Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Vad som avgör hur mycket man går upp i vikt under graviditeter kan vara väldigt olika, även hur mycket man går upp.
Min första grav. gick jag upp 18kg och den andra gick jag upp 6kg. Kan inte påstå att jag åt något mer första grav. men vid den andra så hade man ju en 1 1/2åring att jaga runt med också:) Sen är de ju olika hur mycket vätska man får i kroppen,jag hade mycket den första grav. och lite den andra.
Som sagt väldigt olika:)
Godmiddag!! sitter här och har värmt en viktväktar rätt, den brukar jag köra som en liten lunch.. hmm men jag längtar redan till middag suck...
Har kommit hem från en gymlektion, suck har vart så dryg snackade mest om sig själv och andra folk på gymmet... stannade i 2 tim AAAAHHHH.. Han kom med kommentarer ja nu ska du ligga så där som din gubbe vill ha det om, lördagkvällarna.. eeh ok, proffsigt va!!!.. men va fan .. nukör jag poå, ska se vad man kan åstadkomma på dessa 5 månader. Det kan ju vara spännande, kanske försvinner en del?!?!?!..
Iannat fall är min plan att gå var dag, el nästan.. sen träna där 2-3 ggr i veckan.. Blir så illa tvungen att gå till dagis ändå, min blivande krockade sönder sin bil så då får man ju snällt låna ut sin egen.. och få lite motion på köpet
Idag ska jag väga och mäta mig,kan vi inte ha en dag i veckan då vi skriver in allas vik och hur många man gått ner? det kan vara kul att se hur många man loosar tillsammans med..
Tex..
Busiga startvikt 81kg nu - ***kg total -kg el nått...
/Z
Hej på er!
Slinker in en stund på arbetstid (eller ja lunchen).
Nusse:
Ingen näsvis fråga tycker jag, den är helt legitim.
I mitt fall gick jag från att träna ca 4-5 dgr i veckan och hade ganska strikt koll på maten (var nog inte så bra det heller) till att inte träna ett endaste dugg under graviditeten. Kroppen fick minst sagt en chock.
Hade tänkt vara ärtiga blivande mamman som promenerade o var såå nyttig men jag fick så himla ont i den nedre magen (misstänker att det tänjde rejält på magmusklerna) så jag kunde inte ens gå i vanlig promenadtakt. Att promenera till bussen gick långsamt och det i samband med den enorma trötthet de flesta har de 3 första månaderna, man måste äta ofta för att inte bli illamående eller svimsig och det faktum att man blir tjock ändå haha gjorde att jag la på mig en hel del.
Jag åt bra mat men la till allt annat gott också.
Sån är jag som person har jag lärt mig. Antingen är jag hälsosam o rör på mig o äter bra eller så slaggar jag igen totalt .
MEN jag ska även tillägga att ca 13-15kg har varit bebis, vatten m m så de kilona försvann inom 3 veckor efter förlossningen så det är ganska mkt på mig som försvunnit snabbt.
Däremot med andra barnet hade jag inget ont i magen alls, musklerna var ju redan utsprängda, och då hade man fullt upp med att jaga 2-åringen men jag gick upp i a f.
Men ca 15kg fett kan man ju säga att jag gått upp båda gångerna. Tur att jag är sån disciplinerad människa när det väl gäller .
Toodelooo!!
Busiga:
Eeeuuhh vilken äcklig gubbe, kalla mig pryd men han förtjänar en fet smäll!!!
Ja just det ja, vi väger in oss på måndagar.
hej!
Har gått med i viktklubb.se ett mega problem bara..
FATTAR INTE HUR MAN RÄKNAR KALORIER !
Måste bara passa på att dela med mig lite... (jag som gnällt en del)nu när jag kämpar med mina extra kg tränar jag fem dagar i veckan, varav jag springer ca tre dagar. Tanken är iaf att köra mkt kondition tre dagar i veckan och styrketräna två. Och så försöker jag klämma in två spinningpass i veckan.
Idag skulle jag springa sex minuter som uppvärmning innan jag skulle styrketräna och jag kände mig verkligen sååå stark. Bara flög fram och knäna kändes inte alls (har haft en hel del problem med dem). Jag har vågat öka farten på löpbandet och det verkar som att konditionen fått sig en rejäl skjuts framåt pga det. Efter att ha sprungit färdig de sex minuterna på rel. hög fart så var jag lite andfådd så klart, men inte märkbart hög puls och kände mig ganska oberörd!! Vilken kick det är när man märker av förbättrad kondition!! Man känner sig ju helt oövervinnlig
Ps: Tack så hemskt mkt alla ni för alla gulliga inlägg ang min pappa!! Han mår bra och är hemma nu och fortsätter äta alla sina kakor i godan ro *skakar på huvudet* Jaja, jag ska försöka jaga honom lite ang det där. Men TACK iaf!!
hej jag hittade den här tråden och blev jätteglad! jag ska gifta mig 3 maj och behöver gå ner typ 20 kg! jag började i somras och var jätteduktig i 7 v! gick ner 6 kg! sen blev jag matförgiftat och tappade liksom goet! har ett seriöst sockerberoende och saknar verkligen nån att kämpa tillsammans med! är det nån mer med sockerberoende?? bra tips?
Härligt Samos, skönt med nytt flow !! Och skönt att pappa mår bättre också. Synd att gamla hundar har så svårt att lära sig sitta bara ;-D.
Välkommen tobiasochlinda! Det finns nog en o annan sockerberoende här inne har jag sett. Jag brukar käka apelsiner när jag fastnat i träsket, typ efter jul o påsk.
Kör hårt o lycka till!!
Ps. Om du vill så kör vi andra invägning o mätning på måndagar.
Samos
Vad underbar känsla... minns det där men har inte kommit dit ännu. tränar alldeles för oregelbundet för det, tyvärr...
Men det SKA bli bättre på den fronten
ikväll har jag varit ute och promenerat i mkt rask takt m en kompis i en timme. Känns sååå skönt. Känner det faktiskt i mina otränade ben
Tobiasochlinda
sockerberoende, jadå... Absolut... och precis som GME beskrev så är jag en sån där som är antingen eller... Antingen är jag slö, försoffad coh trycker i mig allt jag vill ha eller så är jag disciplinerad, äter bra och rör mig, men det krävs en del för att jag ska orka ta tag i det och komma igång.
dEt som verkligen hjälper mig m sockerberoendet är nutriletts chokladbarer, så jag byter ut 1-2 måltider om dagen mot såna och har ABSOLUT inget behov av något sött! Sedan tillåter jag mig lördagsgodis, för utan NÅGOT smaskigt under veckan så vet jag att jag hade snavat och fallit och troligtvis börjat slappa och storäta igen...
Sockerberoendet går ju över om man bara håller sig ifrån det i två veckor helt, sedan finner iallafall jag att jga klarar att äta godis en dag i veckan, men gör jag det tex två dagar på raken så är jag nästan körd igen, så det passar jag mig för.