Inlägg från: Akvavit |Visa alla inlägg
  • Akvavit

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vi har kompisar som är i folkmusiksvängen, så de hade släktingar som är "professionella" folkmusiker och de har vi anlitat. Uppklädda i folkdräkt, det blir perfekt.

Om du vill lyssna på våra låtar så finns de i lite okonventionella tappningar på nätet -
    Trollens brudmarsch: www.allears.se/MyPage.aspx
    (Klicka på Trollens brudmarsch till höger på sidan)
    Trettondagsmarschen: kennyhakansson.se/Musikprover/trettondagsmarschen.mp3

• Akvavit

Så det blir lugnt och lite melankoliskt in och sprudlande och glatt ut!

• Akvavit

Snöflinga76,
    Vi gifter oss 23'e februari och vi har satt 13'e januari som OSA, så vi har ungefär lika mycket tid som er mellan OSA och bröllop. Vi kommer skicka ut våra inbjudningar i helgen.
    Så nej, jag tycker inte du är för tidig med inbbjudningarna.

Vår utgångsmusik pratade jag om på förra sidan

• Akvavit

Sarah81,
    Häftig klänning! Är det pälskanter runt?
    Jättemysigt!

• Akvavit

Idag skickade vi iväg våra inbjudningar!!!
    Spännande...får se när folk börjar ringa....

• Akvavit

Ibland blir man så där lite extra kär i sin m2b, när han oväntat engagerar sig utan att man ber om det.
    Vi paratade lite löst i helgen om hur vi ska göra med bröllopsnatten då vi åker dagen efter och inte har lust att spendera stora summor på ett boende som kanske bara kommer att sovas på.
    Dessutom i Falun är det ju Svenska Skidspelen, och alla hotell är redan fullbokade, så då behöver vi ta oss till bOrlänge, och tänk om allt är fullbokat där också? Kanske vi skulle ta och bo hemma bara? Samtidigt vill man ju ha det liiite extra mysigt och kanske inte vara hemma, och kanske inte bara ett standrad vanligt hotellrum...
    Så ringde m2b idag och sa att han han kollat upp ett hotell i Borlänge och de hade rum kvar, så han hade bokat på en gång, så de inte skulle försvinna. Åh, så bra, sa jag, då får det bli Borlänge, det blir kanon! Vad kostade det, och var det ett vanligt dubbelrum? 1480 kr kostade det, och han hade frågat om de fanns något roligare rum, så då fanns det ett etagerum med bubbelbadkar och extra mysigt, så han hade bokat det. Och det var det som kostade 1480 kr! Det var ju inte så farligt dyrt!!
    Så en punkt mindre på listan, skönt!

• Akvavit

jennysnartfru,
    Vi åker på minibröllopsresa sön-tors till Sälens högfjällshotell där vi ska bo i svit med bastu på rummet, åka skidor och skoter och mysa och äta och dricka gott... Sen åker vi på längre resa i sommar, antagligen ska vi bila i Italien, stanna på mysiga platser och köpa en massa ostar och skinkor och vin

Hur gör ni andra? Åker ni iväg på resa direkt efter?
    SJälv tror jag det är skönt att komma iväg direkt när man fortfarande har myskänslan kvar, och få stressa av i lugn och ro....

• Akvavit

Snöflinga76,
    Riksgränsen vore väl jättemysigt! Hade det inte varit så långt och lite krångligt att ta sig dit härifrån så hade vi också åkt dit!

Så igår väntade vi otåligt på att någon skulle höra av sig angående inbjudan, och 8 pers har hittills tackat ja!! Man blir lite besviken över att inte alla slänger sig på telefonen och skriker "Klart vi kommer!!!!" i luren....
    Å andra sidan visste ju de flesta om det redan innan, men ändå. M2b tittade på mig och sa att hädanefter ska vi alltid svara direkt när vi får en bröllopsinbjudan!

Å andra sidan var det extra roligt att alla tackade så mycket för den FINA inbjudan och inte bara för inbjudan

Så med den närmaste familjen som vi räknar med ska komma är vi väl uppe i 20 pers nu, så nån typ av fest ska det väl bli av detta i alla fall

• Akvavit

Snöflinga76,
    Vi gjorde våra inbjudningar själva, eller ja, mamma var med och hjälpte til, hennes sätt att bidra till bröllopet. det som är kul är att vi kommer använda samma papper och "monogram" och kopparhjärtan på alla trycksaker, vigselprogram, festprogram, placeringskort och tackkort.
    Tyckte själv de blev fina, enkla och stilrena men personliga och jättefina.
    Kanske inte blir jättemycket billigare, men lite, men som sagt, mer personliga. Vi räknade ut att inbjudningarna gick på ca 10 kr styck inklusive kuvert.

• Akvavit

Snöflinga76,
    Nej, jag har inte lagt ut inbjudningarna eftersom våra namn står på framsidan och så...känns lite utelämnande. Men jag mailar gärna bilder om någon vill se

Fina era inbjudningar är, stilrena! Vi har också den altarskåpsvikningen på våra, tycker den är trevlig

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...