Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

September 2008

Hej
    6 september blir det för oss också. Har börjat småplanera men försöker ta det lugnt (dvs min sambo får hålla tillbaka mig) då det är ett år kvar. Våra föräldrar vet ialla fall om det. Har även börjat fråga dem vi vill ha som tostmaster/madame, tärna och bestman. Än så länge har vi bara fått glada JA till svar.
    Känns helt underbart och helt otroligt att man sitter o planerar sitt eget bröllop.

• lanovia 08

Vi var faktiskt på Panduro i helgen, köpte material till inbjudningskort. Tänkte nog mest bara gå dit för att få lite idéer men vi hittade snabbt något vi båda tyckte om. Så vi köpte material till ett kort. Detta gjordes så fort vi kom hem o det blev helt enligt vår smak.
    Sen är det givetvis alldeles för tidigt att skicka ut korten redan nu. Men nu vet vi hur de skall se ut o kan när vi har tid köpa material till resten av korten o sätta igång o skapa.

• lanovia 08

Vi köpte papper för att klippa o vika själva. Tyckte det var roligare med egengjorda kort.

• lanovia 08

Det var nog inte en dum idé att börja fundera på fotograf. Har ringt några idag. Usch, det är ju inte gratis att anlita en fotograf. Men det är nog absolut värt det.

• lanovia 08

Vi har nog bestämt oss för fotograf också även om vi inte bokat än. Tyckte det var lite jobbigt med de oika priserna o vad som ingick.
    Vad får ni betala för er fotograf Keri? Och vad ingår, hur stora kort får ni?

• lanovia 08

Välkommen gumman81. Ni har verkligen legat i. Det kan inte vara mycket kvar för er nu mer än kläder o ringar som du skrev.
    Men jag håller med det är svårt att slita sig från planerandet. Hur jag än gör jag så smiter tankarna in på bröllopsplanerandet. Men det är ju så kul!

• lanovia 08

Har varit bortresta några dar. Var skönt att inte tänka o planera så mycket inför bröllopet. Men väl hemma igen sätter tankarna igång igen... Som sagt finns ju massor att göra, men känns som att mycket är tidigt än så länge. Fast egentligen är det väl bättre för allt man gör nu. Då slipper man det när det kör ihop sig på slutet.

Har ni funderat något på när ni tänker skicka ut inbjudningskorten?

• lanovia 08

Höstbrud 2008 var har du varit o kollat på klänningar? Jag var inne en sväng på Ramona. Men de hade inte alls klänningar som passade mig. Vill ha en enklare.
    Håller med dig känns välidgt tidigt o skrämmande att prova klänning. Kan liksom inte fatta att man skall ha på sig en sådan om 11 månader.

• lanovia 08

ok, vi får väl ta oss ditåt någon dag och kolla in utbudet där.

• lanovia 08

På de bröllop jag har varit har värdparet varit dem så har hållt i festen. Hållt ordning på vilka som skall hålla tal o när, fixat lite lekar el aktiviteter (t.ex tipspromenad) o även varit en länk med serveringspersonalen så att de vet när maten skall fram o när det är dags att duka av etc. Sedan brukar de väl vara delaktiga i att sätta ihop festprogrammet också. Ialla fall den del som handlar om brudparet.

Svar på tråden September 2008