• fluff83

han vill men inte jag...

Hej förlåt har varit väck här ettt tag mkt på jobbet nu plus att jag börjar tro att jag verkligen e på smällen.... dagarna går ca en vecka kvar då vet jag. Det löjliga tråkiga just nu är att jag stör mig på att jag inte kan ta en öl, vågar ju inte tänk om jag super sönder ngn liten människa nu!!!

ha det gott

• fluff83

kan man se det redan?? ska ha typ i början på nästa vecka, det hade varit skönt att veta...

vet du vad ni ska försöka göra?? har ni ngt ställe ni gillar att åka till en sommarstuga eller en restaurang eller ngt, boka in er på ngt sådant så ni har ngt att se fram emot ngt som bara ni två sk aåka på, gör susen för oss när vi bråkar och surar. En hel helg UTAN några som helst jobbekompisar, syskon annan familj eller krav bara ni och lugnet =) Låter som du behöver lite paus från allt i skolan också. Förstår om det inte funkar för du har säkert massor att göra, men ngt ja var dålig på när ja gick i skolan (för ett par månader ssedan =)) var att stanna upp och bara vara, jag abra tänkte framåt till nästa tenta hela tiden och glömde liksom "leva" under tiden.... all tkommer ordna sig det är jag säker på =) jag kan förretsen spela en sång på gitarren nu eller flera faktiskt let it be, teddybjörnen fredriksson =) och lite andra klassiker =)=)

ha et bäst skickar STORA kramar till dig!!!!!!

• fluff83

Tack tack "nellie 78" e så glad för alla tips jag får jag bara suger i mig allt =) E så ny på allt i denna världen. HAr haft konstiga drömmar, efter att jag läste ett stycke i en bok om att i vissa kulturer så tror inte kvinnan hon är gravid förrän hon drömt ngt kring det. Inatt drömde jag att jag hade värsta mjölkstinna barmen på ett mkt konstigt sätt =) Först efter det så börja jag faktisk tro att ja e gravid samtidigt som ja inte tror det på ett annat sätt, men det är nog bara för att jag inte vill bli besviken om ja inte skulle vara det.... för nu VET jag att jag gått från att var anti till att ja skulle bli besviken om det inte är så att jag är gravid...

kan det kanske ha med att göra att man ställt in sig på det för att inte få värsta chocken om man skulle va gravid?

LÅter bra mrs D vad glad jag blir låter precis som mig och min karl, man har sina upp och ner gångar. Överraskningar är alltid bra iaf här =)

ha det bäst stora kramar!!!!

• fluff83

Herre guuuud jag e fantamej gravid!!!!!!!!!!!!

oj oj oj, var på väg till en fest igår precis innan säger mannen min att tänk på att du inte kan drick nu i ooch med att vi inte vet om du är gravid... blööö säger jag och då föreslog han att vi skulle prova att ta det där testet fast det var någon dag för tidigt egentligen, jag som nästan previs varit och kissat var väldigt skeptisk men visst det kunde jag väl, gör detta och det tar inte två sekunder och sen ser jag ett blått plus, trodde ja skulle svimma, fick hålla mig i handfatet jag lovar mina hjärtslag hördes nog ner till afrika när det långsamt började gå upp för mig att mitt plus stämde överens med gravid plusset på instruktionerna..... svamlar ngt till mannen min att du få rkolla jag vet inte om detta stämmer... går ut och jag hör bara ett glädje skrik från toaletten =)

Det var helt plötsligt inte så farligt att vara fyllechaffis för nu visste jag =) men jag tror inte riktigt på det ändå ska vänta tills ngn dag efter jag skulle haft mensen och ta ett nytt test.... för det kan väl iten vara sant... eller???? shit.... så många tankar som hunnit rumla runt i mitt huvud.... det första han sa i morse var vad har du mitt lilla hjärta och jag ställt till med nu då också log han det mest hjärtliga leende jag ngnsin sett.... han ville inte gå till jobbet idag.... han var som en liten pojke har ringt typ 1000ggr och frågat hur jag mår =) lite väl kanske men det är än så länge ganska sött.... bara man inte får ngt hemskt missfall eller ngt sådant nu.... =(

• fluff83

Tack =) JO det känns än så länge br aiaf ha rinte ens tänkttanken sedan jag insåg att jag var gravid att jag itne skulle vilja ha barnet eller ngt i den stilen har bara tänkt på hur underbar tanke det är att veta att man har ett litet liv under hjärtat. KÄnns helt overkligt går liksom inte att förklara var ledig minut tänker jag på hur glad jag är och hur man bara vill skydda det lilla livet, vågar ju knapp täta ngt som jag itne vet om jag får lov att äta har blivit helt nojig =)

