• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • aroma

Snöflinga76:
    Vad häftigt med en brud så nära samma dag! Med samma färgtema dessutom. Hade varit kul att kika in på din vigsel...

Vd gäller servetter så tror jag att det blir lika dyrt att hyra eftersom det inte finns nånstans i Gällivare att hyra (vad jag vet) så då måste jag ta med från Stockholm och det blir dyrt att ha dem i mer än en vecka. Men jag hittar nog på IKEA. Jag har inte gett upp!

• Gotland08

Tråkigt att många släktingar har tackat nej, aroma, men som jag skrev till Q. Bättre med riktigt motiverade gäster än många som är där för att det är trevligt. Tror festen blir roligare.

Köpa till buffébordet...gå på det receptet som har mer, finns inget värre än att oroa sig för att det ska ta slut Rosa och brunt är fint. Lite brunt har nog smyigt sig in i vårt tema också, i varje fall om man tittar på inbjudningskorten.

• pannkaka

jag trodde ändå att man skulle vara rätt så ensam om de färgerna... de flesta har ju rött, vitt och guld...trodde jag ...haha... fast vi verkar vara lite ensam om gammalrosa iallafall =)

• pannkaka

Gotland: jag e lite nyfiken...varför gotland? bara för romantiken eller har någon av er rötter där?

• Gotland08

Pannkaka ! Jag har bott där, mina föräldrar och lillebror bor kvar. Jag och min m2b ville åka iväg med gästerna i flera dagar för bröllop. Hinna rå om alla och prata, mysa, umgås. Visby är så vackert på vintern så det kändes som ett perfekt alternativ för oss. Min bror känner halva Gotland och det är också en fördel Sen är det romantiskt som sjutton! Hur många ruiner som Helge And kan man hitta och viga sig i? Längtar...

• pannkaka

förstår...det är riktigt vackert! jag hoppas att er dag kommer bli fantastisk!!

• pannkaka

vi har ju en månad mer än ni att längta...känns som flera år

• pannkaka

fast när jag tänker på hur mycket vi har kvar i planeringen så är jag glad över den månaden..haha

• Akvavit

c t,
    För att återknyta, vad tråkigt med marskalken! Jösses, jag tyckte det var ju jättebra att ni gärna ville träffa henne innnan, det känns väl ganska självklart, särskilt som det inte är ett så stort bröllop! Han borde ju vara mån om att få in henne i kretsen överhuvudtaget, så då är det väl perfekt att få träffa er innan!
    Jaja, det är väl deras förlust, synd bara att det ska gå ut över dig! Hoppas allt löser sig och lugnar ner sig...

aroma,
    Välkommen till vintergänget!
    Och som Gotland sagt, jag kan rekommendera de stövlarna jag köpte, jättemysiga även i verkligheten!

• Akvavit

I övrigt så åker vi imorgon till Tallin för att handla alkohol. Vi satt och gjorde en shoppinglista igår....jösses vad mycket som ska köpas!! Man får trösta sig med att det blir billigare än systemet, och att vi kan bjuda folk på alkoholen.
    Vi ska även träffa fotografen imorgon, och hämta upp ringarna, det ska bli spännande!!

Just ja, och ikväll ska vi träffa solisten som eventuellt ska sjunga och lyssna på henne och diskutera låtar, och DESSUTOM (*pust*) ska vi gå på valskurs en timme!
    Det är mycket nu!

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...