Brudar i Lund sommar 2008 - del 2
Hej allihop
Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)
Hej allihop
Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)
Vi har förresten gemensam ekonomi. Båda tjänar pengar och jag shoppar upp dem. Tycker att det fungerar ypperligt
Oj här händer det saker hela tiden.. jag letar festlokal, det var meningen att vi skulle fixa allt själv men f*n heller vi ska skämmas bort!! (med den lilla budgeten vi har, får se hur långt vi kommer!)
Vart hittar man ett prisvärt ställe där man får ta med egen sprit/dricka?? annars resturang med fullständiga rättigheter... nån???
Hmmm nu ska vi se...
De ställen jag vet är Logen i Lund, AF-borgen (om man hyr bara lilla salen så kostar det 4.500 kr, där får plats upp t 100 personer tror jag), hmm sen vet jag nog inte fler ställen där man får ta med egen sprit???
Eller jo, flädie mat och vingård faktiskt men de är ju så dyra har jag hört.
Ska ni ha mat och sånt oxå? För om ni ska ha det och vill ta maten från valfritt ställe så är det nog endast Logen som gäller. På AF-borgen måste man anlita Tegnérs.
Hur stor budget har ni? (fräck fråga jag vet, men jag är så nyfiken)
Igentligen har vi en budget på 20000, men vi kommer ingen vart med det så vi får ju överstiga den lite.. dra ner på annat.. inte kul men sånt är livet.
Maten är smidigast om det finns på plats. Vi bor i Malmö men har nära till Lund. Här i Malmö är det ju hopplöst att hitta!
Det var meningen att vi skulle ha det hemma i lokalen men vi vill ha personal och det kostar sina tusen lappar det med så då kan vi likajärna lägga ut mer pengar och slippa göra extra inköp på dukningen och dekoration hade vi tänkt.
Vi får tårtan av en god vän så den känns som att den måste vi få ta med oss.
Församlingshem brukar vara billiga. Vi ska vara på Axelgården.
Anja... tja jag är inte direkt rik på min studentpenning men när jag får jobb blir vi nog ett hushåll med ganska stora marginaler men det beror mycket på att vi är "ekonomiska".
Ja, jag har förstått att kvinna låter så i svenskars öron, men jag känner inte den nyansen, kanske för att jag är utlandsfödd. Jag tycker kvinna är ett mycket vackert ord, jag känner mig som en kvinna, har liksom passserat tjejstadiet så jag förknippar bara positiva saker med det som självständighet, mognad, ansvarsfullhet, skönhet, klös och karisma - klart saker en man skulle villa göra sin egen. Han får väl kalla mig sin kvinna i sänghalmen :)
TessoJimmy
Ja då förstår jag att det blir lite snävt... På AF-borgen betalar vi nog mellan 10.000 och 12.000 enbart för personalen som serverar och linne och porslin (detta ingick tidigare men nu har de istället lagt avgift för detta, men istället har de sänkt matpriserna med över en hundring per person så det blir ungefär samma)
Vi betalar 230 kr per person för tvårätters eller 285 för trerätters och det är så jä..la god mat på tegnérs.
deras bufféer är oxå underbara!
Tror dom tar 250 kr i timmen per person som serverar. Och vi kommer att behöva 5 stycken under hela kvällen (8 timmar) och sedan 2 stycken som stannar längre. Vi är ca 85 personer.
( vi hyr både lilla salen och nya salen så det är 9.000 kr, inte 4.500 som jag sa till er, om ni hyr bara nya salen så kostar ju den bara 3.500 och där får man ha musik så det är kanske ännu bättre!)
Så hela vårt kalas MED mat, hyra och personal kommer att gå på ca 60.000 kr vilket är sjukt mkt. Vill knappt tänka på det! Vi hade ju aldrig haft råd m detta om vi inte precis gjort en bra vinst på vår lägenhet!
Hur många är ni?
För om ni inte är så många och hyr nya salen, så kanske ni bara behöver 2-3 st som serverar osv osv... Maten kan ni inte hitta billigare nån annanstans tror jag och de är otroligt serviceminded på AF.
Ring och hör!! de är uppbokade LÅNG tid i förväg. Jag bokade vårt datum i januari i år
Felines
I sängkammaren får daniel gärna kalla mig sin kvinna... haha
det beror ju på HUR man säger det... Men det kan lätt låta lite ägande, du vet, lite mansgrisigt...
Dock kan det låta väldigt gulligt om det sägs på ett gulligt sätt
Var ligger nu Axelgården? Jag har glömt! Har du några bilder därifrån?
Vet ni...
jag är lite knäckt just nu...
beställde ju en ny våg för att den på jobbet är helt kass och jag kände på mig att den INTE vägde rätt.
Nix det gjorde den INTE...
Istället för att väga 82 som jag trodde på jobbets våg så väger jag 85,7 (fast jag åt enormt mkt igår så jag tror jag väger runt 85)
Men iallafall... bläääääääääää för sånt. Istället för att ha lite drygt fem kilo kvar tills jag får prova klänning så har jag nu 10 kilo kvar. 10 kilo som MÅSTE försvinna till februari. Längre än så kan jag ju inte vänta lixom!!!
Blir skitsur!
Sen hade jag högre fettprocent än jag trott
Vågen mäter både fettprocent, muskelmassa, benmassa och vätskeprocenten i kroppen. Så det är lite häftigt... Man kan ju se under tiden man tränar lixom, ifall muskelmassan ökar
Jag testade vågen säkert 10 ggr för att se om den skulle ge annorlunda utslag men det blev exakt samma varje gång, utom på vikten som en gång stod på 85.6, haha
Så det verkar stämma. Rätt så häftigt!
Den här vågen ska ner under 80 jä..ligt snabbt banne mig. Jag är så trött på att väga över 80 så att jag vill kräka.
Usch vilket beklagande inlägg. Ni får stå ut med att jag öser lite galla här inne. Vikten är ett jä..la skit!!!
Det känns som om jag går på lyckorus just nu.. ihhhh vi nä! jag har bokat Margareta Paviljongen i Pildammarna där vi fått ett cirkus på vad per kuvert kommer att hamna på och det är ca 350-400 per vuxen och ca 250 för barn och där ingår allt!!!!! spriten ska vi ha i baren till själkostnadspris sen blir det nog bara husetsvin till maten. Husetets vin brukar inte vara dåligt det är bara ett billigare alternativ. Sen får vi muosserande vin till skålen alt alkoholfri bål till välkomstdrink, 1 glsa vin till förrätten och 2 stora till varmrätten och 1 mousserande till efterrätten alt tårtan.. sen har de musik och lite dans fram till 03!
Och natta mat för 22kr självkostnad det med.. Barnen får välja om de vill ha vuxen halvportion eller köttbullar, korv ect. Jag vill att alla äter så lika så möjligt så får det kosta för det ska vara fest för barnen med!!! Sen får vi se vad vi gör för att barnen ska ha kul.. kanske lite lekar???
Nu ska jag bara sälja idén till sambon...
TessochJimmy
Det låter ju helt fantastiskt!!! Go for it.
Se nu till att sälja idéen till sambon! Det är ju skitbra!!!
Äh när han ser hur överlycklig du är så måste han ju fatta att det är skitbra och inte kan han ha hjärta att sabba din lycka
HÅller tummarna för att han ska fatta vilken deal det är