Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Mica o Krille,
Men Vallentuna kyrka är ju jättefin och mysig!
Min pappa gifte sig där, en fin stenkyrka, lagom stor och fin...
Mica o Krille,
Men Vallentuna kyrka är ju jättefin och mysig!
Min pappa gifte sig där, en fin stenkyrka, lagom stor och fin...
Här finns alla kyrkor och lokaler som finns i Vallentuna församling
www.svenskakyrkan.se/vallentuna/Kyrkor_och_hus/husindex.htm
Kyrkan ni kikade på låter ju jättetrist....vad hette den?
Men Vallentuna kyrka känns inte så stor tycker jag...
På pappas bröllop var vi bara ca 50 pers i kyrkan, och det kändes inte tomt, den är så pass mysig ändå.
Har ni varit där och känt efter?
Lycka till!
jennysnartfru,
Spännande med korten! Var beställde ni från? Vilka blev det?
Mica o Krille,
Jag förstår precis vad du menar...det kanske är fånigt, men jag är lika fånig själv. Vi funderade lite på att gifta oss i Rättvik, men ett av skälen till att jag inte ville det var just också det - att hans bror gifte sig där för ett år sen. Fånigt, men men...
Men på sidan jag visade här ovan, www.svenskakyrkan.se/vallentuna/Kyrkor_och_hus/husindex.htm
finns ju tex Frösunda kyrka, den ser ju liten och mysig ut? Eller nån av de andra....
vinterbrud -08,
Vilken typ av pyssel är du ute efter?
Papperspyssel finns ju Matton på Norrlandgatan som har mycket, men kanske inte så mysig, och Ljunggrens i Gamla stan, lite dyrare men mindre och mysigare och med jättefina papper och massor med stämplar.
Pärlor och sånt pyssel, Pärlshopen finns i Sturegallerian och Västermalmsgallerian.
Lite av allt är ju såklart Panduro, men det finns ju lite överallt, och mysig skulle jag nog inte använda för att beskriva den butiken...Men den ligger i alla fall på Kungsgatan.
Men är det nåt speciellt du vill hitta? Papper, tyger, band, pärlor...?
Jag funderar på stövlar i något sånt här...
www.dinsko.se/Dam/Faerger/Vit.aspx&cnt=1
www.skopunkten.com/product.aspx
Annars kanske nåt sånt här om jag orkar ge mig på e-bay
cgi.ebay.com/MNK1-White-5-5-Lace-Up-Fur-Flat-Round-Toe-Wedge-Boots_W0QQitemZ320169277760QQihZ011QQcategoryZ63889QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
cgi.ebay.com/ZOCN50-White-5-5-Suede-Quilted-Fur-Wedge-Heel-Boots_W0QQitemZ320169372409QQihZ011QQcategoryZ63889QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
cgi.ebay.com/MUST-HAVE-Fur-Trim-Lace-Up-Pom-Pom-BOOTS-6-WHITE_W0QQitemZ200161484002QQihZ010QQcategoryZ63889QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Lite smal klack kanske om man ska gå i snö, men läckra:
cgi.ebay.com/DING-White-6-5-Fur-Lace-Up-Quilt-Pointed-Toe-Heel-Boots_W0QQitemZ320169367896QQihZ011QQcategoryZ63889QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Annars finns ju dessa
www.moon-boots.com/es/images/l/tecnica_moon-boots_flair-weiss-echt-fell_flair-white-fur.jpg
Vi bor ju i Dalarna, så vi hoppas på att det är mycket snö här, och vi ska också fotas utomhus, så jag vill ha några snygga stövlar eller cool-fula boots att använda. Om fotografen frågar om vi inte kan knata ut mot det där staketet i 2 dm snö så vill jag kunna göra det. Och jag blir lätt kall om fötterna. Sen ska man ju stå en liten stund på kyrkbacken också...
Så det är väl av samma skäl som jag ska skaffa mig en mysig jacka eller cape att ha på utomhus...
Jag har kollat att solen går ner här 17.00 på vår dag, vigseln är kl 15, så jag tror att vi borde ha lagom ljus innan vigseln för fotografering.