Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

September 2008

Jag tänkte också går ner lite, typ 5 kg. Skönt att man har nästan ett år på sig, jobbigt dock att det kommer en jul däremellan . Men min tanke var att man kan börja prova innan och se vad man gillar för modell. Så får man väl ta det där med storleken lite senare.
    Jag är lite nojjig och är livrädd att jag inte skall hitta någon klänning jag vill ha. Typ att alla skall vara för pråliga.

• lanovia 08

haha.. alla är vi olika och tur är väl det

• lanovia 08

fråga inte mig. klänning känns som ett stort Mission impossible.
    Hoppas den känslan ändrar sig när man väl börjar prova...

• lanovia 08

Vad härligt att ha fotografen klar! Vi skall träffa en i helgen. Träffade en för några helger sedan också, så får vi väl se vem vi bestämmer oss för.

Igår var vi på Panduro och inhandlade allt vi behöver för att göra inbjudningskort. Så nu är det bara att sätta sig att vika, stämpla och klistra så fort det blir lite tid över.

• lanovia 08

vi har räknat med 30 kort, till dessa köpte vi färdigvikta kort i lite hårdare papper, finare "vanligt papper" och kuvert. Detta gick på ca 500 kr. Sedan har vi köpt stämplar, stämpeldyna, klisterhjärtan och snöre tidigare för kanske ca 200 kr, sådant som vi också räknar med att använda till placeringskort och annat.
    Bra att veta är att du får 1kr rabatt på varje pappersark/kuvert när du köper fler än 10 st.

Kollade precis upp vad det skulle kosta att skicka ut korten. Verkar som att vi behöver 4 frimärken =600kr! Aldrig! Vi kommer nog leka postmän själva och dela ut till dem som bor i stan i alla fall. Är det tråkigt att lämna inbjudningskorten direkt i handen? Eller är det en sådan sak som helt enkelt "SKA" dyka upp i brevlådan?

• lanovia 08

Precis, vår tanke också.

Insåg att vi räknat fel vad gäller frimärke. När vi vägte ett kort hemma visade vågen 300 g. Chokade började vi räkna ut priset på frimärkena. När vi sedan fick lugnat oss och tänkt efter så insåg vi att det omöjligt kan stämma. Vägt på min sambos jobb väger kortet bara 16g och behöver förmodligen bara ett frimärke. Hehe... det var skillnad det.

• lanovia 08

Sorry var inte meningen att skrämmas. :-P

• lanovia 08

OJ! Måste man vara ute i så god tid för klänning?! Kanske dags att sätta fart på allvar snart...

Vi bokade hotellrum för bröllopsnatten i helgen ialla fall. Nästan lite generade gick vi in på hotellet och frågade om det gick och boka för september nästa år redan nu. Själva tyckte vi att vi var ute i löjligt god tid. I verkligheten var det snarare svårt att få ett rum. Sviterna och nästan alla rum var redan uppbokade. Men vi fick ett fint rum ialla fall. Att det inte blev en svit känns som sak samma.

• lanovia 08

Icka-flicka: även vi gifter oss den 6 september. En anledning till att vi valde september (förutom att det då är 3 år sedan vi träffades) iställt för t.ex. juli är att det känns som mycket större chanser till sol i september. Tycker det känns som september brukar vara en solig och fin månad. Men kan nog vara bra att ha en back-up plan det kan ju hända att regnet kommer även i september
    Början av september i år var jättefin. Jag höll noga koll för att veta vad vi ev kunde räkna med nästa år.

Vi gifter oss också vid havet, men inomhus. Dock är jag redan nervös för att vädret skall tvinga in oss vid fotograferingen. Vi vill så gärna få fina kort med havet som bakgrund.

Lyckliga jag: visst är det tokigt! Helt plöstligt sitter man där mitt i planerandet och fattar inte rikgit vad som hänt!

Angående papper, vilken stad bor du i? Jag fick en pappersaffär rekomenderad av en kompis, men det är i Göteborg.

Oj vilket långt inlägg det blev... har jobbat för flitit nu i 2h så jag behvövde en paus.

• lanovia 08

Lyckliga jag: In-ex heter affären. Skall in till stan idag. Får jag en minut över så kan jag gå inte o titta om de har något mörkbrunt där.

Vi skall nog åka till Tunisien. Om vi inte hinner ändra oss.... Känns som man kan få en lagom blandning av äventyr och sol där. Annars när vi reser skall vi alltid se och uppleva saker hela dagarna. Nu känner vi att vi vill kunna ligga på stranden och bara vara lyckliga.
    Någon som varit där?

Svar på tråden September 2008