Inlägg från: Akvavit |Visa alla inlägg
  • Akvavit

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Hej i nya tråden,
    tack för länken i gästboken Gotland08!

Vi har inte spikat gästlistan än, men vi kommer nog bjuda ca 75 pers, och vi bjuder inga barn. Om vi skulle bjuda med dem skulle det bli uppåt 20 barn också. Däremot har vi 2 gravida som kommer få barn i början av februari om allt går som det ska, så vi hoppas såklart att de kan komma med sina pyttisar...

Nu har vi i alla fall rum till de som behöver, ett hotell och en bunt rum på vandrarhemmet.
    Vi har bokat en kyrka, vi är väl 90% säkra på att det är den kyrkan vi vill ha.
    Vi har 3 lokaler prel bokade... Fast det är bara för att vårt förstahandsval kommer lägga sin egen planering under september, och om de behöver lokalen på vårt datum så har de företräde. Och då ville vi ha en back-up plan. Eller två. Eller kanske tre...jag har ett ställe till jag ska kolla lite noggrannare med.

Klänningen är beställd och handpenning lagd. Provdatum inbokade.
    Frissan är bokad.
    Inbjudningskorten är utformade, nu kan man förbereda omslaget, printa och vika det, sen är det bara att printa ut inlagan när festlokalen är spikad.

Vad mer? Maten tas via ställena.
    Alkohol är delvis inhandlad.

Vi har bestämt en låt på vigseln, Du är allt med Sonja Aldén. Sen skulle jag vilja ha Shania Twains "From this moment", den har alltid fått mig att gråta. Fast det kanske inte är nåt bra på vigseln...
    Vi har inte bokat solist.

Däremot har vi bokat två fiolspelare som ska gå med oss in och ut ur kyrkan i folkdräkt. Jag skulle vilja ha Trollens brudmarch in, men det är inte bestämt. Däremot ska vi ha trettondagsmarschen ut, den är så glad, och så träffades vi under trettonhelgen...

Hmmmm, det blev långt, det får räcka för nu

• Akvavit

Den fotografen jag kan rekommendera är ju förstås den vi har bokat, hon finns i Stockholm men ska ta sig upp hit till Dalarna för att vara med oss hela dagen. Lite dyrt blir det, men hon är superduktig, och man kan sätta ihop ett paket som man vill. DEssutom kan man köpa loss bilderna högupplösta på CD.
    www.imagebynina.se

• Akvavit

snöbrud08, såg precis samma sak! Har ni frågat om det datumet? Vi bokade för ganska länge sen och har skrivit kontrakt! Konstigt...!

• Akvavit

Jag kommer från Stockholm men är numer utflyttad till Dalarna. Befinner mig dock i Sthlm med jämna mellanrum, så om ni ska ses en helg kanske även jag kan hänga på...?

• Akvavit

*pust*
    Igår ringde festlokalen och sa att de som har den nu har lagt sin planering för nästa år, och vårt datum blev ledigt. Så om vi fortfarande vill ha den så kunde vi få den! Så nu har äntligen allt fallit på plats.
    Kyrka, lokal, festlokal, hotell till gästerna, fotograf....
    Nu är det bara resten kvar!

Dukningen kommer till största delen skötas av lokalen, vi får välja färg på blommor, men i övrigt blir det ganska klassiskt vitt. Vi kommer ju förstås peta in vår färg på festprogram och placeringskort, funderar på att göra servettringar av ett fint papper i vår färg som vi hittat och kanske bara göra glesa pärlband att lägga ut. Borden blir nog runda, blir kanon!

c t,
    grattis till lägenheten!! Spännande nu då
    Och lycka till med försäljningen av er egen lägenhet!

• Akvavit

jennysnartfru,
    Det låter ju jättespännande med klänningen! Det hade jag kunnat tänka mig att göra om jag inte hade hittat min drömklänning...
    Han lär ju ha en del erfarenhet av vad som passar olika kroppsformer och så. Hoppas vi får se bild på den någon gång framöver!

• Akvavit

jennysnartfru,
    Vi kommer åka till SÄlen och bo i en mysig svit med egen bastu i några dagar efter bröllopet. Åka skidor och skoter och äta en massa gott. DEt finns riktigt fina restauranger på Högfjällshotellet! Sen ska vi ta en lång bilsemester i Italien i sommar, inte en sån där där man sitter i bilen hela tiden utan stannar ett tag på varje plats. Ingen av oss har varit i Italien förut.

Vi kommer ta min m2b's efternamn. Mitt är helt ok, men jag har inget emot att ta hans, det är fint.

Vi har bara bestämt att vi ska ha Sonia Aldéns Du är allt, som även Shirley Clamp har gjort. VI hade tänkt för att du finns från början, men till slut blev den så sönderspelad på radion. Den andra låten vet vi inte riktigt. Jag skulle vilja ha Aldrig ska jag sluta älska dig av Jonas Gardell eller From this moment med Shania Twain. VIll nog inte ha den svenska översättningen som finns...
    Men vi har inte bokat någon solist, håller på att kolla upp det.

Vi kommer göra en hemsida för kompletterande info, men vi kommer göra en egen under hans efternamnsdomain.

• Akvavit

Vi kommer nog ha korv och bröd som vickning, kanske med tunbröd och gustavskorv också för det är så gott! Vi kommer inte behöva förbereda något själva, så korv med bröd känns lagom.

M2b kommer ha frack på sig, han har en redan sen han var best man på sin brors bröllop.

Tror jag ställt denna fråga förut, men med lite fler folk i tråden nu:
    När har alla OSA? Relativt till sina bröllop, dvs hur långt innan bröllopet? Särskilt ni som inte har någon särskild stans där folk behöver boka flyg och så till är jag nyfiken på. Kan inte riktigt bestämma mig när vi ska ha vårt....

• Akvavit

Qozze,
    Vi har inte heller skickat ut våra inbjudningar. Tror inte det är någon större brådska, även om man vill göra det så fort som möjligt. Vi satsar på mitten av oktober ungefär för utskick av våra.

• Akvavit

vinterbrud,
    Om jag hade obegränsat med pengar och tid på natten att festa skulle jag ha band först efter mdidagen, och sen DJ lite senare att riktigt parta loss till.
    Eftersom jag och mina kompisar varit ute och dansat mycket i våra dar tror jag att det får bli DJ så att man får alla de där bra låtarna som fyller dansgolvet! Så DJ för oss.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...