Inlägg från: Samos07 |Visa alla inlägg
  • Samos07

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

73an: Tack! Kul att du tyckte om den. Visserligen gör intebilden den rättvisa. Ska försöka ta bättre bilder när jag hämtat hem den nästa vecka Låter som att du inte hittat din klänning än, eller?

• Samos07

Dalatös: Vad roligt att höra att du blev så motiverad! Nu vet jag nte riktigt vilken typ av klänning som du vill ha, men du skulle kunna börja leta redan nu även om du inte nått din målvikt. Min klänning har snörning i ryggen, vilket gör att jag skulle kunna gå ner två storlekar utan att det gör ngt. Det är bara att dra hårdare *S* Och jag ska också gå ner 10 kg Vänta inte för läne bara med att börja leta klänning. Om du måste beställa så kan det ta ca fyra månader innan du får den, bara så att du hinner

73an: Tror inte att det ska bli alltför svårt för dig att hitta en klänning med snörning i ryggen då det är ganska populärt (verkar det som iaf). Även om det också finns många klänningar utan. Sen har jag fått intrycket av att man nog ska passa på att fråga dem i butikerna hur mycket extra man kan beställa. Det har lie kännts som att beställa en bil... att man kan säga "jag vill ha den här klänningen, men med/utan axelband och ta bort det där och lägg till det här". Jag kan ju ha fel, men fråga dem

• Samos07

Jahapp.. då var det måndag igen då. Vågen visade inte riktigt vad jag hade hoppats på, men jag var iofs sjuk förra veckan så jag hoppas att det ska börja vända mer nu då jag kommer igång med träningen igen.

Vikt: 71,6 (+0.6)
    Byst: 97 (oför)
    Midja 77 (oför)
    Höft 96 (oför)

Nästa måndag hoppas jag på dunderresultat

• Samos07

Godisråttan: Jag är aningens skeptisk till cuur och andra liknande medel, men det ska bli spännande att höra om och i så fall vilka resultat du får Så berätta gärna här hur du mår och om det är ngt speciellt du tänker på... som tex om godissug drastiskt minskas eller försvinner helt osv.

• Samos07

Har ni gjort upp delmål? Jag har en lapp där jag har skrivit upp vad mitt slutmål är och två delmål. På samma lapp skriver jag upp resultatet för varje gång jag väger mig. Detta gör ju att jag ser svart på vitt hur jag sköter mig och om eller att jag hela tiden närmar mig mitt mål. Förra gången jag gick ner ungefär lika mkt gjorde jag på samma sätt och av någon anledning verkar det funka.
    Har försökt föra en journal kring kosten också, men det orkade jag med ca en vecka.
    Är det någon annan som gör på något liknande sätt?

• Samos07

Hmm.. jag missade invägningen igår. Fick göra det idag istället.

Vikt 71,2 (-0.4)
    Måtten fortfarande oförändrade.

*suck* Det händer ingenting för mig. Förstår inte vad jag gör för fel. För alla er andra går det ju sakta men säkert ner, medans det för mig hackar på samma ställe hela tiden.
    Jag har god lust att skita i hela grejjen.

Bra jobbat, alla andra!

• Samos07

Indiebrud: ja, -0,4 är också ett resultat. Om det hade sett ut så hela tiden så hade det ju inte varit ngra problem. Men min viktkurva är nästintill obefintlig. -0,6, +0.8, -0,4, +1 osv När jag gick med i den här tråden vägde jag 73 och nu väger jag alltså 71,2. Alla pendlar ngt kg upp och ner beroende på vätskebalans, om man ätit lite mer/mindre osv. Så på det stora hela har det egentligen inte hänt ett skit med min vikt. Att komma under 70 strecket känns nu som en omöjlighet för mig. Funderar på att snart gå till läkaren för att kolla att min ämnesomsättning är som den ska.

