Inlägg från: jennysnartfru |Visa alla inlägg
  • jennysnartfru

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

c-t vad ska du ha för klänning?
    Jag ska låta sy upp min. Den har inte satts i produktion än. Ska beställa tyg först.
    Kommer använda Niklas skräddare. Han är helt fantastisk.
    Hans slutgiltiga förslag kommer om två veckor.
    Kan knappt vänta. Har sett tygerna iofs. Det blir tvådelat iaf.

• jennysnartfru

Jag hade en helt annan vision när jag skulle på första mötet med honom. Det blev en helt annan klänning. Inte en klänning utan då tvådelat. Överdelen och kjol i två olika tyg.
    Vi hade ett långt genomgående första möte där han ville lära känna mig. Så jag fick glatt berätta om vad jag tycker om inte tycker om på kropp, vad jag vil framhäva osv. Jag är adopterad från Panama, vilket han tydligen ska få in i designen av min klänning. Kan bli intressant. Hade man dåligt självförtroende innan man kom till honom så hade man det garanterat inte efteråt. Man blev ju sågad att vissa klänningmodeller passar jag absolut inte i. Men man får helt enkelt lita på hans kompetens. Det känns jättebra med honom.
    Han är ganska dyr så om du bara ska göra någon enkel justering så kanske inte han är den bästa rent pengamässigt. Min klänning blir ganska dyr, men det är den värd. Det tycker mi snälla pappa som ska betala den och bröllopet.

• jennysnartfru

Klart jag ska lägga ut bild när den är klar, men det lär nog dröja..

• jennysnartfru

Gotland08
    Gud vilken fin ring. Jag har kikat på en liknande på anders fors hemsida.

Qozze
    Kul att klänningen är skickad. Vad är Little Coral för ställe?

Har beställt en väska på ebay idag, en påsliknande i satin med lite hjärtan på. Jättesöt. Är inte mycket för sådana där väskor men vad gör man inte för sin bröllopsdag.

Har bestämt klädsel nu efter många om och men så blir det mörk kostym. Ville ha frack men insåg att det inte var ngn som ägde en och att det faktiskt är ganska dyrt att hyra plus att alla inte är riktigt bekväma med den.

• jennysnartfru

Godmorgon tjejer!
    Vaknade med en härlig höstförkylning. Känns sådär faktiskt. Tur att man är student och inte har några föreläsningar idag.
    Idag är det en viktig dag, ska ha budgetsamtal med min far. Hoppas att mina önskemål kommer tillgodoses.
    Jag berättar sen hur det gick.
    Nåt annat under solen?

• jennysnartfru

c-t
    Tack. snurvel. ska dricka mycket och hoppas att det hjälper. brukar inte ha så långa förkylningar, sällan sjuk.
    riktigt kul med er lägenhet, ser ni fram emot att renovera?
    Vad är det med UPS och din klänning, något jag missat?

• jennysnartfru

Usch vad jobbigt. Hoppas det går bra.

• jennysnartfru

Hej!
    Nu har jag haft budgetmöte med min far. Gick hur bra somhelst. Min snälla pappa sa ja till allting. Så nu känns det som att det rullar på.
    Alltid svårt att be om så mycket pengar. Det är dyrt med bröllop och ändå är jag ingen bridezilla som ska ha allt möjligt onödigt. Vissa saker är viktigare än andra. Min klänning t ex.
    Åh det känns så bra nu.

• jennysnartfru

Apropå det här med namn. Jag har beslutat att ta T´s namn.
    Mot min fars vilja/önskan.

• jennysnartfru

Halloj!
    Har det hänt nåt särskilt på planeringsfronten för er andra?

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...