Tror det är lite så som vi pratat om innan att man aldrig riktigt blir redo, jag tror inte att jag hade varit mer redo om ett år egentligen, finn sliksom aldrig ngt riktigt bra tillfälle. MEn vilken kovändning man gjort då känns rätt konstigt att jag för typ en månad sen var såååå arg på honom för att han ville tvinga detta på mig och nu är jag bara så kär i honom så att jag knappt vill släppa honom utanför huset =) KÄnns helt fantastiskt att kunna berätta för dig, kan ju iten berätta för ngn annan man vet ju aldrig om man klarar de första 3 månaderna ju så jag e så glad att jag har dig!!! =)=)=)

Nej så tänkte jag ocks¨å med testen är det ngt håll de visar fel åt är det åt det icke gravida hållet men det ska jag absolut för varken jag eller grabben min tror på det riktigt eller så har man inte riktigt fattat det. Det syns ju inte precis på en heller annars hade det varit lättare att ta till sig att jo men jag är faktiskt gravid, nu är det bara ett litet plus på en liten sticka.... känns opålitligt *ler*

Kraaaaaaaam nu ska jag gå och lägga mig har nu fattat varflör jag varit så sjukligt trött den senaste veckan har knappt kunna thålla ögonen öppn apå jobbet, tänkte faktiskt gå till doktorn och fråga vad det är för fel på mig men nu vet jag =) HAde iofs varit rätt skoj att få veta det så med =) vad paff man hade blivit.... vad hade man då sagt när doktorn säger jo men alltså du är ju gravid.... VA!!!!! hihi
    nej nu ska jag sluta tjabba kan knappt sluta bara =)puss på dig!!!!!!

• fluff83

Hej hej!!

Nej jag vågar inte berätta än tänk om det inte klarar sig också har man sagt det till en massa som man kanske inte vill ska veta ja du vet.... så måste man ta att folk säger vad tråkogt osv. skulle nog inte klara av det då... nej jag väntar i af tills typ 12 v gått, ä renligt ngn kalender man kudne räkna ut det hela i att jag var i vecka 5 men då räknas ju även veckorna fram tills ägglossning då man ju itne är gravid men men man gör tydligen på det viset.

Jag har nästan försagt mig på jobbet flera ggr, i och med halsbrännan så och när folk berättar om kompisar som är gravida och att de vari toch köpt bebisgrejer och sånt då säger man nästan ja men jag kan ju köpa en sån ja med.... eller som idag när de ringde och frågade från kommunen om jag ville hålla i gympapass till våren, hm tänkte jag hur sl ajag komma ur detta nu då... men så kom jag ju på fotbollen då att, vi har gått upp till div 1 och ja kommer inte hinna med det. =) så slapp jag det, men idag när jag på frukosten räckte mig efter räksalladen och precis i ögonblicket kommer på att jag inte fick äta råa räkor och bara drar tillbaka armen så blev ja rädd att de skulle börja pracka på mig den eftersom jag alltid äter så mkt och det bara var lite lite kvar men det slapp jag, dock har jag en årsfest nu på lördag med laget som kommer bli tuff, MÅNGA Kommer undra varför jag kör och inte mannen min vad fn ska jag säga då??? ja e trött, NEJ, jag tycker inte om att vara bakis, NEJ, vet någara som direkt kommer säga AHA du är på smällen!!!! vad fn sk ajag säga då då ???? jag vill ju itne gå ut med det precis! svårt nu innan det syns riktigt och alla vet faktiskt...

Vi täntke berätta på nyårsafton för då är det prick 12 veckor =) eller kanske på julafton får se lite.

Ja fast det är en helt sjuk trötthet, jag komme ritll jobbet, somnar på skrivbordet direkt i princip vaknar till av att ja e så j-l ahungrig framåt lunch att ja måste köpa mat meddetsamma, sen blir jag Ännu tröttare efter maten och kämpar för varje minut som går till sklockan är halv fem och jag får köra hem, då börjar nästa projekt, att itne somna på vägen hem!!!! fast på kvällen när man väl kommit hem och ligger i soffan och myser då är det så mysigt sååå, man tar sig lite på magen och tänker att dä rinne där ligger det en =) Vi kallar den för lillen =) ibland lillan men ja e helt säker på att det är en pojk, vi gjorde ett sånt där högst vetenskapligt test du vet med ett hårstrå och en ring som man håller över handen =)

LIte skönt faktiskt att min bror och hans tjej ska ha nu i februari för då får jag vara ensam med stor mage, annars hade jag ju legat efter hela tiden =( ja e lite nervös för vi räkna på det och födseln skulle väl var typ i juni juli MITT I SEMESTERN!!! tänk vad sommarvikarier det är på förlossningen då!!!! eller??? !!!! fick värsta ångesten, när ja tänkte på att ja faktiskt ska klämma ut ngt väldigt stort!!! måtte ja inte gå över! mitt i sommaren dessutom. visserligen skönt för han har ju semester ändå =)

shit vad jag babblar förlåt men det är så kul att få prata med ngn om det förutom mannen min =)

KRAAAAAAm ända från skåne till dig!!!!

