Köpte hem lite gjejer för inbjudningskort och dyl. men jag är fortfarande villrådig. Kommer nog aldrig kunna göra några fina....
Tror att det blir vita och ska ha rosa och brunt. Har hittat ett fint typsnitt för framsidan (ska stå C&G 9 augusti 2008) och det blir nog brunt. Funderar på om texten på insidan av kortet ska vara rosa, vill ju ha med bägge färgerna eftersom bröllopet går i dom..... Eller om jag ska ha en rosa bakgrundsfärg med brun text.
Virvel - Du har ju gjort så jättefina kort! Skrev du ut texten på det lite tjockare pappret? Min skrivare klarar inte riktigt av det tjocka pappret jag vill ha. Funderar på att ta ett tunnare, men jag vill ju inte att det ska kännas mesigt... Eller skriva ut texten på ett annat papper och limma/fästa fast (med dubbelhäftande tejp) det på det tjockare pappret.... Hmmmm, svåra beslut, puh! Vill ju också att allt ska gå i samma stil (inbjudningskort, vigselprogram, festprogram, tackkort, placeringskort), så då får det ju inte vara föööör avencerat (eller för kostsamt).