Inlägg från: Virvel |Visa alla inlägg
  • Virvel

080809

Välkommen till tråden!

ElinJonas

Såg att du är från Vetlanda. Jag är själv därifrån men bor nu i Enköping.
    Hörde från mamma och pappa att ni har fått massor av nya affärer! När jag bodde där fanns det bara Lindex och JC att handla på.

Nu har vi bokat vår bröllopsresa. Från början så skulle vi ha åkt en weekend till Prag men när vi såg att det var lika dyrt som att åka en vecka på solsemester så ändrade vi oss. Så nu har vi bokat Kroatien. Har hört av många att det är jättefint där och det är fortfarande väldigt billigt.
    Här är länk till hotellet. Ser så härligt ut, ligger 20 m från havet.
    www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogue/Kroatien/Makarska+Rivieran/Podgora/Hotel/Aurora.htm&CountryTrackerId=8051&HotelName=Aurora

• Virvel

bridesilly

Håller med dig om att jag inte skulle bli så ledsen om jag fick en bröllopsinbjudan på Alla hjärtans dag. Möjligtvis om jag var typ 60 utan karl och barn och tåget liksom hade gått.

Jag tycker också att det är romantiskt att skicka ut dom till Alla hjärtans dag. Åhhh, vad jag längtar. Det ska bli så kul att höra allas reaktioner.

• Virvel

bridesilly

Precis så känner vi också. Det är bättre att göra dom inköp som går nu under tiden fram till bröllopet istället för att lägga ut en stor klumpsumma på alla dessa detaljer precis innan vi ska lägga ut jättesumman för middagen och festen.

Glömde fråga innan idag när jag skrev att vi hade bokat vår bröllopsresa om det är någon av er som har varit i Kroatien?

• Virvel

Det låter bra att ingen har något negativit att säga om Kroatien.
    Som par vill vi åka till ett fint ställe med bra mat. När jag åkte med tjejkompisarna när jag var yngre då var det bara party natten lång och maten och boendet var inte riktigt lika viktig.

Jag är lite nyfiken på vad ni ska ha för in och utgångsmusik? Tycker väldigt mycket om Mina klockor ringa av Benny Andersson. Skulle kunna tänka mig att ha den som utgång. Lite i samma stil som solosången som kommer att vara Sareks Om du tvekar. Traditionell svensk musik.

• Virvel

kalevala

Välkommen till tråden.

AoM

Gå in på medlem.Därefter klickar du på inställningar som ligger under rubriken kontoinställningar. Längst ned på den sidan kan du aktivera ditt galleri genom att kryssa.

• Virvel

kalevala

Allt är i princip färdigt. Det är lite smådetaljer som hur tårtan ska se ut som är kvar.
    Kyrka, säteri med mat+personal, trubadur, fotograf, sminkning och frisör bokad.
    Skor, klänning, ringkudde, bröllopsbubblor, engångskameror till middag/festen, ringar, paraplyer, smycken m,m är inhandlat.
    Ska precis sätta mig och göra lite detaljer på inbjudningskorten.

ElinJonas

Jag bodde i Vetlanda tills för sju år sedan. Alltså i 23 år. Jag känner väl till dom flesta som är födda runt samma årtal som mig dvs -77 och som var ute i partysvängen.
    Jag känner inte igen er men jag antar att ni är lite yngre än mig?

• Virvel

ElinJonas

Jag känner igen namnet väl men kan inte riktigt få fram någon bild.
    Är det något uteliv i Vetlanda nu för tiden? Fanns bara hotellet och ett ställe till att gå till förr.

Är det någon som vet vart jag kan hitta kuvert till mina svarskort? Svarta, grå eller vita. Ca 8*8 cm.

• Virvel

ElinJonas

Du måste gå in och aktivera ditt galleri för att vi andra ska kunna se dina bilder.
    Gå in på medlem.Därefter klickar du på inställningar som ligger under rubriken kontoinställningar. Längst ned på den sidan kan du aktivera ditt galleri genom att kryssa.

• Virvel

Tråkiga nyheter.
    Min bästa kompis ifrån barndomen som skulle vara vår toastmadame kommer förmodligen inte ens att kunna komma på bröllopet. Hon håller på och pluggar och dom har sina avslutningsprov den 8-18 augusti nästa år.
    Jag har väldigt få kompisar som verkligen är mina och som har känt mig sedan jag var liten. Endast två. Resten är ju egentligen Jockes kompisar som har blivit mina också. Det blir väl lätt så när man flyttar.
    Det känns bara så tråkigt att inte få ha med sig en nära vän som jag har upplevt massor med. Både roliga och tråkiga stunder.
    Låter som att hon har gått bort men så illa är det ju inte men det känns bara tungt just nu.
    Vi har ingen annan heller som vi kan fråga. Ingen som jag känner så väl och som jag kan lita på till hundra procent.
    Piss.

• Virvel

ElinJonas

Jag kan se ditt galleri nu. Din syrra känner jag igen jätteväl. Vi gick i parallelklass från ettan till nian.

Det är svårt att välja värpar eftersom det måste vara några vi verkligen kan lita på att dom tar fullt ansvar. För på bröllopsdagen vill vi kunna släppa allt och bara njuta.

• Virvel

kalevala

Jag kan bara tala för mig själv och jag hade aldrig klarat av att planera och hålla i festen med en så liten bebis. Det beror mycket på hur man är som person sen innan. Jag är väl lite slö av naturen.
    Framför allt så kan jag säga att sömnbrist kombinerat med amning inte är det bästa komihågmedlet.

ElinJonas

Om du frågar din syster om mig så säg att det är Linda Fransson. Jag bytte nämligen efternamn till min farmors namn som ogift för några år sedan.

• Virvel

kalevala

God morgon. Tur att man har småbarn så att man slipper ställa klockan på en söndagmorgon för att komma upp lite tidigare. Ha,ha. Sovmorgon har vi inte haft på två och ett halvt år och det lär väl dröja några år till innan vi får det.

Vi har bestämt en sång än så länge och det blir Sareks Om du tvekar. Det sa jag till min sambo första gången jag hörde den att om vi gifter oss så vill jag väldigt gärna ha den sången och nu blir det så.

Svar på tråden 080809