Inlägg från: bridesilly |Visa alla inlägg
  • bridesilly

Augustilistan 2008 forts

Jag har inte fixat fler papper och sådant till min weddingplanner, har nästan glömt bort den mitt i allt julstökande här hemma Men jag ska börja kopiera gästlistan och lite sånt en dag här. Har du hittat plastfickor? Jag har inte hittat i den storleken som är i den boken. Det där med stansen var smart Men å andra sidan har jag inga stansar..hmm får fundera ut nåt att göra hål med eftersom det inte fungerar med vanlig håltagare!

Virvel skrev 2007-12-06 18:10:52 följande:
    Klänningen till vår tjej Nellie kom idag. Den är superfin!I kjolen var det först ett foder, sedan ett grått glansigt tyg och över det så är det ett lager med tyll med lite gnistrande små, små stenar på vissa ställen. På överlivet så är det fint midjeband som blir en stor rosett framtill.Endast 98 kr från H&M. Jag blir lycklig när jag gör sådana fynd.Tyvärr så hade dom inga finbyxor till Elliot på Lindex. Får väl hoppas att jag hittar några begagnade.BridesillyHar du fått någon ordning på din weddingplanner? Jag har dragit kopior på gästlistan och sedan skar jag pappret till rätt storlek med min pappersskärare. Den köpte jag i början när jag trodde att jag behövde den till korten så jag hade glömt att jag hade den.Hålen i papprena fixade jag med en lite stans som gör så att det blir som hjärtan istället för runda hål. Så jag trycker ut hålen ett och ett.Har du hittat någon plastficka?
  • bridesilly

Det lät väl bra

Vi har den här texten i våra kort, tog en färdig text på kortdesign där vi beställde ifrån

www.kortdesign.se/bilder/inbjudningskort_text_3.gif
    16 aug skrev 2007-12-06 18:27:20 följande:

Virvel: har du ngt kort? Lät fint! Får jag fråga en sak? Nästa onsdag ska inbjudan skickas ut så alla bjudna får dom innan jul- dom som är långväga skickar vi då dom andra på fredagen... Kan vi skriva så här??:: Givetvis fel typsnitt & detär inte centrerat osv sovVi har nöjet att inbjudanamn/namnenAtt närvara vidVigseln MellanxxxxxxxxxxxxxxI x Kyrka16 augusti 2008 kl.15Därefter bjuder vi på bröllopsfestI x(Våra föräldrars namn då dom står för allt= värdar)OSA senast:1 juli Klädsel: Kavaj(Föräldrarnas namn & telefonnr)
  • bridesilly

OBS

det där är texten dom har alltså inte våra namn och datum och så vidare så det inte blir några missuppfattningar

• bridesilly

Vi tyckte att middag lät bra eftersom det ändå förväntas att inte en bröllopsmiddag/fest är över på en timme eller två! Man kan ju såklart redigera texten själv. Så det står rätt namn och sådär Och lägga till extra i texten! Ska ni beställa kort eller göra själva?
    16 aug skrev 2007-12-06 18:41:52 följande:

bridesilly; ja den tittade vi på först, men var inte vi liksom Men det är fint! Kanske ska vi ha middag & bröllopsfest? hmm
  • bridesilly

Helt underbar
    Miss Blue skrev 2007-12-06 19:39:23 följande:

Har nu lagt in bild på den "nya" klänningen i mitt bildgalleri!Var och provade den idag på lunchen, kunde INTE vänta till måndag!!!Färgerna gör sig inte riktigt rättvisa på bilden, den är svagt grå och pärlorna/paljetterna drar lite åt rosa/lila i visst ljus. Perfekt eftersom jag tänkt ha rosa och cremerosor i buketten. Vad tycker ni?? Ska iväg och prova fler på lördag, men det lutar nog åt denna!!Känns så himla bra!!!Fick prova med en urfin slöja oxå och kände mig jättefin!!
  • bridesilly

så kul att få en bröllopsinbjudan till jul Det kommer säkert bli mycket uppskattat
    16 aug skrev 2007-12-06 20:48:27 följande:

Virvel: så fin! bridesilly: vi har gjort själva. Eller jag ska göra dom nu.. ska vara färdiga på ons.. hälften iallafall.. hmm Men dom är planerade, ska klistra osv Vi ska "gömma" dom i julkorten
  • bridesilly

När åker ni på era resor? Vi åker på måndag alltså 2 dagar efter vigseln så man inte hinner "landa" i vardagen så mycket hihi

• bridesilly

Vi sover också på hotell på bröllopsnatten så det blir en natt hemma innan man åker iväg på semester men vi funderar på om man kanske skulle ta in på hotell från orten där vi åker ifrån så man har hela dan på sig i storstaden innan man åker? Vad tror ni, dum ide? Man kunde shoppa sista minuten krims krams till resan haha

• bridesilly

Då har ni en massa på schemat då

Virvel skrev 2007-12-07 13:06:57 följande:
    Resorna till Kroatien gick en gång i veckan och det var på lördagar. Var ju lite svårt för oss att åka den 9:e. Undrar varför???? Så vi får snällt vänta till den 16:e.Bokade konsert med Winnerbäck igår till min sambo i julklapp och han spelar den 14 aug här i närheten så det blir en hektisk vecka.
  • bridesilly

Hehe ja men det får dom ta. Ni måste ju få åka på bröllopsresa

Svar på tråden Augustilistan 2008 forts