• Fejs

Budget - blir tokig!

Hej!

Vill bara skriva av mig lite. Vi satt igår och gjorde en ordentlig budget, kollade vilka räkningar vi får varje månad osv. Det visar sig att det blir mycket mindre än vad vi trott, hälfen ungefär. Känns inte kul! Svårt att göra en bröllopsbudget när man inte vet vad saker och ting kommer kosta, hade kännts bättre om man hade haft lite bättre koll. *suck*

• Svar på tråden Budget - blir tokig!
  • Fejs

Nej vi har sagt det att om vi ska gifta oss ska vi även bjuda på allt och det ska vara trerätters. Vi vill inte spela musik från någon dator/cd-spelare utan en dj eller ett band. Det är våra måsten. Vi har dragit ner antalet till 70, vilket borde vara rimligt.

• cellabella

Men skaffa kredit och betala med pengar därifrån till resan t ex, sen fyller ni på den med de pengar ni får i present på bröllopet. Önska er alltså pengar till resan även om den redan är betald med krediten.

• anne på grönkulla

Ja, det låter som att ni har många måsten för er. Men om budgeten inte går ihop så får man fundera på om man verkligen kan förverkliga dem alla - jag skulle råda er att se över planerna och anpassa dem till den budget ni kan täcka utan lån eller kredit alternativt skjuta upp det. Tyvärr.

Lycka till!

• Blekinge Brud

Vi spara 2-3000 kr i månaden och vi gifter oss i aug 2008. De pengarna ska gå till de stora utgifterna som kläder,mat,lokal och band mm. De "små" utgifterna som stämplar,papper,smink mm tar vi ifrån våra löner. På så sätt sprider man ut kostnaderna under året.
    Vi ska önska oss pengar eller presentkort till resan istället för en massa saker. Men eftersom vi inte kan beräkna på hur mycket vi får så ska vi försöka att spara så mycket som möjligt själva även till resan så att man inte står där och gåvorna inte täcker upp den.

Tycker nog också att ni ska försöka att undvika att ta lån.Ingen bra start på äktenskapet.

Lycka till...

• 2008-08-09

Vi kommer att göra ganska lika som Blekingebrud!
    Vi kommer även innan bröllopet (aug-08) att önska oss presentkort hos fotografen vi har bokat, av ALLA, till julklapp, födelsedagar etc.

• 2008-08-09

08 skulle det ju vara, och ingen gubbe såklart!
    Ville också säga det att, vi ville först inte heller neka några av våra bröllopsplaner... vi ville ha bröllopsresan på en gång, livemusik m.m....MEN sen slog det oss..att för att ha råd med det skulle vi vara tvungna att ta ett lån..och det är INTE värt det, bara för 1 dag! Även om det är självaste bröllopsdagen...
    Men jag hävdar bestämt att det är kärlek det ska finnas gott om den dagen, inte pengar... därför har vi nu sparat resan till vintern istället, livemusiken är borta osv..

• Tossi

Men 80 000 är ganska mycket pengar ändå, ni får helt enkelt kolla på vart ni vill resa någonstans? Även om det kanske inte blir er drömresemål så kan man ju komma undan billigare.

Jag tycker att ni får kolla upp vad det är ni vill ha och lite vad kan tänka er att ge, ev också skjuta lite på bröllopet.

Själva hade vi en budget på 60 000 från början men har faktiskt klarat oss med 50 000. Vissa saker har varit dyrare och andra billigare. När vi gjorde vår bröllopsbudget kollade jag ungefärliga priser och tog ett överslag på allt, så fick jag fram summan 60 000, då ingick en resa på 15 000.

• Fejs

Jag är väldigt nyfiken på vad ni har för budgetar för ett bröllop. Vi har ingen hjälp att få från nära och kära. Jag skulle även vilja få lite kommentarer på min budget. Är det någon som vill delge sin el se min så maila mig på brollopet2008@gmail.com

Vore väldigt tacksam

• Kaffemoster

Om du lägger ut din budget här på BT, så kanske du får fler svar..
    Håller med ovanstående .. önska er pengar till resan, och present kort till fotografen, blommor etc. fram tills ni gifter er ...

• Fejs

Hur lägger jag ut den här på BT?

Svar på tråden Budget - blir tokig!