• FruTez

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5

Hihi! Jag röstar nog som Frujj, Fröken Olssons... jag kommer in till Norstan och det ligger nära och bra och även nära till centralen och vagnen hem sen också. Men skulle det bli Brogyllen så hänger jag självklart på där med!

*suck* Jag är så arg... min stackars mamma behöver träffa en läkare, men har fått till svar i två dagar nu att hon inte kan få nån tid för det är fullbokat. Tom. för nästa vecka?!?! Hallå! Det finns faktiskt en vårdgaranti som säger att man ska få en tid hos en läkare inom 7 dagar och om det inte är möjligt så skan man åtminstonde få en tid så snart som möjligt!!!!

Jag blir så ledsen och tycker så synd om henne för hon mår så dåligt... *suck* Nu har jag iaf. ringt till en privatläkare i stan och hon har fått en tid där nästa vecka... Att det ska behöva vara så...

• FruTez

Carma: Usch! Va hemskt med din mans tumflik!! Hoppas det inte gjorde alldeles för ont!

Det är något konstigt med denna dagen... min mamma mår ju inte bra och så ringer min pappa. Då har han blivit inlagd på Sahlgrenska! Han har ju diabetes och har ju problem med fötterna och sår som inte läker. Han hade varit helt febrig inatt och så åkte han in dit idag på dan och då hade såret på foten blivit större så de la in honom direkt... Så han ska få antibiotika intravenöst (eller va de nu heter).

*skakar på huvet*

Mycket konstig dag detta...

Addiz: Va har de för smarrigt på Brogyllen då? Har de nån god sallad så blir jag nöjd! Gärna nån muffins också kanske! *hihiihi*

• FruTez

Tack Abbe! Du är bäst! Hihi!

Addiz: Om de har bra semlor och goda kakor så är jag nog nöjd! hihi! Jag googlade och hittade detta om brogyllen:

"Brogyllen
    Västra/Södra Hamngatan. Klassiskt konditori med underbara bakverk. Chokladtårtan med belgisk choklad rekommenderas starkt om du pallar med nåt mastigt. Kaffe med påtår och beställer du thé får du en egen liten kanna. Stort utbud av både bakverk och smörgåsar. Ganska hög ljudnivå, men stora kristallkronor och rejäl takhöjd är alltid ett +."

• FruTez

God morgon!

Linum: Klart att du ska med på månd!!

Ang. fikan på måndag. Jag är i stan tidigast halv 6, (beroende på trafiken) nån som är i stan då? Jag vill gärna ta en sväng förbi nån pysselaffär (eller inte, min plånbok säger NEJ!) Hahaha!

Igår var jag o fikade på ett jättemysigt ställe som ligger vid Kungsportsplatsen, Sense! De hade enkla men goda räkmackor för 55 kr, stora kakor och muffins, teér, kaffe, vin och öl och även salladsbuffé med bönor och annat som jag inte vet vad det va. De har även en liten restaurangavdelning med en a la carte meny! Vi måste definitivt prova det stället, kanske nästa gång?

Alltså gången efter Brogyllen? Hehehe! Svårt att förklara och skriva va man menar ibland!

• FruTez

Carma: Hur har det gått med makens tumme?

Jag kommer gå till mässan imorgon lördag! Hoppas att det finns något kvar tills du Carma går dit på söndag! Haahhaha! Jag kanske har handlat upp allt! *fniss*

• FruTez

Carma: Jag har igentligen inte heller råd, så det är nog bara bra att det är sambon.... *skratt* jag menar maken!!! Hahhaha!

Jo, det är nog bara bra att maken följer med så att han kan stoppa mig! Hehe!

Jag var på panduro igår och köpte en sån där plastväska till mina scrappapper. De hade sänkt priset till 29 kr, så då unnade jag mig en julstämpel också! Hahaha! Jag har faktiskt en pysselfråga till dig, men jag vet inte hur jag ska skriva min fråga, så jag tar helt enkelt med mig den stämpeln och så får jag ställa min fråga på måndag.

Hoppas han inte tappar för mycket känsel i tummen!

Jag har ett litet problem... Vi har en bröllopspresent som vi inte vet vem som gett den!! Jag har gått igenom gästlistan och prickat av alla som var där med presentlistan och det är något som inte stämmer, för vi har en present för mycket och vet inte vem som gett den!! Hehehe! Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, kan man lägga upp den frågan på vår hemsida? Vi tänkte lägga upp bilder och lite annat smått o gott från bröllopet och skriva det i tackkorten att de kan kika där... då kanske nån känner igen efterlysningen??

• FruTez

Hellu tjejer!

Nides, är inte alls avis! *skratt* Ha det så underbart!!!

Jag var på pysselmässan idag. Hade en inköpsbudget på 500 kr och jag handlade för 510 så jag är ganska nöjd! Köpta några små Versa Colour stämplar. Några ställen hade 5 för 100 kr, men jag hittade ett som sålde 6 för 100. Köpte två embosspulver för 90 kr som skulle ge nån slags gammaldax effekt. Ska bli spännande att prova. Köpte även en påse med otroligt vackra färggranna tygblommor i olika storlekar, 4 st färgade glitterlim och hmm... ja, en quickcuts och 3 sviiindyra men superduperfina pappersark. Blev lite lurad, trodde att dom bara kostade 4 kr st, men så visade det sig att de kostade 20 kr st!! Hehe! De hade nämligen bara ett pris på den hyllan... men, men! Då vet jag att nästa gång så ska jag fråga, oavsett!

Ni som ska dit imorgon, titta runt på priserna och ha det så skoj!

KRAM KRAM!

Ps! Bauti, håller tummarna!

• FruTez

Carma: Jag är ju fortf. ny på pysselområdet och jag har INTE köpt en quickcutz!!! Trodde att den lilla mackapären hette så, tills jag googlade nu och det är inte en sån! Hihihi! Jag vet inte var jag fick det namnet ifrån! Hehehe! Nä, den lilla mackapären jag köpte är nån slags "punch"! hihi! Sorry för att jag ledde in dig på villovägar! Tycker definitivt att vi måste bestämma en pysseldag snart! Jag är väldigt sugen! Måste bara bli av med våra tackkort först, väntar på fotografierna, som ska komma nästa vecka...

Nu ska jag forts. slappa vid tvn, kram o godnatt på er!

• FruTez

Frujj: Det är lugnt att du inte svarade! Misstänkte att det kanske var nån annan som satt vid datorn! Hoppas det gått bra med övervåningen!

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5