• fluff83

han vill men inte jag...

vad gulligt =)hihi de är så stora och tuffa och sen när det väl kommer till kritan =) ja de säger att det är först när pojkarna blir pappor de blir riktiga MÄN =)

HAr du mkt kvar av din utbildning? HUr känns det att det blir mitt i kanske?? fast iofs har han fast jobb så är det ju lugnt... mkt praktiskt när det gäller barn... försäkringskassan hur länge man ska var ledig bla bla bla...

• fluff83

mrs D vad fin sida ni hade =) Tänkte jag aldrig på innan vi gifte oss att det kunde vara bra =)

vi har precis fått offerten från resebolaget, bidlerna ser såååå mysiga ut =)=)=)

Grenada åker vi förmodligen till =) iiihhh kan inte vänta =)

fick ett samtal precis från en släkting till min man, en släkting som egentligen inte skulle prata med oss utan med sin syster som bodde på vår adress innan. Iaf bjöd vi itne honom på bröllopet eftersom ingen av oss känner honom eller har träffat honom mer än en gång de senaste 20 åren. Iaf säger han ja har ni gift er än eller? Ja det kändes ju konstigt att man inte var bjuden... jag höll på att dö i luren, vi hade i princip bjudit alla i hela släkten men honom umgås vi inte med skickar aldrig julkort eller ngt sånt, VARFÖR skulle vi bjuda honom, har inget emot honom som person men det var heller ingen jag kände att ja måste dela min stora dag med... känns så himla fånigt nu... sen avslutar han med att ja jag och min tjej ska ju gifta oss nästa år och då är ni välkomna allihopa då bjuder vi hela släkten..!!!! jag mår nästan illa så dum ja känner mig samtidigt som ja inte tycker vi gjort fel... guud va dum ja känner mig... har ni haft svårt med gästlistor och sånt?

• fluff83

Det där med mammapeng är en j-la cirkus rent ut sagt, men ja tror du får mer om du jobbat men jag vet inte =( Ring till försäkringskassan eller gå in på deras hemsida där står ju en hel del =)

Sjukgymnast =) det jobbar jag som =)

Vi ska nog åka i Januari ngn gång, ville först åkt nu i början på december för det blev så långt glapp men mannen i mitt liv vill eåka efter ju ls å vi kompromissade lite där, han fick bestämma när och jag hur länge vi ska vara iväg =) iofs en sanning med modifikation för han vill iten var iväg så lägne han är så himla hemmakär så det blir 12 dagar men det är längre än vad jag ngnsin varit utomlands så det dög gott för mig =)

Tycker ni gör helt rätt som bjuder vänner som ni umgås med osv vi bjöd ju i princip all släkt och det var ju skoj men det kändes ändå som det fanns en hel del kompisar man inte träffar jätteofta men som man gillar och ville skulle varit där egentligen men men lätt att vara efterklok

• fluff83

ja veeerkligen, njut av planering och allt sånt för när man väl har gift säg känns det sååå tomt efter just den biten att hela tiden se framemot ngt, iofs är det hemskt trevligt att ha en man också men han är ju faktiskt inte hemma och till hands jämt =)

hade en diskussion häromdagen där jag skulle försöka få honom att iaf ge mig typ 2-3 månader han höll på att få spel, så det slutade inte så bra, vi pratar liksom inte om det nu, och när vi ska till att ha s*x, drar ja mig nästan för att ja ska slippa ta diskussionen om skyddets vara eller icke. ååhhh önskar han bara kunde bärga sig lite.... ja behöver bara slutföra en del grejer känns som om det är massor på gång just nu vi ä rju mitt uppe i kvalet med fotbollen och då vill iten jag bli kräkig och trött och tråkig tex. jag vill KUNNA ha tid att må dåligt OM ja nu skulle göra det... grrr det tar aldrig slut detta...

• fluff83

B&S vi gifte oss nu i september så det är redan gjort =)

men visst det skaver hela tiden mellan oss, tror att han har släppt det lite lite men får han chansen så pikar han gärna... vill liksom bara ha en sista höst eller ngt med fester och röj, det livet kommer ju faktiskt inte tillbaka igen inte på samma sätt, den enda jag behöver ta ansvar för egentligen är ju mig själv ännu så länge och jag trivs bra med det.

