• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund sommar 2008 - del 2

Hej allihop

Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)

• Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2
  • Anja 19 juli 2008

Jättefina...

Vet du, jag tyckte att de påminde lite om någon av Lillys klänningar minns bara inte vilken eller om det är en av dem som har utgått nu (2006-07 års sortiment).

alltså jag har ju för mig att hollandia gör bröllopstårtor?? Men jag är kanske ute och snurrar. vi har tänkt ha provsmakning... detta kan man ju få även på ultimatecake!

Gillar att det ITNE har mousse i sina tårtor på ultimatecake för att de inte vill ha gelatin i sina tårtor då det är kött! Vi har MÅNGA vegetarianer i släkten och de hade inte kunnat/velat äta tårtan om det var mousse på den.

De gör heller inte traditionella bottnar utan riktigt tunga bottnar med mycket riktigt smör osv, hehe... de har en smaklista på sin sida där man kan välja exakt vad man vill ha...

Jag har tänkt mig deras svart chokladbotten och sen hallonfyllningen, men är även lite sugen på deras vita chokladbotten med mörkchoklad coh hallonfyllning. Mums...

Men man måste ju verkligen smaka först! Undrar när sjutton man ska göra det!!!

• Anja 19 juli 2008

Jag är förresten 1.68 lång... Väger väl just nu 82-83 kg. Har varit uppe och vänt på 94 men jag SKA ner till 75. Det bara är så, haha...

Hur lång är du coh vad väger du Felines?

Kul att du är från Warszawa (jag stavar det nog inte ens rätt, haha) Min väninna gifte sig med en polsk man och flyttade dit för många år sen. Nu har hon egen verksamhet och äger ett helt hus i centrala W där hon har rustat upp hela huset till svensk standard med kyl, frys osv och hyr ut lägenheter. Hon är så jä..la duktig *asg* och tar sig för så mycket. Hon sålde precis sitt företag (scandinavian living) och ska nu starta upp nåt nytt. Hon är inredningsarkitekt typ (interior decorator).

vi har känt varann hela livet!

• Anja 19 juli 2008

Felines, var var det du bodde, i Lund, eller Malmö, eller utanför??? Minns inte, haha

• felines

Ja, det är klurigt med klänningar vad som finns på nätet finns inte alltid i butiken osv. Men jag ska nog försöka proviantera så mycket jag kan i polen. Skor, smycken, sprit mm, jag tror man kan hitta det mesta billigare om man letar. Warszawa har ju huvudstadspriser likvärdiga med london eller köpenhamn m.a.o. inte så billigt, men kan man ta sig ut en bit tror jag man kommer ner 30% på priserna.

Jag tänkte börja i tid så man inte måste äta femtielva tårtor sista veckan innan bröllopet och bli så tjock att man inte får plats i klänningen.

• Anja 19 juli 2008

haha EXAKT... kommer att låta sambon provsmaka mest, själv tar jag bara en tugga av varje typ (hur lätt nu DET blir)

Är ju skitbra att kunna komma ner i pris så mycket Felines...

Min mamma betalar klänningen så jag köper den jag vill ha helt enkelt, även om hon tycker jag är galen (hon har haft mkt enkla bröllop, hon förstår mig inte alls angående detta utan tycker att vi inte är kloka som ska lägga så mkt pengar på ett bröllop )

Mmm det där med klänningar ÄR klurigt... jag är livrädd att jag inte ska gilla min favoritklänning eller att den ska se dum ut på mig eller sitta fult lixom...

Vill ut och klämma och känna på RIKTIGT... För det är ju inte heller samma sak att se klänningarna på bild... de måste nog ses i verkligeheten tror jag.

sprit ska vi köpa i tyskland, där är det ju oxå billigt

• felines

Nämen gu vad kul! Jag har också lägenhet i Warszawa (jodå du stavar rätt :)), i alla fall ett tag till och den är verkligen ett renoveringsobjekt, behöver hon mer jobb? Vi kankse kan ta en tripp till polen ihop. Jag tänkte åka dit i januari vill du med?

Jag är 1.80 och väger 88kg. Bor i Lund.

• Anja 19 juli 2008

Haha om jag bara hade haft råd att åka så... men jag vet ju INGET om framtiden iochmed att jag bara har timanställning, så jag kan inte planera ett SKIT, tyvärr!!! Men det hade sannerligen varit kul

Vet inte om hon har mkt att göra men jag tror att hon är ganska DYR... haha

Jag hade själv inte haft råd att anställa en decorater. Då hade jag nog anställt hantverkarna direkt

• felines

Ja det är viktigt att prova... jag har provat klänningar av din modell och jag ser så tjock ut i dem, blir liksom helt oproportionerligt, midian sitter för högt. Men jag tror inte jag kommer ha sån tur att jag kan prova en klänning och köpa den. Har rätt många krav, chiffong, axelbandslös, utan lullull, brodyr, mycket släp... tja så jag kanske får hålla tummarna.

• felines

Har man tur kan tur/retur flyget med wizzair ligga på 600 kr så det är inte så farligt och boende har du ju fixat hos din kompis.

• Anja 19 juli 2008

Då har du betydligt mkt lägre BMI än jag Felines... jag ligger på 29 och du på 27. Behövs inte många kilo för dig för att du ska hamna på 25, som ju är gränsen för "normalvikt" hihi...

Är man så lång så ser det lixom inte så hemskt ut att vara överviktig på nåt vis. Överflödet har så mycket mer yta att kunna sätta sig på. jag ser ju kort och rultig ut, INTE fint!!!

önskar jag hade kunnat sträcka ut kroppen sådär en 5 cm till

Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2