Inlägg från: Gotland08 |Visa alla inlägg
  • Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Tack för alla kommentarer om ringen Känns jättekul! Längtar tills jag kan köpa den.

Sarah81 Gillade verkligen din tiara, vill ha en liknande men inte blåastenar. Var har du köpt den?

Kul att det gick bra med budgetsnacket, Jennysnartfru, pengar är alltid svårt att prata om.

Efternamn ja...har lite beslutsångest. Min m2b har ett ovanligt namn och mitt namn är inte heller så vanligt. Dock har jag en fasligt många bröder med barn så det är ingen risk att namnet försvinner ur släkten. Min m2b´s namn är är det bara hans familj som har så han vill inte byta så mina alternativ är: Antingen heter vi hans efternamn, eller så behåller jag mitt och vi heter som vi heter, eller så tar jag dubbelnamn. Hm...Jag har lite svårt att släppa mitt efternamn helt... Vi får diskutera det mer den 19:e, om ni fortfarande är på?

• Gotland08

kul jennysnartfru!

Sarah81 Jag såg "bara" den med blåa stenar på deras hemsida men jag får kolla vidare.

Jag ska åka till Calgary om några veckor och tänker jaga bröllopsprylar. Har hittat en jättefin bröllopsbutik! Vem vet jag kanske kommer hem med en klänning och struntar i att sy en

• Gotland08

vad gulligt att du letar men den var lite för stel

• Gotland08

Men verkligen gulligt av dig. Jag vill nog ha en som är lite rundare eller lite mindre i formen. Vad svårt det är...när man ser den vet man

• Gotland08

Vi ska åka till Sydafrika, Kapstaden. Vi har bokat flygbiljetter och tänker boka in en del hotell, hyra bil och resa runt lite runt Kapstaden. Alla lovprisar det. Ser verkligen fram emot det. Vi är inte heller ligga på strandenitvåveckor människor.

Solister och sånger har vi inte bestämt. Det lutar åt Come what may, eventuellt Tycker om när du tar på mig och Av längtan till dig men vi får se...

• Gotland08

Vinterbrud: Spännande med provsmakning...måste sätta fart med vår mat också

Vi gjorde våra inbjudningar själva, jennysnartfru, du kan se dem i mitt galleri. Dessutom har vi en hemsida home.gamman.se/hakanhelena/index.asp&id=1526 Mycket lätt att göra och sköta.

• Gotland08

Min pappa ska gå med mig sista biten från trappan, vågar inte låta honom trängas med mig i den smala stentrappen Hade inte tänkt det först men han undrade om han inte kunde få gå sista biten med mig... Han är så söt, ser alltför för många amerikanska såpor på tv.

Men om han så gärna vill det varför inte. Ingen som är där kommer att tro att jag inte är självständig. Jag och min m2b ska ändå inte gå in tillsammans utan komma från två trappor. Vi gifter oss borgerligt och bestämmer själva om det finns någon symbolik i det eller inte. Min arbetskollega fnissade idag när hon frågade mig om pappa skulle gå med mig. Jag svarade som det var och la till att det är nog ingen som kommer att tro att jag inte är självständig. Då skrattade hon högt...eftersom jag är välkänd för att vara en av de mest självständinga på jobbet

Att kyrkan blir tydliga med hur de vill ha det tycker jag är bra. Alltför många gifter sig i kyrkan för att det är en fin lokal och förstår inte att det faktiskt är en gudstjänst. Sen kan man ju debattera om de har rätt eller inte men det är en helt annan femma och en helt annan debatt

Hoppas nu ingen blev upprörd eller ledsen för det var inte meningen

• Gotland08

Jag ska på surpriselördag imorgon. Min m2b och jag brukar turas om att överraska den andra... imorgon är det min tur att bli överraskad. Hela upplägget går ut på att den andre planerar hela dagen och två veckor innan skickar man ledtrådar via sms. Första veckan varannan dag och sista veckan varje dag. Vitsen med ledtrådarna är att den andre ska försöka klura ut vad som ska hända...

Det är en heldag full med aktiviteter och jag tror jag har klurat ut en...vi ska nog se Singing in the Rain...men de andra sakerna har jag inte en aning om, ska bli så spännande!

Så snart ska jag krypa till sängs och vara riktigt utvilad till en dag full med överraskningar

• Gotland08

Oj, vilken dag jag hade igår Först gick vi på en föreställning som heter Trollet med den gula kepsen... Min m2b är galen! Vi brukar alltid citera Trollet och nynna på den sången, har blivit en grej mellan oss. Nåväl där sitter vi med en massa ungar och deras föräldrar Så kul! Vi fnissade i timmar efter det.

Sen åkte vi till öl och wiskeymässan i Nacka. Gick runt och prövade lite olika ölsmaker och gick sen på en wiskeyskola. Fick smaka och lära oss lite om blended och single sorter. Jag gillar verkligen wiskey. Efter det åkte vi till en Italiensk restaurang och åt en trerättersmiddag och avslutade dagen med Singing in the rain.

Var trött men lycklig igår kväll när vi kom hem.

Hoppas ni har haft en härlig helg allihop!

• Gotland08

Min m2b tvingade mig att se starten på derbyt Väldigt maffigt, måste ha varit häftigt c t...

Nu är jag så nyfiken att jag kan smälla av Qozze, hoppas du får den utan att den fastnar och att den blir precis så fin som du vill att den ska vara

Vinterbrud, det är så kul när alla börjar höra av sig och grattar passa på och njut!

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...