Ska iväg nu nästa helg på en riktig festhelg och sen väntar lite annat kul denna helgen och nu i höst är en hel del partaj inplanerat så jag ska festa så ja blir trött så ja spyr på det sen får vi se om jag har ändrat uppfattning om det hela =)

• fluff83

festade på rätt bra nu i helgen hade helt glömt bort hur INTE kul det är dagen efter.... kanske bara känslan av att KUNNA göra det som jag är ute efter... menja börjkar nog ge med mig lite mannen i mitt liv har taggat ner också och faktiskt inte sagt ngt på ja iaf 2 dgr. OM inte ja börjar prata om det alltså. KÄnns som som det kanske kan bli av redan i höst, MEN blev hlet nervös fick papper ifrån resefirman, vaccinationer!!! det hade jag helt glömt bort en del såna man kanske inte ens får ta när man är gravid?? vet du ngt om sånt??

du får håll amig underrättad om hur det går med bröllopsplanerna =) Har ni läget under kontroll? =)

• fluff83

Tack för tipset, på hemsidan alltså =)=)

NEEEJ får man inte äta choklad!! jag lever ju på det enda godiset jag verkligen älskar!!!!! snyft snacka om uppoffring!! Det ska jag berätta för honom =)

Ja tänk vad mysigt det hade varit om han kom hem en dag, går in på toa också har man dukat upp med ett positivt test lite snyggt på vasken =) så där med en lapp där det står grattis pappa =)

ÅÅhh handtryckta =) hur ser dem ut?? färger och så ?? vad är det för mönster??

har hintat lite till honom att han ska skärpa till sig med studierna för innan han visar ansvar med dem så blir det inget smått, måste ställa lite krav på honom också så han blir lite målinriktad, han hotar nämligen att hoppa av denna terminen och ta upp studierna igen nästa termin men NEJ ja tänker inte ha hans gnäll ÄNNU en termin om att skolan är såååå trist. tror att han tycker det är lite roligare nu när han fick ett annat mål =)

• fluff83

jag vågar knappt säg till när ja ska ta ett gravtest längre, han har blivit så otroligt besviken de gånger de varit negativt... har ju hänt att man slarvat med piller .... och då får man stå sitt kast men att se de där valpögonen igen när ja säger att det var falskt alarm det pallar jag inte... =(

helt sant "lilltrolle" syrran säger att hon snart inte kommer ihåg hur det känns att sova... lite slitigt om man dessutom skulle vara halvt påtvingad ett barn (även om man så klart är TVÅ om det alltid även vid skapandet så att säga =))

har du några bra tips lilltrolle??

• fluff83

är det tårtan i fotoalbumet ni ska ha??? GUuuud vad fin den är!!!! grattis det kommer göra succe =)=)=) PUSS på dig!!!

• fluff83

Nej, det misslyckade sig så för ca två månader sedan att jag gick över och var bombsäker på att jag var gravid, ibland häner det ju att man kör "säkra" perioder vilket så klart är korkat men men, i vilket fall så testade jag mig då... hände även precis ngn månad efter ja slutat med p-pillerna... så ja jag har gått med på att skaffa barn men NEJ inte ännu...

vet ngn om vaccinationen mot hepatit B är ok att ta när man är gravid?? om den är det så får vi vänta tills efter jul... åhh vet varken ut eller in ibland... ibland är allt solklart och ibland vet jag knappt vad jag vill med livet.... (kan väl nämna att det är en hel del på jobbet nu också, mindre roliga uppgifter så det är väl egentligen det som spökar)

Mrs D känner igen det där med tenta... och inte träffas han jobbar helg osv... har ju samma problem här min man jobbar helg och pluggar 100% i veckorna...Blääää kräks på det ibland så tråkigt det är att aldrig kunna gå ut tillsammans en helgdag eller som alla andra åka till IKEA eller bara vara hemma och greja en hel dag... bläää skönt det hade varit att vara ekonomiskt oberoende ... tror ja ska bli det...
    Go natt på er =)

Svar på tråden han vill men inte jag...