Inlägg från: Troll-P |Visa alla inlägg
  • Troll-P

Mars-April 2008

Miss (snart mrs) A skrev 2007-10-16 14:34:20 följande:

Angående inbjudningarna så är min närmsta tanke just nu tapet (det har jag varit inne på länge men vet inte hur jobbigt det är att genomför, återkommer när jag testat) och att på något s¨tt gör en lite ficka att gömma undan ett kort med allt tråkigt (klädsel, barnfritt, vägbeskrivning osv). Svårt att förklara, återkommer med det också.
    Jag hittade en mall på en ficka i en bok jag lånat, kan skanna in den om du är intresserad? Det är en ficka man klistrar fast. Tyvärr har jag inte sett någon beskrivning på en "dold" ficka. Hittar du en sådan får du gärna dela med dig då jag också är ute efter någon typ av ficka till all extra info. Det är snyggt när man sorterar upp infon på olika papper i olika längd och sätter dem i samma ficka.
  • Troll-P

Mica o Krille
    Vad gäller din syster tycker jag du ska vara den större personen och ha överseende denna gången. Annars riskerar du att ert bröllop blir omgärdat av gnäll och bråk. Vilket drabbar dig mer än din syster...

Du kan alltid börja göra programmet till festen. Det tar evigheter att skriva om varje gäst, om ni tänkt göra det. Ni kan göra en tidslinje som visar viktiga punkter i ert liv till ni träffades och några viktiga datum efter. Eller ett släktträd fast med alla gäster (detta har jag hört om men inte sett). Samla ihop lämpliga sånger så ni har att välja ifrån. Du kan göra placeringskort.

• Troll-P

Gotland08
    Ni har verkligen fina inbjudningar! Hur har du satt ihop kortet? Limmat ihop tapet och papper med en skåra antar jag - men hur har du fäst framsidan till baksidan?

Gotland08 skrev 2007-10-20 18:55:27 följande:
    Hej på er mars-april brudar. Själv är jag en februaribrud Såg att ni skrev om dold info i en ficka. Jag gjorde så med våra inbjudningar som även gjordes i vår sovrumstapet Kolla in mitt bildgalleri så kan ni se hur vi gjorde. Lycka till med era bröllop.
  • Troll-P

yoyo78
    Vi räknar också med 60-70 gäster. För oss blir det lagom: då hinner man kanske prata med alla gästerna.

• Troll-P

Gotland08
    Jo, jag undrade väl om fram och baksida var i ett stycke. Eller om det var ihopsatt på nåt smart sätt. Är mitt inne i mitt pysslande med inbjudningar och letar med ljus och lykta efter alla smarta lösningar.

Miss (snart mrs) A
    Just nu är jag också lite inne på att vika in en sida och skära en skåra. Vi behöver få ner 2-3 ark med info, räckte det att bara skära en skåra?

Vi har nog bestämt ungefär hur inbjudan ska se ut. Nu ska vi bara hitta någon som har matchande papper och kuvert i rätt storlek. Helst ska de kunna trycka lite text och skära till pappret också. I helgen hittade jag den stämpel jag vill använda! Så nu lägger vi ner att få till ett monogram (hade ett men det passade inte in i helheten). Tyvärr visade det sig att stämpelfärgen jag har inte torkar ordentligt.... Så jag får köpa en ny i samma färg. Det går mao sakta men säkert åt rätt håll här också.

Mica o Krille
    Stackare - betala inte!! Skicka tillbaka och köp en annan klänning. Håller tummarna!

Eia
    Du var fantastiskt vacker på bilderna - ni lyckades definitivt fixa till klänningen. Hade aldrig anat det om du inte berättat att ni fick rättat till allt natten innan.

• Troll-P

Miss (snart mrs) A
    Jag fattar, testade själv med en smal rektangel igår. Mao så har jag ännu inte några bilder att visa upp... Fast om du vill se kan jag skicka en bild på det första skraltiga försöket. Bilder i galleriet får vänta tills gästerna har fått sina inbjudningar - det ska ju vara en överraskning!

Snyggt brunt papper är svårt att hitta, det måste ju vara rätt nyans! Det är tex ganska stor skillnad på matt kaffebrunt och skimrande brunt.
    Såg en fin nyans av grönt papper i helgen. Det var dock inte lime utan lite mer dämpad, fräsch och vårig. Hittar inte rätt ord för att beskriva färgen just nu... Om du bor i Helsingborg så kan jag beskriva var på Papperi-ett det finnns: till höger om disken, bland de stora papper som finns i hörnet!

• Troll-P

Ni känner ingen som ska åka till Asien? Skicka med en färgkarta!
    Eller kan de skicka ett färg-prov på papper?
    De kan kanske ange ett snarlikt färgnummer (Pantone, PMS...)?

Köpa en begagnad sten är också ett bra förslag!

• Troll-P

Klart man är kvar!

Har dock inte haft så mycket att berätta - det strular med pysslandet av inbjudningarna så jag letar med ljus och lykta efter lösningar och märker att min älskling börjar tycka att jag är jobbig...

I helgen ska jag prova min klänning igen! Tärnan ska följa med och se den för första gången. Har hittat ett par skor som jag ska köpa på öppet köp och testa med. Hoppas klänningen fortfarande passar...

Nästa vecka ska min far åka till Tyskland och shoppa öl å avec till bröllopet.

Undersöker brunchalternativ...

Kollar nu på två olika alternativ till musik i kyrkan: maffigt eller finstämt?

Har inte hunnit kolla hotellrum till gästerna eller bokat vårt rum - men snart får vi tummen ur...

Tja, det var allt för tillfället - återkommer snart med mer!

• Troll-P

Vi var på en kyrklig välsignelse i somras - nästan som ett bröllop och jättefint!

Svar på tråden Mars-April 2008