Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Akvavit
Min m2b ringde mig igår precis innan jag skulle gå från jobbet och frågade vart hans trevliga och glada blivande fru var, jag svarade: Hon är inte här just nu kan jag ta ett meddelande.
Då förstår du nivån...
Jag ventilerade med mina IRL vänner igår och dom säger samma sak som ni, att vår marsalk beteer sig väldigt märkligt och att han ska vara glad för att vi sa ja till att hon fick komma men om han ska betee sig såhär så behöver han inte ens fundera på att ta med henne, jag har stängt den dörren nu.
Aroma- välkommen till vår tråd!
Vi gifter oss i Iskyrkan den 25/2, inte så långt ifrån dig heller
Aroma välkommen in i tråden.
Provade min klänning igår, den blir klar om en vecka!!!!!!
2 månader tidigare än bestämt. Jag är sååå glad och den blir såå fin. Ska dit och prova ikväll igen. Nästa tisdag ska jag få hämta den. Ser så mkt fram emot det.
Vad roligt Jenny! Om du har möjlighet så lägg gärna ut bilder sen
ct: Trist med er marsalk... man slutar aldrig att förvånas över hur folk fungerar och tänker, till och med folk man tror att man känner! Men som redan blivit sagt här, ni har gjort helt rätt! Vi har min m2b morbror och hans fru som tackat nej för att hennes vuxna, utflugna barn, som vi inte umgås med eller har någon kontakt med, blev inbjudna till vårt bröllop/dop... Men jag känner spontant att det är lika att de tackade nej, man vill ju inte ha sådana människor på sin stora dag, som tänker på sig själv mer än på att fira vår bröllopsdag!
För övrigt så ska jag kolla upp vad de tar för pris att ångstryka klänningar på vår lokala kemtvätt. Vet inte om man längre får skriva nummer m.m. här på forumet (har redan fått tillsägningar av moderator när jag skrev min e-mail en gång) så jag skriver numret på din sida istället.
Igår gjorde jag och min m2b ett första utkast till bordsplaceringen. Kändes skönt att ha fått ner alla på en stol så att säga och sen så får vi peta lite vart efter i det såklart. Men det kändes bra, har haft lite ångest av att vi inte tagit tag i det.
Ångest är förnamnet...bordsplaceringen är inte att leka med!
jennysnartfru: Är så nyfiken på din klänning! Längtar tills vi kan se bilder
Jenny vad roligt med klänningen. Förstår att du längtar till nästa vecka
Aroma ,välkommen!
Ct: säger som akvavit, tyckteattdu kommit fram till en bra kompromiss.Synad att det ska behöva skära sig i alla fall..
Oj akvavit vad du håller i gång. Hoppas ni får en trevlig resa
Nu har jag fått imn alla OSautom från min mormor, men vadjag förstårså har hon inte tänkt komma.. Att sen vara artig och ringa och meddela själv det tycker hon sig ej behöva.Förstår iofs inte varför jag bryr mig då hon inte ens kompåmammas och pappas bröllop.
Sarah81
Varför kom inte din mormor på din mammas bröllop?
Lite som min mormor och släkt på mammas sida. Ingen av de har hört av sig sen inbjudan kom ut. Tror inte de kommer, snarare hoppas inte det iaf. De är inte så himla festliga ut av sig.
Min farmor har ringt och tackat ja. Hon är 92 år och tycker detta ska bli så roligt. Så är det för övrigt på hela pappas sida av släkten, glatt och positivt.
Snöflinga det stämmer att man inte får lämna ut email i forumet,mest pga av att skydda medlemmarna från spam. Men det är fritt fram att skriva vad ni vill i gästböckerna och att inboxa.. har ni några frågor rörande sajten så hojta
Jennysnartfru:Vad ska man säga förutom att min mormor är väldigt speciell. Det finns endast en person som är viktig och det är hon. Så handlar det inte om henne så skiter hon i en. Hon kunde inte komma då vi döpte äldsta flicka heller. Hon hörde inte ens av sig..
Jag bjöd henne även om mamma tyckte jag skulle strunta i henne, för hon är ju trots allt min mormor. men mamma fick visst rätt i alla fall. Jag är väl egentligen inte ledsen, snarare irriterad över att hon kunde ju höra av sig och tacka nej i alla fall...