Inlägg från: Ickaflicka |Visa alla inlägg
  • Ickaflicka

September 2008

Åh vad roligt med en september 08-tråd!

080906 blir det för oss, på årsdagen av förlovningen! Vi är mitt uppe i planeringen; har prelbokat lokal, ska få slutlig offert denna vecka. Borgerlig vigsel blir det så nästa steg är att hitta vigselförrättare! Funderar även på hur vi ska utforma ceremonin, vilket jag diskuterar i trådarna om borgerligt bröllop och utomhusbröllop som finns här! Har förstås börjat fundera på klännning, blommor och allt annat "lull-lull", det är ju så härligt!

Ni som också ska gifta er den 6 sep, vad tror ni om vädret! Är jag knäpp som tänker utomhusbröllop?

Vi hörs igen!

• Ickaflicka

Ankan80: Det låter bra, vi ska gifta oss några mil söder om Stockholm, så jag hoppas att det gäller för oss också! Jag har för mig att september brukar kunna vara en fin månad, men vi var utomlands hela september i år, så jag vet inte hur det var i Sverige i år...

• Ickaflicka

lanovia: Ja, backupplan måste vi ha, men den blir ju aldrig lika bra som planen utomhus! Vi drömmer till exempel om att vickning ska intas utomhus medelst grillning, det vore så häftigt!

• Ickaflicka

Inte jag, men min m2b drömmer om Natal och har väl börjat kolla runt lite... Jag vet inte mycket om Brasilien, vad säger ni?

• Ickaflicka

Händer det något nytt i planeringen?

Jag och m2b satte oss ned igår och gick igenom gästlistan och lade upp en tidsplan för varje månad fram till bröllopet, känns tryggt att veta när vi ska göra vad!

Trubadurerna tackade ja igår, så då var musiken till vigseln och minglet klar! Skönt!

Idag ska jag gå till guldsmeden och fråga vad jag kan få för guldet jag samlat ihop i smyckesskrinet därhemma!

Vad gör ni?

• Ickaflicka

Jag slits också mellan drömmen om en egen och kostnaden. Men jag tror att även om jag köper en klänning, så kommer jag så småningom att försöka sälja den, så då blir det ju inte så stor skillnad mot att hyra eller låna! Huvudsaken är ju att man känner sig fin på bröllopsdagen!

• Ickaflicka

Åh vad härligt att ni börjat prova! Finns det mycket i affärerna? Både gammalt och nytt? Jag väntar otåligt på min kompis som ska hjälpa mig att prova när hon kommer hem från sin semester!

• Ickaflicka

Välkommen! Då har du kommit lika långt som jag! Fast jag har hunnit boka trubadurer också, hihi! Vart ska kalaset hållas? Lycka till med planeringen!

• Ickaflicka

Tack för tipset, men jag gifter mig den 6 september och jag hävdar bestämt att det kommer att vara sommarvärme då, så det så! hihi! (säger jag och stampar foten i golvet)

Svar på tråden September 2008