• Akvavit

Dalabröllop 2008

Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.

Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!

• Svar på tråden Dalabröllop 2008
  • 080802

Patrik Lindstöm i Borlänge ska fotografera oss. Det är ännu en gammal bekant. Titta på hans hemsida: www.patriklindstrom.com
    Ang: tårta blir det nog Romme Bageri. Vi har inte provsmakat ännu, men fått goda rekommendationer. (Har förresten ätit tårta från dem då vi var på ett bröllop i somras, gott!) Bageriet samarbetar med den cateringfirma vi ska anlita (de som har Vägverkets restaurang i Borlänge).

Trycksakerna kan vi tyvärr inte fixa via min m2b´s jobb då de enbart trycker på plast, men han har många bra kontakter
    Idag satt jag faktiskt och "pillade" med inbjudan och vigselprogramet. Planeringsfreak, jag?!

• Dalatös

080802
    Vi ska gifta oss 080802 kl 17 i Torsångs kyrka men sen blir det fest i Nybo byggdegård. Vilken tid planerar ni att komma till församlingshemmet? Vi kanske möts där utanför... =)

Låter som om ni hunnit fixa massor! Vad ska ni cateringa och vad får ni betala? Vi ska ha buffé och är på jakt efter nåt prisvärt.

Akvavit, dina inbjudningar låter riktigt fina! Bild?

• Hannafia

Så är lokal äntligen bokad, blir precis som för Dalatös Nybo bygdegård. Var där och kollade nu ikväll. Känns riktigt skönt att det är klart! Så nus ka jag bara göra lite test på inbjudningskort.
    När vi var där så visade damen att det fanns gråa gardiner så nu ska vi nog lägga till grått som färgtema.

• Dalatös

Visst var det en fin lokal! Vi var där i söndags och trodde innan att det skulle vara mer träpaneler på väggarna osv som det brukar vara i bygdegårdar. Blev mycket positivt överaskade!
    Tycker att porslinet var finare än väntat också.

Tror vi väljer de vita gardinerna men de gråa var också fina.

• 080802

Dalatös, vad roligt! Vi kommer förmodligen till Torsång ca 18-1830... Var ligger Nybo bygdegård?

När det gäller catering har vi inte fått något pris ännu, men det ligger runt ca 300:-/kuvert. Vi köper dock tårtan genom dem också så jag vet inte vad det slutar på...
    Jag tänkte förrätt, huvudrätt (någon kötträtt) och efterrätt. Är dock lite osäker på efterrätten, kanske blir det för mycket. Vi kommer ju igång lite "sent" med middagen. Ev. räcker tårta. Vad tycker ni här på BT?

Dalatös, buffé: jag och en kompis hade nyårsfest på Gammelgården,då var det i alla fall en trevlig italiensk buffé. Kanske värt att kolla?

• Dalatös

Hi hi då kanske vi får vinka till varandra =)

Nybo ligger mot Stora Skedvi (där jag bor). Ca 6 km från kyrkan.

Vi kommer nog ha en förrätt och sen buffe till varmrätt. Tror inte att det blir någon efterrätt, blir nog bara tårta (fast funderar på bakelser/muffins istället). Som du skred 080802 så bli ju middagen rätt sent man kommer till festen vid 18-18:30.

Gammelgården, något ställe jag missat eller bara en gammelgård?

Tar gärna emot tips på en bra catering (buffé) i Falu/Borlänge/Säter /Hedemora =)

• 080802

Asch, förlåt. Jag menar Gammelgården i Borlänge. De har en servering där som även fixar catering (gjorde de då i alla fall 2005..).

Lustigt jag tänkte också ha små bakelser som tårta. Eller om det kallas "småtårtor". Har du någon kul idé på på smak? Själv gillar jag choklad, men det kan bli "kladdigt" har jag hört. Fast kanske kommer man ifrån det om man har små bakelser.

• Hannafia

Dalatös: Ja lokalen var finare än vad jag trott. Gubben sa ja direkt. Båda gardinerna var fina,men då vi har ljuslila redan så såg jag framför mig att grått skulle passa bra, men men vi får se.
    Solvarbo catering ska vara bra har jag hört. Har du kollat dem?

080802: Vi ska inte ha efterrätt utan tar tårtan och kaffe som efterrätt. Man blir så himla mätt annars tycker jag, men det är en smaksak. Vårat band tycker att det är ett störande moment omman ska avbryta spelningen för presentöppning, tårta och kaffe och vickning, vilket jag kan förstå. Så tar vi då tårta och kaffe innan de börjar spela så har vi tagit bort ett störningsmoment, och så har vi bestämt att presentöppningen inte kommer att ske på kvällen. Så då är det bara vickningen kvar och den anser jag att man kan ha trots att bandet spelar, är det dumt?

• Akvavit

Det verkar som att den 2'a augusti blir ett populärt datum
    Kul att det är så många som hittar hit till tråden!

Jag var inne på Alexandras i Borlänge igår en sväng, kan tipsa om att deras rea börjar nästa vecka.

080216, frussan, Gagnef
    080223, akvavit, Falun
    080510, Hannafia, Stora Skedvi
    080628, Mickesbrud, Särna
    080705, Brud080705, Svärdsjö
    08-sommar, Melvira, Ore
    08-sommar, mijja, Dalarna
    080802, Iamia, Torsång
    080802, 080802, Stora Tuna
    080802, Dalatös, Torsång
    080915, mimmisen, Rättvik
    08xxxx, JLoow, Norra Dalarna?
    08xxxx, Fröken Figo

• Akvavit

Vi funderar på att ha två-rätters meny och sen tårta. Vi får "bara" festa fram till kl 1, så då är det bra om inte middagen blir så väldigt lång tycker vi som vill ha tid att röja loss på dansgolvet! Dessutom som andra redan sagt tror jag att det räcker, vi ska ändå ha vickning framåt natten sen.

Vi är också sugna på bakelser - börjar visst bli modernt. Men vi får se vad det kostar och vad som finns...

Dalatös,
    Har inga bilder än på inbjudningarna, och vet inte om jag ska lägga ut dem...förrän de är utskickade. Kanske att jag lägger ut dem lite temporärt så ni får kika....

Svar på tråden Dalabröllop 2008