Inlägg från: Gotland08 |Visa alla inlägg
  • Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Åh, vad spännande Akvavit! Det är så roligt när alla hör av sig. För oss har 90 tackat ja, då är 12 av dessa syskonbarn, sex har tackat nej och fem som ännu inte vet. Jättekul! Vi var ju lite osäkra på hur många som skulle kunna komma eftersom vi gifter oss på Gotland.

• Gotland08

Vi åker på i mars, påsklovsveckan och några dagar innan. Vi tänker vara lediga ett par dagar innan bröllopet och måndagen efter. Lite kort men vi får mysa ändå!

Håll tummarna för mig i London nu! Vill verkligen hitta ett toppentyg och härliga bröllopsgrejer...

• Gotland08

Akvavit: åh, vad spännande. Du bara måste skriva hur de är i verkligheten.

Skottdagen 2008: Hittar man rätt på en gång känner man det. Men annars skulle jag vänta...ett namn ska man ju ha hela livet. Fast ibland bara vet man på en gång

Just nu sitter jag på Arlanda och väntar på att få kliva ombord på planet till London. Jag hoppas att det blir mer bröllopsshopping den här gången än vad det blev i Calgary...

• Gotland08

Nu är jag tillbaka i Stockholm igen! Massor av inlägg att läsa ikapp, kul! Lite stressad blir jag eftersom jag som vanligt är ute i god tid, tar en paus och kommer på att "oj, det är mindre än tre månader kvar och allt finns ju bara i våra huvuden..."

London var underbart men jag hittade inget tyg. Harrods hade lagt ner sin tygavdelning och de affärer som jag hittade hade inte det jag ville ha...så nu är jag tillbaka på ruta ett! Dags att ta ett kraft tag och skanna alla tygaffärer i Stockholm. Fredag eftermiddag ska jag börja!

Vi ska ha festprogram! Vi tänker köra kändis lookalike, tror det är en perfekt isbrytare

ct: New York! Lyllos, älskar den staden!

• Gotland08

Bzzz, snygga inbjudningskort! Jag tänker också gå till Make up Store och göra en sminkning. Vilken butik var ni på?

• Gotland08

Vad skönt att allt går bra abbie. Spännande med ultraljud och romantiskt med ringen. Jag har en hel del länkar, hinner inte lägga in dem nu. Måste till jobbet men kunde inte låta bli att slinka in och läsa lite innan...

Själv är jag inne i ett totalt virrvarr av idéer. Det känns som om jag har för många och kan inte få ihop dem. Nästa helg åker vi till Gotland och kanske blir det lättare då, att se vad som kan komma att funka.

Ska prova några klänningar idag. Jag har ju inte hittat den jag vill ha och har bestämt mig för att sy men igår gick jag förbi en affär som hade ett par fina klänningar. Blir jag kär i någon av dem sparar jag mycket tid. Men som ni vet...kärlek bestämmer man inte över

• Gotland08

Jag är f¤n inte klok Nu har jag köpt en bröllopsklänning! Jag har gjort precis så som man inte ska göra. Gått in i en affär provat, bestämt mig och köpt den... Trots att jag kommer att göra ändringar för att den ska bli som jag vill ha den... Jag är inte klok!

Det fanns bara en kvar i min storlek och färg på lagret i England så jag var tvungen att bestämma mig idag om jag ville ha den annars skulle den försvinna snabbt. Herregud! Jag är fortfarande i chocktillstånd!

• Gotland08

Det är en Maggie Sattero (stavas det så?) Ganska enkel med drapering. www.maggiesottero.com/dress.aspx&page=2&style=S5084 fast vit! Jag vill sy på en liten axelbandslös ärm, kanske leka lite med kjolen...

Det var inte alls det jag tänkt mig från början...

• Gotland08

Tack! men jag passar nog bättre med en liten inramning... Ja, ja, jag får den om två veckor så jag får väl testa och lägga ut bilder så ni kan tycka till. Tur man har er!

• Gotland08

Tack för alla uppmuntrande rop! Det gör att jag inte känner mig heltokig. Kanske är jag lite nojig eftersom det inte är den bilden jag hade i huvudet... Vi får se hur det blir. Om två veckor har jag den.

Brud0801: Jag tror kort klänning kan funka. Många har ju på sig kortare klänningar när de går ut. Allt hänger väl på vad du har till...Jag skulle nog satsa på de häftiga vinterkängorna som Akvavit har köpt när du ska fotas utomhus. Kan vara en ball kontrast till en vacker klänning.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...