Inlägg från: Akvavit |Visa alla inlägg
  • Akvavit

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Jag har haft drömmar....

I den första drömde jag att vi hade en trädgårdsbröllopsfest, och vår toastmaster inledde middagen med ett jätteroligt och bra tal - och ingen ens drog på munnen!! Alla satt med munnar som streck och fattade ingenting. Vår tappre toastmaster försökte några gånger till, men aldrig att någon log eller skrattade! Huvva!!!

Efter huvudrätten var det tydligen planerat så att jag och min blivande skulle göra fterrätterna, så jag gick ut i köket i klänning och allt och började vispa grädde och fixa efterrätt för 50 pers eller så...

Den andra drömmen hade jag nyligen, då drömde jag att det var dagen innan bröllopet och jag kom på att jag glömt mina tider hos klänningsbutiken, så jag hade inte provat den och den hade inte blivit omsydd....jag skulle hinna hämta den på bröllopsdagen, men den skulle sitta som en hösäck....

• Akvavit

Bzzz,
    Japp jag såg det!
    svarar på mailen....

• Akvavit

Vi beställde våra ringar för ca 1,5 vecka sen, det skulle ta 3-4 veckor att få dem. Längtar...

• Akvavit

Oj...möhippa! Försöker låta bli att tänka på det

Nej, men jag tror att min kommer bli helt ok. Min tärna ordande en sån pinsam hippa åt mig när jag fyllde 20, sen oroade hon sig för min hämnd när hon gifte sig. Jag var faktiskt snäll då mot henne, så jag tror att hon inte kommer göra något alltför jobbigt....

Sen tror jag att det blir under januari eller så, vi gifter oss ju i slutet av februari, så jag har inte börjat oroa mig än så mycket. Förstår inte riktigt hur de ska lyckas, om jag känner oss rätt kommer vi ju ha varenda helg uppbokad ända fram till bröllopet...så kommer man väl misstänka varenda liten grej som någon försöker boka upp mig på...

• Akvavit

Gotland08,
    Jag tror klänningen kommer bli ÄNNU finare med en liten ärm!
    Men verkligen superfin klänning, den ser väldigt stilren ut utan alltför mycket puff

• Akvavit

abbie80,
    Så vitt jag förstår får man inte längre lägga ut sin mailadress i trådarna, skicka ett meddelande till inboxen hos den andre istället.
    ...om jag har förstått saken rätt...

• Akvavit

Nu är det nedräkning på riktigt! Idag är det 3 månader kvar!!!
    Över hälften, 37 av 70 pers har tackat ja!

Trettondagsafton,
    Visst kan det tyckas självklart, men jag skulle nog ändå se till att jag informerar ordentligt om att det är betalbar i förväg. Folk kanske har fixat hämtning, och även om folk antagligen kommer ha pengar och/eller kort med sig så är det ändå bättre att det inte kommer som en överraskning.
    Så lägg in det på hemsidan, det är nog bara bra.

• Akvavit

Jag tror inte jag kommer försöka bli brun. Solarium gillar jag inte alls, och de andra alternativen verkar svårt att få till bra. Man vill ju inte vara jättebrun heller, det är ju trots allt mitt i vintern, så jag tror jag hoppar över det helt och hållet.

Men för er som ska göra något, se till bara att er blivande gör samma sak, inte så snyggt annars med en fräscht solbrun brud och en vinterblev man

• Akvavit

vinterblev = vinterblek
    ...men det förstod ni säkert ändå

• Akvavit

ILuv2BwU,
    Det är nog så det ska vara, känner igen mig i det där. Helt ko-lugn för det mesta, men sen ibland, som här om dagen, stod jag och borstade tänderna och började tänka, började stressa upp mig så till den grad att jag var tvungen att gå ut och skälla lite på m2b för att han inte tagit sig för att göra det som han är ansvarig för... :-|

Vad är det för tärnklänningar du ska beställa? Var precis ute i helgen och kollade med min tärna, tycker allt som finns i butikerna ser likadant ut och inte som jag föreställt mig. Samtidigt känner jag att jag nog vill se och ta på klänningen innan jag köper den....

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...