om vad ni gjorde sedan när du orkar!

Sista veckan nu! Bara 5 dagar kvar. På lördag gifter vi oss!!!!!

• Fröken smultron

TobbesFlicka,
    Jag gjorde en sådan bok och skickade iväg min beställning på morgonen fredagen 10/8. Fick hem den på posten på måndagen 20/8, dvs 6 arbetsdagar senare. Jag hade då skrivit ett mail till dem och bett att skynda på ordern, men tydligen var det omöjligt i deras processer att särbehandla någon order.
    Lycka till ändå med presentköpandet!

• Fröken smultron

Åh, vad roligt det var att läsa om din möhippa, Rosenlarv! Vilken härlig dag! Det är bara att gratulera dig till härliga vänner.

• Fröken smultron

Hihi, dricker också KanJang varje morgon! Men jag hade min förkylning förra veckan, så nu börjar jag känna mig bättre igen. Tur!!!

Jag förstår inte hur det bara kan vara 4 dagar kvar!!! Jag ska också vara ledig på torsdag och fredag och trodde att det skulle bli ganska lugnt då. Men nu när det närmar sig börjar jag inse hur mycket vi har skjutit upp. Ojdå!

• Fröken smultron

Jag gör som Rosenlarv och passar på att önska er alla både grattis och lycka till!

Jag drar iväg hem till föräldrarna ikväll, så från och med nu blir det bröllopsplanerande på heltid. Dock utan tillgång till internet...

Hoppas att ni får underbara dagar och att vädret är på vår sida på lördag! Det ska bli spännande att få höra era berättelser efteråt.

Kram kram!!!

Svar på tråden 1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)