• 73an

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Hallåj! Jag vill gärna hänga med här.
    Ska gifta mig den 2/8-08.
    Tänkte gå ned 8-10kg.
    Väger idag 71kg, är 164cm
    Mina mått är:
    99
    84
    103

Jag är en person som gärna skjuter fram på jobbiga saker, så jag hade tänkt börja viktjakten efter jul, men nu blev jag så inspererad av er här så jag bestämde mig för att börja NU!

• 73an

Samos07: Jag har inte lagt upp någon riktig plan. Har bara bestämt att jag inte ska äta godis, chips, ostkrokar, inga mackor på kvällarna mm. Har tänkt börja träna framöver också, måsta bara få ordning på min onda rygg först, jag går på behandling.

GME76: Jag såg att vi va rätt lika i mått. De blir spännande och se hur de går för oss:)

Har blivit tokförkyld, så idag blir de nog inte så mycket aktivitet (förutom ta hand om två barn, varav en sjuk 7månaders)
    Fast de får jag ju självklart hjälp av gubben med:)

• 73an

Hej Anja!
    Jag tycker att det är självklart att man ska få unna sig något gott ibland.Personligen så skulle jag inte klara någon diet (iaf inte någon längre tid). Jag tror på att äta allt med måtta, fast jag har ju bestämt mig för att utesluta godis....Få se hur de går:)

Jag vägde mig inte igår, har inte gått 1v. för mig än så de lär ju knapast ha gett något resultat än.

Är fortfarande dålig, gud va less jag är, den va då väldigt seg den här förkylningen.

• 73an

Hallå Anja!

Jag känner igen mig så mycke i det du skriver. Man tänker lätt att det är kört bara för att man har "syndat" ett par dagar.

För min del känner jag att den här tråden ger mig mer motivation än jag någonsin haft, så om någon av er tjejer håller på ge upp så vill jag hjälpa till att ni ska hitta tillbaka till den rätta motivationen, som i detta fall nu med Anja och Sara.

Och Anja, det där med byxorna: tänk inte så mycke på det, dagens modeller är ibland så tokiga så det spelar nästan ingen roll vilken storlek man provar.

GME: Det låter spännande med pilates, jag har ingen riktig koll på vad det är men visst är de någon slags stretchning? Jag har problem med ond och stel rygg så det kanske kan vara något för mig.

Nu kör vi hårt i morgon tjejer, nu har jag lyxat med öl, vin och god mat i helgen så nu blir det tillbaka till vardagen igen:)

• 73an

God morgon!

Mitt första resultat:
    69.7kg (-1.3)
    bröst:99 (oför.)
    midja:84 (oför.)
    höft:102 (-1cm)
    Kan tänka mig att det bara är vätska som försvunnit än så länge, men det är iaf ett steg i rätt riktning:)

Samos: Grattis till dina fina resultat:)
    Jag är jättemycket ute och går men då är det ju alltid med barnvagnen, och då (låser) man ryggen i en ställning (får ofta onda knutar efteråt)
    Jag har alltid tyckt att det har varit halvtöntigt med gåstavar men nu har jag börjat inse att det nog skulle vara jättbra för mig. Styrketräning har jag gjort mycke tidigare, har funderat på att ta upp det igen.Ska kolla upp pilates också, det låter ju bra med något man kan göra hemma, jag har jättelite fritid.

• 73an

Petersfridelina:
    Det är självklart du ska hänga på här:)
    Kanontråd för motivationen.

Personligen varken tränar jag eller går på någon diet..
    Försöker äta bättre och mindre, gå på promenader. Tanken är att jag ska börja träna något, snart, kanske:)

• 73an

I dag har de varit riktigt kämpigt, har varit sugen på typ allt!!! Ville ha mackor på em, men klarade det. När jag lagade mat var jag så sugen på att kasta in någon korvskiva i munnen som jag ofta har gjort, men klarade det:)
    Men nu i kväll unnade jag mig att poppa lite popcorn(har en maskin). Jag har besämt att jag ska få göra det ibland, men det kändes som att jag fick lite dåligt samvete ändå.
    Men när jag väl började smaska så var dom tankarna borta.

God natt alla och sov så gott.

• 73an

Dalatös/miss butterfly:
    jag har också den 2augusti-08 inbokad:)
    Kul, nu börjar vi bli ett gäng.

• 73an

Har inte kommit så långt mer än att boka kyrka och bröllopssvit.
    Vi har bestämt tema på bröllopet också men har ingen festlokal bokad än.
    Sedan sitter jag varje dag och söker och söker den där perfekta klänningen man vill hitta:)

• 73an

God kväll!

Jag måste då kämpa hela tiden. Gjorde nyss kvällsmacka åt min 2 1/2-åring och guuud så sugen jag blev på en macka själv, i alla fall en liten ostbit... Men jag klarade det, skalade en morot i stället:)
    Undra om suget någonsin går över eller om de till slut blir en vana att INTE småäta.

Annars har det varit en bra dag, kanonfint väder så de blev hämtning på dagis med vagnen. Det blir en dryg timmas promenad dit och tillbaka.Känner att de skulle va kul med en stegräknare.

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??