• fluff83

Hej hopp

många bra frågor som jag kanpåpt vet ngt svar på själv, är lite så nu ok positivt test nu då....?

Tror att man skriver in sig hos barnmorskan mellan 8:e och 12:e veckasn sen görs nog ultraljud typ i 13-16:e veckan. Beror nog på hur lång kö och sånt det är. J aherregud om ja inte visste att bedövning fanns hade jag nog slagit ihjäl min kära man då det blev dags för utfart eller vad man ska säg =)

Nej ska lugna mig med det bebis blåa =) Gick och kolla lite förstrött häromdagen har upptäckt att när det är bebis storlekar finns i princip ing aandra färger än rosa och blått sååååå tråkigt, gult, grönt och rött då?? kan ju itne köpa några neutralare färger alls eftersom verkar vara rädda för att man ska ta fel på om det är en flicka eller pojke, men herregud de e ju så smååå kan väl kvitta värre när de är 15 och man säger fel!!! =)

I alla fall så känns det som allt går så sakta nu, man liksom väntar på att det ska hända ngt. Ikväll ska vi ta ett test till för att få bort mina tvivel =) E nästan lite nervös, fast jag egentligen vet så känns det ändå som att det syns ju inte och känns inte (merän att ja e trött alltså).

Har läst de där bebisböckern avi lyckats samla på oss men nu är dem slut och jag blev inte mkt klokare....

Vet du om man när man går till barnmorskan ska göra en massa gynekologiska grejer eller mäter de bara magen, tar vikt osv??
    Har nämligen en barnmorska just nu (finns bara två på stället, men man får välja) vars man känner min lite grann genom jakten. Är det så att jag ska behöva fläka mig för henne får jag nog byta skulle kännas lite olustigt. E ju inte hos barnmorskan särskilt ofta, sist var ja hos hon den andra men nu fick jag ngn lapp om att hon var sjukskriven så nu vet ja inte riktigt....

men mitt största problem just nu ä rmorgondagens fest, e livrädd att ngn ska tramsa som vanligt bara för man itne dricker och fråga inflr alla om ja e gravid och jag som e dålig på att ljuga säger typ... vad ehhh va vem har sagt det???!!! eftersom jag inte fattar att de driver med mig...

suck lättare sen när alla vet...

jaja men jag är glad ändå =)=)

KRam kram ha en super helg!!!!!!

• fluff83

ja TACK flingan den var ju perfekt!!!!!! att jag inte tänkte på det fn vad dumt =)

Vi har inte använt testet än, mannen kommer hem från jobbet om exakt en timme och då så får vi se... =/

ja jag ska väl försöka köra på så länge det går med fotbollen, de säger ju att man helst ska undvika kontaktsporter, men nu i början är det ju lugnt, har inte varit och tränat en gång sen kvalet, spelar ju gitarr samma dag som vi tränar inne, har bara en gemensam träning för tillfället. kör pilates istället =) lugnt och skönt =) fast fn rätt jobbigt också =)får stark rygg nu inför barnabärandet i alla fall =) men sk aväl sörsöka ta mig dit snart, innan det är försent och jag ångrar att ja inte gick på så många träningar jag hann =(

KÄnns lite tråkigt på ett sätt för nu fick jag itne ens chansen att tänka igenom det ordentligt med fotbollen fast iofs så slapp jag ta det jobbiga beslutet att lägga av nu blir det liksom ett ganska naturligt beslut... fortfarande lite kluven där. De vill ha mig som rehab tränare till nästa säsong men vete tusan om det är ngn hit att ta på sig en massa sånt nu jag vet ju aldrig hur jag mår eller orkar framåt våren ju... plus att man jobbar... hm får väl se... kul erbjudande i alla fall...

kraaaaaam kommer garanterat skriva en lite rad här efter dubbelkollen =)=)

• fluff83

Hej hej!

jo då gravid även denna gången =) Grabben blev skitnervös när vi skulle göra testet han vågade inte vara med =)ändå känns det inte som att det är sant ännu, kommer nog inte fatta förrän jag hör hjärtslag hos barnmorskan eller ser barnet på ultraljudet.... konstigt att man inte kan ta in det och förstå vidden av det hela nu känns det som att ja jag är gravid men är jag verkligen det? =) jaja känns helt ok i alla fall.

