• snofsan

"fina" kommentarer

oki nu blir det nog OT

men ja undrar om det e nån som har det likadant som jag...

som tex det här med kommentarer....

min mormor tittade på mina fötter en gång när jag var liten å utbrast

- meen åhhhh vilka sttora fötter du har å vilka låånga tår de e

- öhhh okej (har juh komplex för min låånga å sora fötter...

mormor en till

vi var på kusten jag med mamma pappa å bröder när ja va ungeför 10 år min mormor å morfar va med å moin moster med famlj...

jag va knubbig när ja va liten men inte tjock å ja tyckte om potatis å bea sås..

- meen lilla du inte ska du väl äta mer du som e så tjock
    - va fan,, tack...

jag börjar stor gråta springer där ifrån hon tar tag i min arm ja slår henne på armen så förtvivlad sätter mej innanför förtältet (dom hade stuga en bit ifrån oss)pappa kommer efter mej å tröstar

mormors groder hoppar verkligen ur käften på na titt som tätt...
    å trorts att jag e 24 år blir ja fortfarande lessen när dom hoppar.. men ja försökker att slå dövörat till för ja e inte den enda hon kommenterar..

• Svar på tråden "fina" kommentarer
  • Ernhake

Hahah.. min mormor brukar säga att jag är ful men rar :)

• lillamillan

En på jobbet berättade att hon fick en kommentar av sin farfar när hon var liten,
    han menade väl men detl andade inte bra hos henne.

"Å vad rund och fin du är" hade han sagt och sett så glad ut

Hon hade tagit illa upp men nu när hon är vuxen har hon förstått att när han var liten så var fattigdom ett faktum och att vara lite mullig var ett tecken som visade på rikedom...så när han var ung var det fint att ha lite extra hull.
    Därför var det en komplimang hon fick, även mo hon inte gillade den.

• lillamillan

haha kom och tänka på något som sas i en familj på skämt...men jag skriver det endå.

-Förrut var du Liten Och Söt...nu är du bara "Och".

• snofsan

Sister of the Night: de e ingen idé att säga någottill na, då blir hon tjurig göör läänge, men ja träffar henne inte så möe heller, så de e inte värt att säga nått å om ja skulle säga något så skulle bara min mamma få skit av det sen.... ja sa ifrån när ja va mindra i tonåren då gick hon bara till mamma å sa att "vi" jag å mina bröder va så ouppfostrade... suck

• Toratenshi

Vad 17 är det med mor/far föräldrar som gärna säger sånt?? min mormor sa alltid till mig " min lilla speta/sticka/tandpetare! du äter som en fågel och går sönder om det blåser! jag var förvisso jättejätte tunn som liten men det var aldrig roligt att höra. jag ville ju vara kurvig som min fina mamma! sen föddes min lilla syster som fått det mesta av pappas gener vilket gjorde att hon hade ganska mycket babyhull som liten. Hon fick i sin tur höra från mormor "Åh, lilla tjockis/bollen/ klotet!!!" det säger hon fortfarande till henne fast hon är 15 år och INTE överviktigt på ngt sätt! hon har kanon snygg figur idag! sån där riktigt marlyn monroe figur *avis* Fy tanten gav sig inte förrens jag morrade ifrån ordentligt...

• snofsan

Toratenshi : oj då vad sa hon då´ra när du morrade på na?

• drömbrud

Låter precis som min mormor!!
    Om man säger ngt liknande till henne blir hon riktigt riktigt sårad. Min mormor förstår isf inte att saker hon säger sårar. Så jag försöker bara att inte ta åt mig....

• Sister of the Night

Snofsan

!!

Men om det är någon tröst så är det ju ett större tecken på eftersatt uppfostran att ta sig "rätten" att kläcka korkade kommentarer om andra. Att inte tåla att bli emotsagd när man gör fel ska vi bara inte prata om... *skickar lite pepp!*

• snofsan

Sister of the Night : *tar emot peppen* :-P

uhhh ja bävar att säga till mormor att vi ska gifta oss aaa jag tror vi säger det dan innan bröllopet

• snofsan

drömbrud : Vi kanske skulle puta in våra mormödrer i samma rum ett dygn

Svar på tråden "fina" kommentarer