Inlägg från: Gotland08 |Visa alla inlägg
  • Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Undrar om ditt förstahandsval även var mitt...

• Gotland08

Är hemma idag också...börjar bli riktigt uttråkad! Jag har inte rätt läggning för att vara sjuk Det roliga är att jag i tisdags tänkte tanken. Va skönt, jag har inte varit sjuk på länge måste betyda att jag börjar tåla ungarnas baciller. Där fick jag.

Har tagit fram klänningen...igen, för att titta på den och njuta lite.

• Gotland08

Idag hade någon skrivit i min gästbok:

"OJ!? var ska ni gifta er??såg mörkt o skrämmande ut tycker jag!!Var är det o hur kom ni på att ni ska gifta er där? är det en vanlig kyrka? såg ut som en fängelsehåla.men för er betyder den där platsen säkert nåt vackert antar jag !
    Hoppas ni får det vackert o fint."

Tänk vad olika vi kan visualisera

• Gotland08
    Fick du reda på vad det handlade om?
  • Gotland08

Vinterbrud: Ja, ibland börjar man fundera... Har inte sytt ärmen än. Ska göra det i mellandagarna när jag har lite mer tid. Börja inte med mat nu igen, det slutar med att jag vill äta hela tiden. Det var ct som skulle ha gåuppivikt-diet

Akvavit: Låter supermäktigt

• Gotland08

EdLi: Just de glasen hittade jag i en affär som heter Stockhome på Kungsgatan. 5:- st om jag inte minns fel. Annars har de ju ljuskoppar billigt på Ikea. Fanns det sånt "tyg" på Ikea, var det länge sen du handlade det? Det var ju ett tag sen jag gjorde lyktorna och jag tänkte göra alla till bröllopet i mellandagarna.

• Gotland08

Spraylim! Ganska dyrt men räcker länge och det är enkelt och blir snyggt. Lycka till!

• Gotland08

Känner igen känslan ct. När vi började bygga vårt hus bestämde vi oss för att göra allt måleriarbete själva och allt på hela övervåningen. Hela sommaren målade vi fasaden, hela hösten jobbade vi på bottenvåningen och samtidigt sov på övervåningen bland isolering och flyttkartonger. Ett projekt som i början är roligt blev efter ett par månader bara ångest. Jag började tänka på att ta dag för dag. Vad ska vi/jag göra idag och inte tänka så mycket på vad händer sen. Det blev lättare.

Jag såg på Plantagen hade dom julgranar i kruka... Köp en redan nu, pynta lite och ha den hela december. Drick glögg var och varenda kväll, käka pepparkakor. Häng en stjärna i fönstret, köp några hyacinter. Tänk inte på alla saker som du brukar göra för att det ska bli advent och jul. Ta chansen och skaffa lite nya galna traditioner. Vem vet det här är kanske enda tillfället du har chansen. Hur ofta kommer du att renovera och flytta i december. Aldrig mer gissar jag

Jobbet, det kanske är klurigare! Prata med chefen och förklara att det är mycket nu, kanske bara det gör att det känns lättare.

Bara grejen att ni åker iväg gör att du kan ta och stressa ner över bröllopet. Det kommer att bli av hur ni än gör. Du har ju det mesta på banan. Vad är det som inte är klart? Behöver du hjälp är det bara att hojta så kommer jag!

Kul inlägg i gästboken...var i Stockholm ligger den...

Ta det lugn nu, ct, andas in och andas ut. Livet blir inte enklare för att du stressar upp dig. Det blir som det blir och det brukar alltid bli bra till slut. Bamsekram//H

• Gotland08
    ska lägga in en bild på mig ikväll när vi höll på som mest med att slipa taket... Den säger allt! Titta på den när det känns som mest hopplöst!

Vi struntar i vigselprogram. Det är kallt, utomhus ingen kommer att bry sig. Vi skriver in en kort sammanfattning på baksidan av festprogrammet om det är någon som är nyfiken och vips sparade vi ett par timmars pyssel

Sliverljus duger utmärkt och har ni trerätters borde de fixa det mesta.
Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...