Inlägg från: Samos07 |Visa alla inlägg
  • Samos07

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Jaha.. det verkar som att jag hinner först. Om nu inte ngn hinner ladda upp sina resultat medans jag skriver.
    Tja, man kan ju lätt säga att jag är besviken!
    vikt 73.3
    Byst 99
    Midja 77
    Stuss 96

Det känns som att det inte spelar ngn roll vad jag gör. Det händer ingenting med vikten =(
    Hoppas det gått bättre för er andra!

• Samos07

Bra jobbat tjejjer!!!
    Verkar bara vara jag som står helt still i min utveckling.

Har ni exakt koll på hur mycket och vad ni äter? Har funderat på om jag skulle behöva göra en näringsberäkning igen på en veckas kost, men vette tusan hur jag ska hinna med det.

• Samos07

Hej Anja!
    Jag tycker absolut att du ska fortsätta hålla dig till vågen på jobbet! Om det, som du säger, var på den du började väga dig så är det på den du ska fortsätta! De brukar ju rekommendera att man alltid väger sig på samma våg, samt att man alltid väger sig under samma förhållanden (på morgonen). Och om byxorna du haft innan nu sitter så löst så har du ju helt klart ditt bevis där anser jag. Du måååste ju ha förlorat en massa vikt =)
    Och de där digitala vågarna... jag har själv en sådan och de är förvisso bra, men också väldigt känsliga. Jag litar inte blint på min egen våg iaf.

Det låter som att du är på helt rätt väg och kommer säkerligen komma i mål lagom till den stora dagen =)
    *Hejja hejja*

Tack ni andra för peppningen. Jag hoppas att jag också har ngt att komma med snart!

• Samos07

Jag har inte vågat väga mig sen i måndags, vilket iofs är tanken i den här tråden (att man bara ska väga sig en gång i veckan) och jag förväntar mig inte att det ska ha hänt så mkt när jag ställer mig på vågen igen måndag morgon. Men en sak är skön... jag har ett par byxor som jag har ganska ofta på jobbet, vilka har suttit väldigt tight och mer obekvämt på sista tiden, men nu sitter de ganska mkt lösare igen. Sen om de suttit tightare på grund att ngt mens-relaterat eller att jag gått ner ngra gram har jag ingen aning om.

Jag har nu lagt ut två bilder på en klänning som jag provade förra helgen och som är intressant. Är ju så häftigt att överhuvudtaget vara igång och prova!! =)

• Samos07

GME76: Pilates hemma är ju en jättebra idé. Det gäller ju att hitta ngt som passar en som person och ens livsstil. Sen spelar det inte så stor roll vad det är... promenader, simning, klättring eller pilates =) Du är klok du!

Jag har förresten ägnat helgen åt att göra lite olika inbjudningskort. Nu har jag lagt ut bilder på dem i mitt galleri och vill gärna ha era åsikter. Så ta en titt och lägg en röst =)

Imorgon är det dags igen... Nu jäklar!!

• Samos07

Anja: Tack! Jag tyckte själv väldigt mkt om stämpeln med "det vackraste". Roligt att du tyckte så mkt om det.
    Och du.. det har ju gått såå bra för dig med viktnedgången! Man FÅR lov att ha sina nedgångar då man äter lite sämre och inte känner sig lika motiverad. Se det som en "jag-samlar-lite-mer-energi-&-jäklar-anamma-period". Det kan vara som så att du gått upp ngt när du ställer dig på vågen imorgon, men då blir du kanske snarare förbannad och tar dig samman igen... Och vips så är du på G igen =)

GME76: *S* Löpband framför tv'n... det har jag också önskat mig. Kanske ngt man skulle skriva upp på önskelistan för bröllopet =)

• Samos07

Wohoooo!! Idag är det desto roligare att leverera resultaten!

Vikt: 71,5 (-1,8)
    Byst: 97 (-3cm)
    Midja: 76 (-1cm)
    Höft: 98 (oförändrad)

Hoppas att det gått bra för er andra också! GME76: tror det var din lilla hejjarklacksramsa som gjorde susen ;)

73an: Om du har ont i ryggen skulle jag nog rekommendera cirkulationsträning (som promenader, pilates/yoga, cykling) Men även styrketräning för mage och rygg. Mag- och ryggmuskler samverkar ju och har man problem med ryggen är det därför bra att stärka magmusklerna, men man ska ju inte glömma ryggmusklerna för det =) Så testa du pilates eller yoga!

• Samos07

Shit vad duktiga alla har varit! Det är ju alldeles lysande resultat som har radats upp =)
    Och jag måste stämma in i vad dreams säger... GME76 är helt klart en frisk fläkt!

Det där med sockerberoendet ja... det suger! Jag har kännt mig riktigt svag för det länge.. det är väl mkt därför jag sitter här nu. Men de senaste veckorna har jag inte varit alls lika sugen. Det blir ju en vanesak. Men ngt som skulle kunna funka för mig om jag blir sugen är antingen att borsta tänderna (kan inte med att äta ngt på ett bra tag efter det) eller att dricka vatten med äppelcidervinäger =) Ni kan ju testa och se vad ni tycker.

• Samos07

*S* Peters Fridelina: ja, det var nog bra att din kompis inte berättade hur lång rundan var. Jag vet inte om jag heller hade orkat följa med om jag hade vetat det. Men shit, vad duktig du bör känna dig nu efteråt! Lät riktigt skönt iaf!

Vad skönt att du höll med om mitt tips om äppelcider GME76 =) Det finns väl en risk att man tycker det smakar apa i början, men när man vant sig är det smaskens (tycker iaf jag) Numera dricker jag det bara pga jag tycker det är gott. Plus att det mättar, vilket är riktigt bra på jobbet då man inte alltid hinner äta.

73an: Popcorn är väl ändå bättre än en stor kladdkaka eller chips. Och tänk vad mkt mer extra kcal det hade blivit om du hade tagit ngn macka, den där korvbiten OCH popcorn. Nu gjorde du inte det =D *woohoo*

• Samos07

16 Aug: Genom att byta ut ett eller två mål mat mot en proteinshake eller ngt måltidsersättande får du ju ner mängden kcal, vilket då förhoppningsvis hjälper dig att gå ner. Att enbart gå på måltidsersättande pulver anser jag vara vansinne då man bara får i sig ca 500 kcal på en dag, vilket är på tok för lite. Celler och kroppen i övrigt behöver näring för att fungera (tänk tex på vilket häst-jobb hjärtat gör). Runt 2000 kcal för en vuxen kvinna brukar man sikta på. Sen beror det ju lite på hur aktiv man är =)
    Hoppas att jag hjälpte dig ngt nu och inte bara snurrade till det ännu mer.

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??