Inlägg från: bridesilly |Visa alla inlägg
  • bridesilly

Augustilistan 2008 forts

Japp har vart in massor av gånger och kollat runt på alla dina bilder. Fast jag måste ju skriva vem som äger rättigheterna till dom så därför kan jag inte lägga upp dom i mitt galleri.
    Vet du ungefär vart du har hittat alla fina bilder?

Jag har skrivit i ett inlägg i min blogg vad vi har gjort och inte men som du gör var ett bra tips, ska jag fixa med tror jag

Virvel skrev 2007-12-07 13:20:54 följande:
    BridesillyUrsäkta att jag tjatar men såg du tipset om fotoalbumet på min bröllopssida? Många bilder med ert färgtema. Tänkte faktiskt på dig när jag satt och lade in dom. Det är en tårta i grönt som är så himlans fin.Du verkar ju vara lika planeringsgalen som jag och ett tips är att göra som jag har gjort på presentationssidan. Jag kopierade budgeten och sedan raderade jag allt som vi inte har gjort/bokat så nästa gång när någon frågar om hur långt vi har hunnit så kan jag bara gå in där och kopiera den. Smart va.
  • bridesilly

Välkommen

MyStyle skrev 2007-12-07 23:26:02 följande:
    Hejsan, jag vill oxå va med om ja får ;) 080802 här...
  • bridesilly

Välkommen!

Ni nya flickor får gärna lägga till er på listan. Kopiera den sista uppdaterade och lägg in ert namn under rätt datum

Schatzilein skrev 2007-12-08 09:36:56 följande:
    Jag är också blivande augustibrud: 2008-08-23!
  • bridesilly

Jag tycker alexia design klänningen är jättefin Vad ska du ha för slöja?
    Miss Blue skrev 2007-12-08 22:06:12 följande:

VirvelTACK! Känner mig fiin i den!!Nu är jag på jakt efter en slöja till...
  • bridesilly

Ja men du får helt enkelt sluta leta efter att du har köpt din klänning. Men jag tror inte att det ska vara några problem för efter att man har hittat "sin" klänning så kan man inte hitta någon som har bättre detaljer eller snitt. Så är det för mig iaf, hittar ingen bättre fast jag tittar massor av klänningar på nätet och i butiker!
    Miss Blue skrev 2007-12-08 22:29:21 följande:

Jag vill ha en som går typ till midjan (lite längre ner mot rumpan..). Gärna i två lager, varav det ena är kortare...svårt att förklara..Sen vill jag ha en snygg sömm i kanten, ganska enkel eftersom klänningen har broderier. I den butiken som har den klänningen jag troligen ska ha, hade de gjort en slöja (hon är sömmerska som har butiken) som matchar till klänningen med röda broderier (samma modell) som jag fick prova. Den var lagom längd och hade ett enklare "broderi" snirkligt runt själva slöjan, sen hade hon sytt dit pärlor/paljetter i rött (extra till klänningen). Så vill jag kan jag få en sån med silverpaljetter/pärlor. Glömde dock att fråga vad den kostade.......Ska ändå ringa på måndag och säga att jag vill ha klänningen! Men vad det är svårt med beslut!!!!! Tänk om man hinner ändra sig till augusti???Oj nu bidde det en liten novell....sorry...
  • bridesilly

Oj svarta blommor? silverfärg? hmm finns blommor i de kulörerna? Finns det det så blir buketten jättefin tror jag. Om inte annat kanske man kan färga blommor på nåt sätt?

Annars tar du vita rosor med svarta och silvriga sidenband runt. Jag ska göra så. Kommer matcha upp mannens gröna plastrong med sidenband i samma färg runt min bukett

Virvel skrev 2007-12-09 13:30:51 följande:
    Vi har ju svart, vitt och silver som färgtema men jag funderar lite på buketten. Finns det svarta eller silvriga blommor? Vita är ju inga problem att få tag på. Blir inte buketten lite för vintrig med dom färgerna? Vad tycker ni?
  • bridesilly

Jag tror det kan bli rätt så fint med ett tjockt fint grönt sidenband kring mina rosor. Vill ha en ganska enkel bukett med väldigt lite detaljer. Än så länge iaf Man hinner väl ändra sig hundra gånger innan man beställer

• bridesilly

Ang buketter. Kommer det se "för lite ut" om man har en lång bukett med endast ett par rosor och något grönt och sen sidenband runt? Om man vill hålla buketten ganska enkel vad ska man ha istället om det är för lite?

• bridesilly

Det blev alexia design till slut då?
    Mycket fin klänning
    Miss Blue skrev 2007-12-10 13:46:52 följande:

Nu har jag bestämt klänning!! (blir den som är i mitt galleri sen tidigare!).Var i butiken nu på lunchen, känns jätteskönt att ha en sak till klart!! Nu känns det lättare att välja allt annat, klänningen styr ju rätt mycket!
Svar på tråden Augustilistan 2008 forts