• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • jennysnartfru

Godmorgon på er alla!
    Gick igenom checklistan igår över vad som ska planeras, det som är klart so far är: kyrka, festlokal, budget, fotograf, brudbukett, klänning, skor , cape, handskar, inbjudningskort (ej fått dom ännnu, men under produktion), antalet gäster, toastmaster, tärna, bestman, ring (ej beställd, men ska nästa vecka), hår, smink, naglar.
    Det som ska göras nu framöver är ordna bröllopsresa, transport, hans kläder, vigsel och festprogram. Måste se över menyn och tårtan oxå.

Hur långt har ni andra kommit?

• EdLi

Har bokat festlokal, bröllopsresa, tärna och bestman, är nästan färdig med inbjudningskorten, servering. Mycket kvar att göra, men det går framåt.

• Isbruden07

Gillar också idén med tomtebloss, men är det ingen risk att man kan skada kläderna.
    Ibland sprakar dom ju iväg små glöd

• Qozze

~vinterbrud~: Vi laddade hem blanketter för hindersprövning och byte av efternamn på skatteverkets sida. Gick hur snabbt som helst. Ska bara fylla i och skicka in så får man väl beslutet nån vecka efter eller så.

Sarah: Oj, vad spännande med klänningen! Är jättenyfiken på hur den ser ut när du får den!

• Gotland08

Sitter och har resfeber inför morgondagen när jag åker till Kanada. 4.40 blir jag upplockad, planet går 8.00! Ska verkligen bli så otroligt roligt! Hoppas på att hitta lite bröllopssaker. En kompis sa att det finns ett varuhus med ett helt plan med bröllopssaker, vågar inte tro på att det är sant.

Lägger in en länk till min sida på resdagboken.se, vet inte om det funkar. Annars kan ni söka på troja69 så hittar ni mig om ni vill läsa om hur det går. Få se om jag har tid att gå in här och skriva. Det brukar vara fullt upp... Annars hörs vi om en vecka.

Länken www.resedagboken.se/Default.aspx&userId=109158&section=undefined

• Qozze

Gotland: Jag är inte så lite avis på dig! Hoppas du får det jättebra i Calgary!! Jag tror säkert att det finns hela varuhus med bröllopssaker. När jag var i USA i december ett år hade de fulla affärer enbart med julgransdekorationer. Helt sjukt mycket grejer! Kanada lär ju inte vara långt efter amerikanarna på sånt

• Qozze

Oops, m2b råkade se att jag höll på med mitt galleri och att det fanns bilder på mig klänningen där så nu har jag plockat bort dem (annars kommer han att gå ut och snoka... vill inte att han ska se mig i den innan bröllopet)

Har lagt ut en bild på det monogram som han gjorde till oss dock. Tyckte att det blev rätt så fint

• Mica o Krille

Idag fick jag besked att min klänning är skickad så den kommer nästa vecka! Tjohoo!

Sarah, så roligt att du också får in klänning snart! =)

Oj vad ni har fixat grejer, jag har iaf fixat en kock nu, jag slipper göra ståhejjet själv. Och det är en lättnad kan jag lova. Krille gnällde över att det kommer bli dyrare men ICKE för det är min moster o den enda vi behöver betala är maten. Känns bra!
    Min kära fästman tycker att jag får bröllopet att växa lite, fast det var han som övertala mig om kyrka o hela baletten. Jag ville ha borgeligt egentligen. Men nu har jag fått smak på detta Men det kommer inte gå över budgeten! Då är det kört.. ;)
    men jag vill bara att det ska vara lite mer än en fest ju.. Det ska ju vara liiite lyxigare än det!

• jennysnartfru

Idag har vi beställt min ring!!!!!!!!!
    Gud vad det känns bra. Den kommer bli så fin särskilt tillsammans med min förlovningsring.
    Den kommer om 6-8 veckor, lång tid kvar.

• Snöflinga76

Hjärteriset kostar 249:-/påse. En påse räcker till 100 matskedar skriver de i sin katalog. De smälter när de blir blöta och går sönder om man trampar på dem.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...