• The FIN Prince

För mycket sex?

Jag undrar om man kan ha för mycket sex? Sex är alltid avkopplande och stärker banden mellan två mänskor. Jag och min tjej kan vissa dagar ha sex 3 gånger om dagen. Men för det mest blir det 1-2 ggr. Varje gång är lika skön. Sällan har vi dagar när vi inte har sex. Förutom de dagar imånaden det inte går för henne. Men då brukar vi rädda oss med den andra "vägen".

Låt mig tillägga att vi varit ihop i 9 månader.

Finns det nån övre gräns på hur mycket sex man kan ha? Tror inte det, vad tycker ni?

• Svar på tråden För mycket sex?
  • pickolina

Varför skulle det finnas det? Det enda skälet är väl om någon av er skulle få fysiska problem av det, vilket faktiskt är möjligt.. Om inte så är det väl bara att köra på så mycket ni vill.

Men jag kan säga en sak, sex behöver inte alls alltid stärka bandet mellan två människor. Det kan faktiskt även vara ett sätt att INTE komma varandra nära... Jag har ofta använt mig av sex för att hålla en viss distans till min partner.

• rosesarered

Det är nog väldigt individuellt..
    jag tycker att sex 1-2 gånger per dag är ganska mycket..!För att inte tala om tre gånger.
    Alltså om man har ett heltidsjobb eller pluggar heltid plus har fritidsintressen o annat som tar tid.

• pickolina

Det är lite det jag menar.. Att man har sex hela tiden, istället för att umgås tex.. Då kommer man varandra inte närmare utan snarare tvärtom, man upphåller en viss distans...

Inget fel med mycket sex.. ;):D Men efter att förstört flera relationer pga att dom varit uppbyggda för mycket på sex så kan jag intyga att det kan bli för mycket, om man ser det på det sättet...

Men om man kan kombinera dom två så är det väl absolut inget fel i det... :)

• LizaStina

Vi hade sex 1-2 ggr/dag första året, kunde inte få nog av varandra. Nu jobbar+tränar vi mycket båda två så vi är helt slut. Vi känner båda två att sex skulle vara skönt men åh vad trötta vi är. Då skrattar vi och gosar ist. Sex blir det någon gång/vecka.

• Lyckligt gift!

Pickolina, nu håller jag med dig IGEN! I början kunde man inte krama varandra förrän kläderna åkte av, ett antal ggr varje dag. Med tiden har det givetvis minskat till att bli 4-5 ggr/v. Det känns både ok och naturligt eftersom vi har ett liv ihop, gör andra saker typ åker mc, plus allt annat. Det är inte 6-et som håller oss ihop, men samtidigt tror jag inte på ett liv ihop utan det. Det är en förutsättning. Helt klart! Mer 6 åt folket!! :D :D

• pickolina

Lyckligt gift! :D *hihi* Håller med dig oxå, igen! ;) Sex är superviktigt! Helt klart "mer sex åt folket"! *s*

• anne på grönkulla

Nej, jag tror inte man kan ha för mycket 6, Däremot kan man ha 6 av fel skäl eller ha 6 som enda kitt i relationen och det tror jag inte är bra för vare sig en själv eller relationen i längden.

• Lyckligt gift!

Jag skulle vilja gå steget längre och påstår att sex är klart underskattat, och om folk älskade mer med varandra så skulle alla vara mycket gladare!!! Sex e tricket helt enkelt! Givetvis förrutom att man ska skratta gott ihop och kunna prata om allt o inget.

• pickolina

Lyckligt gift! - SOOO TRUE!!! :D

• The FIN Prince

Håller fortfarande på att sex för en närmare varandra. Visst är det viktigt att prata, det gör vi jätte mycket och en massa andra saker också. Men sex ska man kunna ha så mycket man vill. Jobbar man för mycket och har en massa andra intressen så är det lätt att man glider ifrån varandra. Därför ska man alltid unna sig intima stunder precis när det ligger på .

• The FIN Prince

till Lyckligt gift:

Helt klart. Folk borde älska mer. Då skulle världe vara mer avslappnad och lyckligare!

• Lyckligt gift!

Visst! Och det är bra på så himla många sätt....Men det är väl lätt att säga när man själv har det så in i h... bra som vi har det..:D Men vi är alla olika, en del nöjer sig med att det funkar i sängen,även om allt annat e skräp. För min del måste allt annat vara bra för att jag ska kunna njuta o ge järnet. Att skylla på trötthet e inte bra, för man har alltid lite ork och s*x ger en enorm energi. Som sagt, man blir glad!

• rosesarered

Ja jag upplever också att sex är avslappnande och gör en lycklig osv.
    Men jag tycker att det är för mycket prat om hur ofta man har sex. Jag menar sex 3-5 gånger per vecka tycker jag att är ett rätt så aktivt sexliv! eller?
    Visst, det första året så hade vi också sex 2-3 gånger per dag och var på varandra som två kaniner.
    Men ärligt talat så har vi mycket mycket bättre sex nu även om det "bara" sker en gång per dag och inte ens varje dag!
    Jag kan nästan svära på att er sexfrekvens också kommer att sjunka med tiden, the FIN prince;)
    Om inte så kan jag bara gratulera!

• Glitterkråkan

Hur ofta man har sex beror väl i hög grad på 1) Hur länge man varit tillsammans och 2) Var i livet man befinner sig. Har man t ex små barn och arbetar mycket så finns inte lika mycket tid och energi som när man är barnfria. Då tvingas man mer eller mindre att dra ner på sexet, antingen man vill eller inte.

Men är man nyförälskade, som man ju får säga att man är efter 9 månader, och det inte finns barn med i bilden så är det väl bara att älska på!

• The FIN Prince

Jag har då inte tänkt dra ner på sexlivet. Även fast vi kanske befinner oss i ett tidigt stadie i livet. Men låt mig tillägga att här redan finns jobb med i bilden, fritidsintressen och 3 barn från tidigare förhållanden! Man måste alltid ha tid för varandra och för intima nära stunder. Annars går det åt pipan.

Så det så. Och ändå lider inte sexlivet .

• aircondition

Övre gräns...? Näe, det tycker inte jag. Det är väl med allt annat som har med sex att göra. Funkar det för båda, finns ju inget problem och ingen anledning att ändra något.

• rosesarered

The FIN prince,
    jag tror inte att någon planerar för att dra ner på sexfrekvensen men det verkar så i de flesta förhållanden att det bara blir så efter x antal år..
    Det känns väldigt orealistiskt att kunna ha sex 1-3 gånger per dag resten av livet:)

• La Paloma

Låter väl rätt normalt med tanke på att ni e nykära

• anne på grönkulla

Vad kul att ni trivs med det och planerar att hålla tempot uppe! Och att det funkar trots andra saker i livet som kräver tid också.

Men jag tror man ska akta sig för att tro att det är det enda sättet att ha en bra och fungerande relation på eller att underkänna andras relationer om de gör eller prioriterar annorlunda.

Svar på tråden För mycket sex?