Inlägg från: Ickaflicka |Visa alla inlägg
  • Ickaflicka

September 2008

Jag vill gärna ha varmt på dagen, så att jag får mitt fina "gardenparty" utan att alla står och huttrar, hihi! Men jag tycker att det är härligt att det kommer bli mörkt på kvällen så att vi kan elda och kanske grilla korv (min m2b:s önskan) och skicka upp khomloys! Jag hoppas jag kan få det bästa av både sommmar och höst, men jag får förstås planera för motsatsen, hihi!

• Ickaflicka

Thailändska (asiatiska?) ljuslyktor som man tänder på och som stiger upp mot himlen medan de lyser!

• Ickaflicka

Vi finns i Linköping, men gifter oss på ett slott i närheten av Nyköping!

• Ickaflicka

lägg in klänningarna så hjälps vi åt! Jag tänkte att det skulle vara lättare att få en idé om vad jag vill ha om jag samlade massa bilder, men det visar sig att det snarare blev mer att välja på än innan!

• Ickaflicka

nä... jag kan inte se bilderna...

skor är jättesvårt! på bröllopsbutikerna verkar mest finnas såna där spetsiga skor, jag vill hellre ha med öppen tå. Jag vill gärna ha ett par sidenskor i danssko-modell, och så vill jag kunna färga dem efteråt, typ röda!

har kollat på www.houseofbrides.com, där finns mycket fint! men vågar man beställa från nätet? de ska ju vara bekväma också!

• Ickaflicka

hmmm.. hur var det nu; gå till min sida, klicka på inställningar i menyn längst ned till vänster, så ska du nog kunna ändra någon inställning...

• Ickaflicka

snövit: oj, vilka olika stilar! du är ännu mera spretig än jag i smaken, hihi! Personligen tycker jag att det är tråkigt med all kritvit och glansig siden, så jag gillar verkligen de två andra klänningarna!

• Ickaflicka

ska lägga in nåra, så du får se... jag vill ha chiffong! eller brodyrer... eller färg... eller...!

• Ickaflicka

Aha! Chiffongen alltså! Ja, de är fina!

Trevlig helg!

• Ickaflicka

Hej och välkommen i skaran!

Ang. fotograf, se den andra tråden som kom just nu om extrakostnader för fotografen! Men om digitala kopior ingår i ditt pris kan det väl vara rimligt?

• Ickaflicka

Vad roligt med en till 6 september-brud, jag hoppas verkligen att vi får fint väder! Låter härligt att ha hittat drömklänningen, grattis! Jag tycker du gjorde rätt!

• Ickaflicka

Oj, vad långt ni har kommit med det där! Vi har inte ens slutligt bestämt vilka vi ska bjuda, fast man kan ju börja lite med de självklara gästerna!

• Ickaflicka

Lycklig jag: Där har du en tanke! Min kompis som gifte sig i somras tipsade om att det kan bli väldigt varmt under klänningen om man har många underkjolar, släp och en tight överdel! Så den fina korsetten kanske inte känns så sexig framemot natten...

• Ickaflicka

men om man köper av ett stort märke, så beställer de väl direkt från leverantören just den storlek som du ska ha... jag tänker på aspera, foreverbridals, etc...

• Ickaflicka

Min m2b vill inte heller se, så jag ska ha med mig en kompis och en kollega när jag provar, så har jag någon att diskutera tyger och snörningar etc med!

• Ickaflicka

EmilochCia: roligt, så blir det nästan för oss också!

Vi träffades den 20 augusti 2001 (för första gången IRL), m2b friade 17 dagar efter 6-årsdagen och vi gifter oss på årsdagen efter förlovningen, dvs efter 7 år och 17 dagar!

Svar på tråden September 2008