• Fejs

Budget - blir tokig!

Hej!

Vill bara skriva av mig lite. Vi satt igår och gjorde en ordentlig budget, kollade vilka räkningar vi får varje månad osv. Det visar sig att det blir mycket mindre än vad vi trott, hälfen ungefär. Känns inte kul! Svårt att göra en bröllopsbudget när man inte vet vad saker och ting kommer kosta, hade kännts bättre om man hade haft lite bättre koll. *suck*

• Svar på tråden Budget - blir tokig!
  • Duchess

Jag tror inte att jag hängde med där. Vad är det som blir hälften? Utgifterna eller inkomsterna? Eller något annat?

Hur som helst håller jag med dig om att det är viktigt att ha en budget, både för bröllopet och för vardagsekonomin. Själv använde jag en enkel excelmall för båda ändamålen. Funkar finfint!

• Fejs

Vårt sparande till bröllopet blir hälften av vad vi hade trott. Har en bröölopsbudget med resa etc, alltså inkl allt på ca 150´ och vi kan nog få ihop 80´. Nu funderar vi på om vi ska låna till resten el hur vi skall göra... Våra räkningar kan vi inte minska.
    Japp excel är mkt bra när man ska göra budget, använder jag med =)

• Fru 2009

vi fick samma problem, så vi har helt enkelt skippat bröllopsresan...

• TigerLinn

samma problem hade vi innan vi valde attt skjuta på bröllopet till 2008 (vi har inte flyttat på pga ekonomin utan av andra skäl) men vi bestämde att vi sklle spara ltie varje månad plus att vi köpte vissa saker vid sidan om brölops kontot... tex jag jogrde inbjudningarna själva och alla pyssel saker dessa papper köpte vi en månad tiaran en annan osv så dessa lite mindre utgifter spred vi ut under alla måander vi sparade.. kanske kan var anått?+

• Fejs

Ja tack för tipset det ska jag tänka på!

• GME76

Fejs:
    Önska er presentkort till resan så får ni se hur mkt ni ev får och sen resa.

• Fejs

Resan måste ju betalas i förväg och vi tänkte åka måndagen efter bröllopet så jag tror inte det går? Att utesluta bröllopsresa är inget alternativ.

• Nisson

Är det inte bättre att skjuta på, skippa resan eller byta resmål istället för att låna ihop pengar? Det blir kanske tråkigt att betala av långt efteråt.

• Fejs

Resan hör liksom ihop med bröllop anser både jag och min blivande. Vi ska väl träffa banken snart så ska vi diskutera hur vi ska göra.

• Blivande Fru Johansson

Kan ni inte skära ner på festen? Kanske några mindre inbjudna, billigare mat, billigare dryck, några andra sätt att skära ner kostnader på??

Svar på tråden Budget - blir tokig!