FÅr ju säg att känslan av att veta att man är gravid är rätt härlig för man behvöer inte oroa sig för att bli just gravid längre du är det ju redan =) konstigt men skönt =)

Berättar mer efter ikväll =)=) ha en underbar helg!!!!

• fluff83

HEj hej!!!

e sååå ledsen, värsta katastroftränaren blev det är inte särskilt glad för att det blev han. Hna har varit hjälptränare för oss innan och är visst kompetent MEN han är så fruktansvärt opedagogisk och endast tekniska spelare är välkomna typ så det hade varit kört för min spelstil den här säsongen både med och utan bebis....

i alla fall festen igår var en katastrof det första alla säger när ja sätter mig ner och slår upp ett glas läsk är varför dricker inte du?`Så säger jag då väl inövat att jag ha rurinvägsinfektion och går på penicillin, baah skrek särskilt en då du e säkert gravid! lite nonchalant så där, jo säger hon sen för man kan faktiskt dricka fast man går på penicillin, fast då var det faktiskt en som försvarade mig och sa att då har det ju ingen som helst verkan!! (jag bad en stilla tack bön till henne inom mig) och sen sa jag att vi måste ju faktiskt komma hem på ngt sätt ju... men det noterades inte direkt =(

Så förfesten avklarad det var det värsta tänkte jag, men nej vad fel jag hade, när vi sätter oss till bords och jag häller upp min dricka så börjas det igen speciellt av samma tjej; är du gravid??? och jag upprepar igen samma visa och så säger hon till slut jaja du berättar väl ändå om ett par veckor... lite snäsigt. Men det vr typ 8 pers vid samma bord som bara var på mig om detta hade sån lust och bara skrika ngt i stil med JAG HAR FÅTT MISSFALL för helvete håll käften!!! då tror jag aldrig mer dem hade vågat fråga folk och pressa folk på det viset! MIn grabb han sa det sen också fn vad dem var på dig vad taskigt!!! han var helt chockad han visste inte vad han skulle säga...den enda som var tyst vid vårt bord och inte var på mig var en tjej som precis fått barn och som i början av sin graviditet höll p åatt få missfall, hon var den enda som förstod.... va i vilket fall så ledsen och arg när ja kom därifrån...tjejer borde väl för fn fatta att om jag hade velat berätta hade jag väl för tusan gjort det! förstår mig inte på folk, jag har aldrig och kommer aldrig kasta sånt i ansiktet på folk, de berättar ju i sinom tid ändå om de vill det. Nej det var lite tråkigt men men inte ngt att göra åt nu....

Jag tror jag ahr en tid till på mig innan jag måste ge besked ang rehab grejet jag har redan sagt att jag inte tar det på mig själv iaf. vårsäsongen e ju inga problem då är jag ju bara gravid men på hösten är det ju lite svårare, de har dock frågat en tjej till som blir färdig sjukgymnast i januari och får hon bara jobb hyfsat nära så har hon tänkt ställa upp och så länge vi är två så är det helt ok. men får väl se...

åhhh en kompis en av minsa bästa vänner faksitk var på festen också igår och när ja skulle gå på toa så hängde hon med, när vi kommer innanför dörren är det första hon säger, är du gravid??? jag kunde inte säga ngt annat än ja hon hade fattat om jag ljög eftersom jag verkligen suger på det. Iaf blev hon skitglad och krama om mig och började fråga allt möjligt, hon var ssååå snäll, som jag sa till grabben min sen hon jade vett att iaf ta det när vi var i enrum inte inför allihopa i hela laget!!! HOn stötta mig med min urinvägsinfektionshistoria hela kvällen sen =) kändes skönt att ha lite stöd iaf. =)

nej nu ska jag ut och gå med en tjej från jobbet, känns lite som jag borde berätta för henne samtidigt som jag inte vågar eftersom hon och hennes kille är så oense om barn, hon vill ha (är 32 år) han vill inte ha (är 27 år). och hon är skitledsen för detta strör jag salt i såren om jag berättar??? Vi pratar annars om typ allt mellan himmel och jord.

jaja nu ska jag sluta babbla =)
    kram och grattis till vad det verkade igår som en väldigt mysigt lyckad kväll =)=)=)=)=)=)

Svar på tråden han vill men inte jag...