ÖREBRO-par (ny tråd)
Hej alla Örebroare!
Såg att den gamla tråden var avstäng för svar och öppnar därför denna istället.
Vi gifter oss den 31:a Maj 2008 i Tysslinge Kyrka.
Längtar!
Hur går det med er planering?
Hej alla Örebroare!
Såg att den gamla tråden var avstäng för svar och öppnar därför denna istället.
Vi gifter oss den 31:a Maj 2008 i Tysslinge Kyrka.
Längtar!
Hur går det med er planering?
Hur och när meddelar man det till gäster som inte är från stan? Det är visserligen inte så jättemånga, men ändå.
Självklart står det ju i inbjudningarna var vigsel och fest är, men ska man slänga med nån vägbeskrivning och buss/taxi info?
Absolut, skicka med en info lapp där allt sånt står.
Skicka "save the date" lappar kanske redan nu där det står var ni tänker vigas men att mer information kommer med inbjudan?
Idag bokade jag frisören...*Prickar av*
Härligt! jag ska till frissan idag så då hoppas jag få mer klarhet i det.
Igår bokade vi fotograf ;) Kändes jättebra! Nu ska vi bara bestämma om vi vill ha mer än bara en timmes fotografering.
Hur ska ni göra? Och vad kostar era fotografer?
Än har ju vi "bara" min bror och han vän som är frilandande fotografer, de ska vara med oss hela dagen, de är så gott som gratis.
MEN jag har lite ångest och skulle vilja åka till en riktig fotograf också.. behövs det eller inte?
tjaa.. vi tänkte från början ha min syrras kille som är väldigt duktig med kameran o har en sån där värsting kamera, men sen så tänkte vi att det här gäller bara EN enda dag och TÄNK OM det inte blir bra? Det är ett stort ansvar för honom att bära kände vi ;) Så vi åkte o träffade "vår" fotograf o fick se massor av bilder som han tagit på brudpar o han berättade hur han tänkte när han tog bilder o det kändes jättebra. Vi tänkte precis lika o jag tror det kommer bli jättebra bilder!!
Och så sa han att han som varit o tagit bilder på så många bröllop visste ju vad som skulle hända innan det hände (i kyrkan o så) så att han kunde vara med med kameran på ett annat sätt en för nån som kanske inte varit på så många bröllop. Och det kändes som ett väldigt logiskt resonemang..
Men om han är frilansande fotograf så borde han ju sett en hel del med! Och fotografer är ju inte gratis annars ;)
åh, jag får ångest!! Min karl är ganska ekonomisk.. och inte så romantisk egentligen, speciellt inte speciellt mycket för detaljer, så här har jag något att jobba för.
Vad ska ni ha för frisörer?
Vi får vår fotograf betald av svärföräldrarna, deras bröllopspresent. Så skönt, för det går på ca. 10 000kr!
Jag ska få mitt hår fixat på Trash på Fredsgatan i Örebro.