Dalabröllop 2008
Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.
Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!
Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.
Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!
Jag gifter mig någon helg i juli i Falun också!
Vad tycker ni, är en elvaåring (snart 12 då bröllopet äger rum) för gammal för att vara brudnäbb?
Hejsan allihopa.
Ja hoppar in här ja me, ska gifta mej i Gagnef den 26 juli 2008 och sen ska vi ha festen i Falun på Officersmässen. De e väl allt som e bokat o klart än iallafall...
Akvavit, ja skulle oxå kunna tänka mej o ta uppg på han som ni ska ha som dj, om de e ok?
Bomsan,
vi har funderat på officersmässen, men inte fått tag i dem. Hur många får plats? Vad får ni betala? Hur är det med alkohol? JAg är nyfiken på allt som rör stället. Maila mig gärna om du inte vill lägga ut här!! Tack snälla!!
cesse,
Klart ni kan ha 11-åringen som näbb, så stor är man ju inte då! Det blir väl perfekt, kan stå still och förstår vad det hela handlar om
Jag funderade också på mässen, men det skulle bli för litet för oss. Tror de kunde ta "bara" 50 sittande gäster. Men det är jättemysiga lokaler, vi var där på julfest med jobbet!
Bomsan, visst, jag skickar över infon i ett meddelande
Ni som är nya kan väl lägga in er i listan, om ni vill! Kul att ha lite koll på alla, när och var ni gifter er
Själv var jag förbi Magnolia blomsterhandel i Falun idag. Lite mysig butik, och de verkar göra jättefina buketter, men dyra! Ska prata med dem på Idéfloran och kanske Gustavsson också som alla pratar så gott om.
Sen ska vi prata tårta också snart, fick tipset från husfar på Bergalid om bagaren i Rommehed, de levererar nämligen ut tårtor och är tydligen duktiga.
Idag på lunchen gick jag förbi Idéfloran för att kolla lite priser och idéer, tyckte hon verkade jättetrvlig och duktig. Fick direkt förtroende för henne, har inte känts riktigt lika 100 på de andra ställena, de har inte velat diskutera lika mycket direkt och berätta om olika bukettyper och så. Tror hon förstod vad jag ville ha.
Dessutom, på både Hallenbergs och Magnolia i Falun gav de ett riktpris på ca 2000 kr, bara för brudbuketten. På Idéfloran tyckte hon 1200-1500 kr...så det gör ju inget om det dessutom blir billigare.
Under nästa vecka kommer hon ta med sig bilder på buketter hon har gjort från butiken, då ska jag tillbaka och kika, och om det fortfarande känns bra så blir det nog där.
Var inne en sväng på Underverket också och spanade på underkläder, så nu vet jag vad jag ska ha under klänningen tror jag. Man får byta om till något finare sen till kvällen....eller ta med sig på bröllopsresan...
Men det blir typ en sån här:
www.maidenform.com/assets/images/product/z/6868_z.jpg
antagligen i kombination med ett par såna här sexiga, fast i vitt:
www.maidenform.com/assets/images/product/z/12415_z.jpg
Var ligger idéfloran?
Mitt i Borlänge....Sveagatan 3.
Passar nog ganska bra också, vi ska ju bo på hotell i Borlänge på natten så m2b ska ju ändå hit och checka in och lämna väskor på hotellet, då kan han ju passa på att hämta upp blommorna också.
Ja skriver in oss här på listan =)
De e ju kul o se när folket i Dalarna väljer att säga (förhoppningsvis) ja till varandra =)
080216, frussan, Gagnef
080223, akvavit, Falun
080503, foffia, Falun
080510, Hannafia, Stora Skedvi
080607, SanSa, Dalarna
080628, Mickesbrud, Särna
080705, Brud080705, Svärdsjö
080726, SusanneLee, Leksand
080726, bomsan, Gagnef (fest i Falun)
08-sommar, Melvira, Ore
08-sommar, mijja, Dalarna
080802, Dalatös (fd Iamia), Torsång