• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • jennysnartfru

Jag betalar 950 för smink och 800 för hår!

• Skottdagen2008

Rosor är de blommor som tl kykla bäst enligt min florist.

• Trettondagsafton

Bra. Jag är lite inne på mörkröda rosor i en "boll" alltså en ganska hårt bunden bukett. Funderar på nåt grönt också men vad skulle passa murgröna? Myrten använde man ju ofta förr (tror min mormor hade myrtenkrona 1941), men kan ma ha det i bukett?

• Skottdagen2008

Jag ska ha som bilden i mitt galleri fast med mörkröda rosor, typ grand prix

• Mica o Krille
    jennysnartfru skrev 2007-10-04 09:05:19 följande:
    Mica och KrilleJag har kollat in er inbjudan-jättefin men jag skulle vara försiktig med klädsel:festklädsel. Finns ingen klädkod som lyder så plua att det gör det svårt för gästerna att veta vad de ska ha på sig. Om du behöver råd finns DN.s etikett med Magdalena Ribbing på deras hemsida.(Bara ett tips).
    Tack.
    Ok, på DNs hemsida då alltså?! Ska kika.
    Och vad bra att man inte behöver alla verser, för den var verkligen fin men lite för lång för oss, känns det som.

Och ursäkta mitt svammel igår, var mkt trött.
  • jennysnartfru

Mica och Krille!
    Hur har ni tänkt er ert bröllop i övrigt?
    Blir ni många gäster, festlokal funderingar osv..?
    Från en som är nyfiken

• Mica o Krille
    jennysnartfru skrev 2007-10-04 18:35:01 följande:
    Mica och Krille!Hur har ni tänkt er ert bröllop i övrigt?Blir ni många gäster, festlokal funderingar osv..?Från en som är nyfiken
    Jadu, det vi har kommit fram till hittills är iaf detta.
    40 gäster, kyrkligt o helst ha festen i den intilliggande lokalen. Färgtema kommer vara vinrött o kanske guld. Maten kommer vara en buffé (hur det går till då vet jag inte, berätta gärna om nån vet), självklart fördrink. Och så ska vi ha det där med brudvals, bukettkastning osv. Vi ska inte be folk hålla tal bara säga till dem på telefon att om de vill hålla tal så är det bara att plinga på ett glas.
    Själva vigseln, den har vi bara pratat lite smått om, det enda som är bestämt är att Krille står där framme o väntar på mig. (jag måste gå in själv, hjälp!)

Det ska vara väldigt enkelt men med det lilla extra!
  • ToU

Wohoo!!! :D Måste bara berätta, för jag är sprudlande glad! Jag hämtade min klänning igår. Har varit ett pirrande väntande, eftersom jag inte provat exakt den klänningen i den stl som jag skickat efter den i utan en klänning i samma märke... MEN den satt som gjuten! :D Helt sjukt! Behöver varken sy in den eller lägga upp. Nåja... kanske måste ta in den någon cm över bysten men det vet jag när jag köpt de underkläder som jag ska ha. Men ändå... jippi! Den passade såååå bra. Känns mycket lugnare nu när jag vet att jag har min klänning färdig. :D Var bara tvungen att berätta...

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...