Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Jenny!
Nu har vi bokat tid i Sigtuna för att äta tårta! RC-chokald som är Stallis leverantör ville träffas på förmiddagen så det blir tårta till frukost.... Fast man är väl inte den som är den, god choklad slinker alltid ner
Vinterbrud-08
Vad fint det låter! Några speciella tomtebloss eller vanliga från ICA? Har funderat på facklor men tror inte att ovana frack-klädda människor ska hålla sådana. Min tärna kan ju dela ut dem så verkar det inte som regisserat allt...
Du det där tomtebloss lät ju hur nice som helst, får man knycka idén
vinterbrud -08 skrev 2007-10-05 10:39:01 följande:
Det ena måste väl inte utesluta det andra?
Jag vill ha tomtebloss OCH riskastning
För övrigt är jag också en stoooor djurvän och trodde också tillför något år sedan att fåglarna blev sjuka av ris. Men när jag nu läst på lite så inser jag att det är rätt orimligt. Det är inga problem att kasta vanligt ris.
vinterbrud -08 skrev 2007-10-05 10:39:01 följande:
Behöver lite hjälp, ska jag ha med eller utan dikt på inbj korten?
www.brollopstorget.se/hem/mica_o_krille/galleri.php
Snygg inbjudan!!
Jag lägger min röst på den utan dikt. Blev snyggare rent lay-out mässigt tycker jag (luftigare).
~vinterbrud~ skrev 2007-10-05 11:50:10 följande:
Hej igen alla vinterbrudar!
Läste om tomteblossen som vinterbrud-08 ska ha. Var hittar men sådana, eller är det vanliga?
Själv funderar jag på att beställa små "sockerhjätan" som funderar som ris men de är små, små hjärtan gjorda av något slags socker, som gör att de smälter när de hamnar på marken. Finns hos Caligraphen. Då slipper man ha risgryn överallt och snällt mot fåglarna. Tänkte att några av de barn som är med får gå runt med korgar med "riset" och så får alla ta en näve och kasta på oss!
Apropå det här med ris och fåglar:
www.faktoider.nu/ris.html
Tomteblossen tror jag man hittar nästan överallt, speciellt när det närmar sig jul (såna där extra långa brukar kallas för typ "balkong-tomtebloss eller liknande).