Inlägg från: Troll-P |Visa alla inlägg
  • Troll-P

Mars-April 2008

Hej!

I helgen testade vi brunchen där vi tänkt äta brunch dagen efter bröllopet. Tror det blir bra!

Inga framsteg med våra inbjudningar.. och om några veckor ska de skickas...

Har bokat besök hos en juvelerare på onsdag! Hoppas hon kan komma med några bra förslag på hur vigselringen kan se ut.

• Troll-P

Nataluskan
    Vi ska ha den på ett ställe som heter Brooklyn, ligger precis bredvid kyrkan. De har brunch varje söndag: många varma rätter (äggröra, bacon, korv, pastagratäng, fisk, stekt potatis, couscoussallad osv) - och våfflor! De öppnar en timme tidigare för vår skull. Det blir mer lunch än frukost faktiskt. Oj, nu blir jag hungrig....

• Troll-P

Nataluskan - vad kul att allt löst sig med ringen!
    Håller tummarna för att vi hittar det vi söker imorgon...

L2K
    Tanken är att skicka ut våra inbjudningar nu till månadsskiftet. Dvs innan julkorten kommer. Vårt datum är 1 mars, februari är en kort månad, och OSA vill vi ha 6 veckor innan. Flera har rekommenderat att ta OSA lite tidigare för folk hör inte av sig innan (precis som jag ) även om de vet besked.

Vi ska faktiskt inte ha någon bröllopstårta. Istället blir det dansk "kransekage" till kaffet. Så jag håller med om att man gör precis som man själv vill! Det blir bara fel om man gör något enbart för "så ska det vara".

• Troll-P

Är det inte så att hindersprövningen är giltig i 4 månader?! Vi tänkte skicka den i januari, ca 2 mån innan. Hihi, ska bli så kul!

• Troll-P

Haha, min mamma är helt överlycklig över att vi ska gifta oss. Hon har alltid drömt om ett kyrkbröllop... Hade hon fått bestämma hade hon fixat allt som har med bröllopet att göra så jag har fullt sjå med att lugna ner henne. Trots att vi fått ett generöst bidrag till hela evenemanget så inser hon dock att det är VÅRT bröllop.

Men jag tror att det är tanken på att ev. få barnbarn som egentligen gör att hon håller sig på mattan. Jag har deklarerat att om hon inte respekterar våra önskemål (generellt) så får hon inte vara barnvakt... Långsökt, men det funkar!

• Troll-P

Mina föräldrar hade ett litet borgerligt bröllop eftersom min far varit gift innan. Gissa om hon blir lyrisk i en bröllopsbutik...

Vi har inte försökt bli gravida ännu - håller tummarna för att det ska funka men man vet ju aldrig. Har ätit p-piller i 17 år, aldrig varit gravid (vad jag vet) och har passerat 33 så lite orolig är jag. Men just nu ligger fokus på bröllop, ev. graviditet får vi jobba på efter 1:e mars...

• Troll-P

Hej Nataluskan! Låter som underbara dagar - och inga problem med mamma, skönt! Jag tar gärna emot bilder på hur det såg ut - är själv på jakt efter inspiration till frisyr, makeup mm.
    puxiluring @hotmail.com

Självans har vi tillverkat inbjudningskort i helgen. Det står nu 39 inbjudningar på rad i vardagsrummet som ska fyllas med informationslappar, knytas band runt och ner i kuvert... Vi saknar fortfarande 4 inbjudningar som ska skäras till och stämplas innan alla är klara. Så till helgen ska de ut! Spännande

Nu spekuleras det för fullt i vad man kan önska sig. Någon som har några förslag? Presentkort till vår mini-smekmånad (3 dagar på Österlen) är uppskrivet, komplettering av tekoppar, bestick och vinglas likaså. Men sen?

I helgen har vi också bokat mini-smekmånad och bröllopsnatt. Gästlistan blev också klar iom att vi fixade med inbjudningarna. Alltid skönt att kunna bocka av lite från listan Det blir mer verkligt också

• Troll-P

Lexington har underbara sängkläder!!! Tack!

Fler tips!?

Kan ge ett tips själv förresten: Nespresso-maskin. Som en espresso-maskin fast mycket enklare att hantera. Kaffet, som man köper via internet, är färdigförpackat per kopp - smakar väldigt gott! Man kan även köpa/önska en mjölkvärmare om man vill ha skummad eller varm mjölk. Vi har den minsta versionen + mjölkvärmaren sedan ett år tillbaka och är supernöjda.

• Troll-P

Provningar och sällskapsspel hamnar på listan!! Champagneglas och presentkort på vår mini-smekmånad finns redan med. Ska även önska presentkort på upplevelser (fast min sambo är livrädd för att vi ska få ballongflygning... )

Grill är bra, "tyvärr" har vi redan en som är kalasbra

NATALUSKAN, kan du inte skicka till mig igen, det kom inte fram. Det var ett litet mellanslag med som ska bort (för att slippa porriga mail) puxiluring @hotmail.com

• Troll-P

Tack, nu fick jag båda mailen på en gång. Så det var nog bara vajsing på linjen.

Vad fina lockar du har Nataluskan! Kommer bli super!

• Troll-P

Tycker du gör rätt i att inte ha slöja till den frisyren, det hade varit synd. Fint med pärlor!

Hur gör ni andra med slöja? Ska ni ha eller inte? Om ja, lång eller kort?

För tillfället lutar jag åt att inte ha slöja, till min mammas förskräckelse... Alternativet är att ha en väldigt lång slöja som man tar av efter vigseln. Det var super fint till klänningen. Fast det är nog inte riktigt jag med slöja... Plus att man sparar en slant om man skippar slöjan.

• Troll-P

Imorse var vi och lämnade inbjudningarna på posten....

• Troll-P

Faktiskt inte, men det beror nog på att vi pratat så mycket om att "på måndag..."

Hihi, sa till mannen att nu "måste" vi gifta oss - han bara log!

• Troll-P

Nej, inte det minsta hemligt. Men det blir ju jobbigare att avboka om man skickat ut 80 inbjudningar.

• Troll-P

Välkommen! Hur långt har ni kommit i era planer?

• Troll-P

Hej! Letade reda på datum-listan, tänkte att ni som hängt på senare också vill vara med! Lägg till nick, datum, kyrka och ställe i datumordning. Shit, jag blir fru först.... Scary

Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand.., 5 mars, Koh Lanta, Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe, 8 mars 2008, Munsala kyrka, Finland
    080315, 15 mars 2008, Bromma kyrka (Stockholm)
    L2K, 15 mars, Ösmo kyrka (Stockholm)
    MrsFllerA, 20 mars 2008, Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78, 29 mars 2008, Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)
    DetOrdnarSig, 5 april 2008 (Fasta paviljongen/ Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    12april, 12/4 2008 Vreta Kloster, utanför Linköping
    Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne)
    Tooticki, 19 april 2008, S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419, 19 april 2008, Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille, 26 april 2008, Angarns kyrka. (sthlm)

• Troll-P

Välkommen Synthetic! Hoppas du kommer trivas här

En allmän fråga: vad kan man ge till de som hjälper till före, under och efter bröllopet? Då syftar jag tex på tärna, bestman, toastmaster, tjejen som fotograferar utöver fotografen (hon är gäst). Vi vill på något sätt visa att vi uppskattar deras hjälp. Finns det någon bok, sak, spel.... ni kan tipsa om?

Svar på tråden Mars-April 2008