Inlägg från: Troll-P |Visa alla inlägg
  • Troll-P

Mars-April 2008

Hej!
    Vi gifter oss 1 mars! Än så länge håller vi vår tidsplan. Fast min älskade sambo var också seg i början. Till vi satte oss ner och gick igenom när vi behövde göra de olika sakerna (räknade från bröllopet och bakåt), då blev det lite mer fart på honom.

Ett tips om sömmerska i Helsingborg: Alex Design (tror jag det heter) på Kullagatan. En väninna som gifte sig tidigare i år sydde upp sin klänning där. Hon var väldigt nöjd.

• Troll-P

Har ingen aning! Men om du vill så kan jag fråga tjejen som gifte sig?

• Troll-P

080315
    Jag ska ha en empireskuren klänning och jag måste ha lite underkjol. Så det kan du, bara att testa lite olika varianter till du hittar en som passar.

Har hittat klänning, bokat lokal, kyrka, band, fotograf, frisör. Frågat tärna, marskalk och bestman.
    Håller på att bestämma hur inbjudningarna ska se ut, ser över vem som ska bjudas, letar skor, sambon ska börja kolla på kläder och skor.

Går med andra ord enligt planerna!

Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)

080315, Bromma kyrka (Stockholm)

• Troll-P

Blommor! Visst är det svårt! Vill inte välja specialblommor pga kostnaden så jag lutar lite åt "vanliga" mörkröda rosor.

• Troll-P

Ojojoj, inbjudningarna! Jag håller på att bli tokig! Kan inte sluta att fundera på hur de ska se ut: vaknar på morgonen och ligger och spekulerar på olika varianter.

Ska pyssla dem själv och ställer ganska höga krav på resultatet... Problemet är att det finns så himla mycket snyggt och hur ska man kunna välja /välja bort??

Vad är ert "problem" just nu?

PS Det ska bli så himla kul att pyssla när jag/vi bestämt oss för hur korten ska se ut!

• Troll-P

Hehe, vi har MASSOR av idéer!

Helst ska vi ha monogram, flera olika lager papper, rätt färger, det ska dofta rätt (!), coolt kuvert är ett måste, vi vill ha in massor med info (inbjudan, karta till lokal, förslag hotell, brunchinbjudan, namn o nr till toastmaster...) i en stilren, elegant, skojig, spännande inbjudan. Och allt ska kunna komma igen i kyrkoprogram, meny, festprogram och tack-kort... Det är fint med avlånga inbjudningar, eller ett litet med flera sidor, eller en "bok"?! Band, lack, hål, fickor, olika sorters papper...

Med andra ord så lever, andas och sover jag just nu inbjudningar...

Kolla på www.papperi-ett.se/ De har en hel del fina exempel på inbjudningar. Har även lånat en bok på biblioteket. "Barabaras papper" av Bunke.
    Har du några bra tips att dela med dig av? Tack tacksamt emot allt!

Glitter, glömde nämna att det vill vi också gärna ha i vår stilrena och eleganta inbjudan

• Troll-P

Åh vad kul att sy upp sin klänning! Då får du verkligen nåt som sitter bra, det tycker jag är viktigt!

Har du bestämt vem som ska sy upp klänningen?

• Troll-P

DetOrdnarSig
    Blir lite avundsjuk på att ni bestämt format. Tapet är ytterligare en sak på min önskelista över saker man kan använda till trycksakerna. Finns hur många läckra som helst!

Har suttit och pysslat lite med vårt monogram, försöker få till ett lite hjärta i mitten... Tror jag lyckades, ska hem och höra vad sambon tycker.

Trevlig helg på er!

• Troll-P

Nataluskan
    Åhhh va fint hjärta, gillar det skarpt! Brunt är också himla snyggt på inbjudningar.

• Troll-P

Nataluskan

Haha, man ser det man vill se och just nu är jag inne på att brunt är jättefint... Faktum är att våra inbjudningar med stor sannolikhet också blir beige och någon nyans av mörkrött! Fast jag måste ju bestämma mig först... Eller jag menar VI måste besluta vad vi ska ha...

Svar på tråden Mars-April 2008