Hej allihop
tack för era svar...
Jag tror inte att jag ogillar mig själv egentligen. Inatt var jag extremt deppig, satt uppe ensam, kollade fotona från spa-weekenden, kollade gamla foton på mig själv med tvättbrädemage och snygga bröst och äcklades så jä..la mkt av mig själv eftesrom jag under dagen inte klarat att hålla mig ifrån nånting, hade ätit upp både sonens rester från lördagsgodiset OCH en halv påse chips som vi hade kvar hemma.
Sånt gör mig rasande.
Tror det var den där jä..la frustrationen, vansinnesilskan jag kan känna för att det f..n inte går fort nog. Jag vill inte vara smal om ett år, jag vill vara smal nu, jag vill ju ALDRIG HA VARIT FET lixom. Är så arg på mig själv för det hade varit så lätt att ALDRIG ha låtit detta hända. Jag LÄT det hända och det gör mig rasande. Kan lixom inte förlåta mig själv för det.
Det är väl det som är mitt problem.
Gillar mig själv som person, jag är snäll, omtänksam, trevlig, rolig etc, men jag är inte vän med mitt utseende för tillfället och jag känner mig enormt oattraktiv rent fysiskt!
Min sambo bryr sig verkligen inte, han äslkar mig som jag är och tänder exakt lika mkt på mig, inga skillnader i vårt sexliv eller så men JAG tänder INTE på mig själv.
Det gjorde jag ju tidigare...
visst kunde jag kanske prata m någon, men det är ju bara i svaga stunder som jag är rikigt låg, tex när jag inte klarat av att vara "duktig" osv.
Jag ställer nog höga krav på mig själv och jag blir riktigt nedslagen och fylld av självförakt när jag inte klarar av att uppfylla mina egna krav.
Får väl verkligen försöka att bli mindre sträng mot mig själv men jag vet inte hur jag ska lära mig att stå ut med att detta går sakta för allra mest av allt (ärligt talat, om jag haft pengar) så hade jag bara velat fettsuga bort allt det här överflödet så att jag hade kunnat ägna min energi åt att bibehålla figuren jag HAR, för det har jag aldrig haft problem med. När jag väl ÄR smal så är jag mycket mån om att fortsätta vara snygg.
Dessa graviditeter, två på två år, med chokladnojja som craving, suck... Åt nog ett kg choklad om dagen eller nåt.
Sååååå KORKAT...
Men ni är för gulliga här inne, som verkligen tagit er tid att svara så engagerat. TAck snälla ni...
jag är nog inte deprimerad utan bara förbannad på mig själv, vilket gör mig tokig ibland.
Önskar jag kunde ta mig upp ur svackan jag haft nu i några veckor för det gick ju så himla bra och nu har jag lixom inte kraft kvar.
Men jag VILL VILL VILL gå ner 15 kg till. Jag SKA vara fin på mitt bröllop.
Jag vill vara fin resten av livet... (fin i mina egna ögon alltså )
Tack än en gång gulliga gulliga ni... jag brukar verkligen INTE vara en gnällmoster eller en negativ person... haha
tvärtom, men jag har absolut inte varit mig själv de senaste veckorna. Mycket stress med jobbsökande och försäljning av lägenhet, mkt bråk m sambon som resultat av detta så jag är nog helt enkelt lite av banan just nu.
Massor av kramar till er...
Anja