• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • Gotland08

Oj, vad mycket som händer på tråden en tisdagkväll när man är på kören...

c t: Ett stort grattis, fan vad kul

Vi ska ha runda bord, om det finns att hitta på Gotland! Ett ganska lågt blomsterarr. i kristallskålar som står på tre ben. Blommorna kommer att gå i créme och svagt rosa rosor, lite grön fyllning och murgröna. Funderar på grå duk, massor av ljus. Har köpt fyrpack värmeljuskoppar för 9:- på Ikea, sammanlagt 100 st, som jag sätter rispapper på. Ni kan se i mitt bildgalleri. Sen funderar jag på att strö ut något som ser ut som iskristaller eller något liknande.

Vinterbrud-08 Jättefina snökristaller! Kanske gör några och har som dekoration i lokalen. Är det verkligen pudrat med socker, ser så fluffigt ut?

• icra

Vinterbrud - jag vill jättegärna ha receptet på kristallerna :)

• frussan

c_t Grattis till lgh-köp!! Du får nog en busy höst, med mkt funderingar på både lägenhetsrenovering&flytt och bröllopsplanering på en gång. :-P Men sånt som är kul ger ju massor med energi, så det blir nog en busy och väldigt rolig höst :)

Dukning är kul, och något jag funderar mycket på just nu.
    Jag har kollat lite på Köp&Sälj - efter tygservetter & vissa ljushållare, men det kommer inte ut det jag söker. Suck. Får nog bli en tur till IKEA...
    Jag gillar verkligen dessa: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90115172 , i båda höjderna. Guldstenar i botten, vatten och flytljus är min tanke.
    Och kolla in detta med sk "fiberduk". Ser verkligen läckert ut: www.tasteline.com/default.ns

F.ö ser jag fram emot en jobbsväng till Las Vegas snart. Där lär ju finnas en del butiker man kan gå loss i... :)
    Och framför allt så blir det mkt sminkshopping på Sephora. (ska sminka mig själv ihop med en kompis)

• Akvavit

*pust*
    Igår ringde festlokalen och sa att de som har den nu har lagt sin planering för nästa år, och vårt datum blev ledigt. Så om vi fortfarande vill ha den så kunde vi få den! Så nu har äntligen allt fallit på plats.
    Kyrka, lokal, festlokal, hotell till gästerna, fotograf....
    Nu är det bara resten kvar!

Dukningen kommer till största delen skötas av lokalen, vi får välja färg på blommor, men i övrigt blir det ganska klassiskt vitt. Vi kommer ju förstås peta in vår färg på festprogram och placeringskort, funderar på att göra servettringar av ett fint papper i vår färg som vi hittat och kanske bara göra glesa pärlband att lägga ut. Borden blir nog runda, blir kanon!

c t,
    grattis till lägenheten!! Spännande nu då
    Och lycka till med försäljningen av er egen lägenhet!

• c t

Det värsta är att man har så mycket idéer och så lite tid. Min bröllopsresa kommer jag sova på hahaha

Vad roligt att ha en lokal att dekorera och bestämma i. Vi får avvakta till oktober innan jag vet hur det kommer att se ut på Ishotellet och dess restaurang. Det är därför vi ligger lågt med bordsplacering och dekorationer.
    Snökristallerna var jättefina! Och allas dukningar låter helt underbara

• c t

Och jag är INTE gravid, vill bara förtydliga

• Skottdagen2008

Nu har jag precis shoppat loss på panduro. Jag köpte några snöbollar som jag fick tips om här på forumet. 2 olika storlekar och så lite pudersnö med glitter effekt. jag hoppas inte den där snön virvlar omkring för mycket. Vilka vackra snökristraller. Tror tyvärr att det blir lite för långt att frakta så sköra saker, men annars var de otroligt vackra. Man kanske skulle köpa sådana kristaller som brukar finnas att hänga i julgranen. Har sådanan röda, emn vita vore kul att hitta. man vill ju ha det vitrigt, men inte juligt.

• Gotland08

frussan: Det där med fiberduk har jag också funderat på men att spänna som en rund cylinder från golv till tak i hörnen och ha ljusslingor inne i cylindern som sprider ett milt sken. Har inte testat hur det kan se ut men tror det kan bli häftigt.

Kanske dags att köpa in lite fiberduk och testa

Kul att så många är på den 19:e. Jag gör en lista:

Gotland08
    c t
    Qozze
    vinterbrud
    Snöbrud08
    jennysnartfru

Har jag missat någon?

• JennyochTobias

Nu har ja äntligen tagit bilder på klänningen, dock inte på mig men.... om nån vill se.

• c t

Jättefin klänning!

JennyochTobias skrev 2007-09-19 13:43:02 följande:
    Nu har ja äntligen tagit bilder på klänningen, dock inte på mig men.... om nån vill se.
Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...