• Samos07

Anja: Du har ju helt rätt att man inte får bli otålig. Men det är ju inte så att jag precis börjat träna. Jag har tränat i tio års tid och kroppen är ju van. Just nu gör jag i stort sett exakt så som jag gjorde då jag gick ner tio kg häromåret. Men nu står jag bara still, still, still. Och det har jag inte gjort i bara en månad utan säkert ett år! Jag har dessutom dragit ner betydligt på sockerkonsumptionen. Äter i stort sätt bara choklad på helgerna (och då rör det sig inte om explosiva mängder), vilket jag inte lyckats med på flera år. Till och med häromåret då jag gick ner åt jag choklad oftare.
    Fattar faktiskt inte vad som är problemet. Har försökt hålla uppe modet, men känner att jag håller på att ge upp.
    Men tack för peppningen! Det är uppskattat!
    Kram

• Samos07

Indiebrud: Nja, jag har ätit Yasmin de senaste åren. Men slutade äta p-piller helt och hållet för ca tre månader sen. Tycker egentligen inte att jag märkt några skillnader efter att jag slutade. Jag vägde ju ungefär som jag gör nu även i sommras.
    Vad tror du? Kan det ha ngt sammanband?

• Samos07

Anja: Till att börja med vill jag tacka för dina ord! Det värmer verkligen! För att börja med det där angående Yasmin/ p-piller. Samma piller kan (vad jag förstått) påverkar olika personer på olika sätt. Jag märkte ju inte av en markant viktökning och jag troooor (kommer inte riktigt ihåg hur länge jag ätit Yasmin) att jag kan ha ätit Yasmin när jag gick ner i vikt senast. Samtidigt är det ju konstigt att jag står så still i min utveckling nu.

Hmmm... hur jag håller modet uppe. Jadu, jag har nog inget rakt-på-sak-svar där. Dels vet jag ju med mig att jag kämpar så mkt jag kan och orkar. Jag tränar hårt på gymmet, jag går promenader, jag rider, jag tar trappor istället för hiss osv. Och sen försöker jag se på allt som att jag har ett val.. Om jag känner mig lite sugen på ngt sött tex. Då försöker jag känna efter om jag kanske är sugen pga hunger. Jag är ganska bra på att inte ta ngt godis då jag är hungrig utan jag äter något mer riktigt först. Ibland försvinner ju suget då. Men jag gör iaf hela tiden val. Jag väljer själv att äta ngn mer riktig mat. Jag väljer att stoppa i mig den där chokladen. Är jag inte så sugen på att ta mig till gymmet (som nu tex.) packar jag bara väskan iaf och ger mig iväg med ett "löfte" om att skulle det verkligen kännas som pest och pina väl på gymmet så kan jag få lov att göra pinan kort, vilket nästan aldrig händer. Problemet är ju att ta sig dit. När jag väl är där ser jag till att få träningen gjord.
    Men så kommer perioder, som nu, då det bara känns hopplöst. Jag har nästan lust att skita i allt. Göra en rejäl kladdkaka och trycka i mig allt på en gång, sitta inne hela dagen och inte röra på mig alls. Det är ju inte roligt när man inte märker ngra resultat! Iofs... nu är inte ALLT negativt. Konditionen börjar bli bättre, vilket ju är roligt. Sprang 3,5 km - 20 min igår, vilket var ett tag sen sist.
    En annan sak som nog gör att jag inte bara sätter mig ner och ger upp (jag skulle kunna ha EN sån dag, men sen inte låta det fortsätta) är att jag för tio år sen gick ner 30 kg. Jag har lovat mig själv att ALDRIG låta mig hamna där igen! Visst jag kan pendla i vikt, som alla andra, men inte så pass mkt att jag hamnar på 30+ igen. Det får bara inte lov att hända. Över min döda kropp. Envis som f*n, kan man säga att jag är helt enkelt.
    Oj, det här blev riktigt långt. Men jag blev glad över vad du skrev Anja och jag ville nog rannsaka mig själv litegrann. Det är en väldigt bra fråga. HUR jag orkar?!
    TACK!

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??