• Addiz

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5

carma: ska försöka fixa foton.

Om jag inte mår för kasst kommer jag imorgon, typ strax efter 18.

• Addiz

Nu ligger det ett foto på Boman och Milla på mitt facebook!

• Addiz

bauti: vilken var tråden med de roliga låtarna?

• Addiz

bauti: tack!

frujj: ha en trevlig vecka!

• Addiz

Linum: status på röda blad och bär i slottsskogen efetr morgonpromenad med vovvarna:

Röda-orange-bruna lönnblad finns ganska många, men få är "perfekta". Nästan alla har hål efter insekter el dyl. Ska du ha dem till dekoration ett och ett så blir det nog inte så bra, men om du ska ha dem i en stor hög så funkar de!

Det finns också en liten buske med minilönnblad (ser ut som lönn men är inte lönn) som är röda mot det lila hållet.

Röda bär: fyra olika sorter
    1) "riktiga" nypon, men där har nästan alla bladen ramlat av, så det är spretiga kvistar med röda nypon på.
    2) nypon som har stora rosa blommor på sommaren, lite större nypon, på kvistar där bladen är kvar (men gröna). Nyponen är stora, röda och fina.
    3) nåt som ser ut som nypon, men som växer på typ träd istället. Massa röda bär i klasar, och gröna löv som ser nästan ut som eklöv.
    4) på vår gård: låga buskar, med lite längre kvistar med massa små röda bär (nästan som typ lingon i storlek, men nypon i färg) och små mörkgröna blad. (dessa kan kanske bli lite svårt att komma åt, man får nog göra det mitt i natten isf)

På vår gård finns också två andra buskar, en med "fem-finger"-blad, som är röda, men drar mer åt det cerisa hållet, och en buske som är jättefin, med perfekt röda och gula blad. Båda kan dock kanske bli lite svåra att komma åt då de är precis i blickfånget från många lägenheter hos oss...

Säg till om du vill att jag ska ge mig ut på blad-och bärjakt! =)

• Addiz

Linum: låt mig kolla ang nyponen. Kanske blir bättre om jag kan sno dem torsdag kväll och komma med dem då? Fredagen är ganska chokad för mig... Kan tänka mig att de med blad håller sig om ni har dem i lite vatten tills det är dags att börja dekorera?
    Har körlektion till 17.30, och sen är det nog lagom skymning för att jag obehindrat ska kunna klippa allt vad jag orkar =) Och sen kan jag komma med dem till er, typ nångång mellan 19-20?

• Addiz

Linum: hur mycket tror du att du behöver? två papperskassar?

• Addiz

Hej tjejer!

Det börjar hopa sig på jobbet igen *blä*. Massa strul med ett system som ska vara kravsättare för (tillsammans med några andra från ett annat företag), så trots att jag egentligen varit skjuk denna veckan har jag vart tvungen att jobba, och stressa och vara frustrerad. Och nästnästa vecka stor konferens i Bryssel, samt heldagsworkshop med det fåniga systemet, med en massa att förbereda! *vill inte mer* :(

Iaf, så har nog stressen lett till bröllopsmardrömmar! En natten till iförrigår, och en natten till idag. I förrigår så drömde jag att jag var sen till bröllopet, och att klänningen var för stor (ha ha önsketänkande ;). Min sömmerska skulle fixa klänningen genom att klippa bort en bit i sidan och sätta svart snörning där istället. Men sen klippte hon för mycket, så när hon hade snörat så jag kände mig som en kassler ! =) Och tärnonrna klänningar var inte alls grå med vinröda detaljer som jag hade beställt, utan hudfärgade, skitfula, med vinröda detaljer...
    Igår drömde jag att jag satt med ett par kompisar (som tydligen skulle hjälpa till med nåt på bröllopet) och skulle gå igenom musikCD (da skulle nog vara DJs när jag tänker efter). Och jag försökte plocka fram skiva efter skiva och entusiasmera dem, men de var bara uttråkade, och jag höll på att bli desperat och tänkte att "musiken går åt helvete"...

Ja ja, många bitar börjar ändå falla på plats, och dte är ju faktiskt 3 och en halv månad kvar!

Sorry för det långa inlägget!

Linum: ha en superdag imorgon! *kram*

Vi hörs efter helgen tjejer!

• Addiz

Linum: fantastiska bilder!!!!! Jag önskar sååå att jag kunda ha varit där! =/

• Addiz

Hej tjejer!

Nu går jag på välförtjänt helg! Ikväll åker jag, L och hundarna ut till ett ställe utanför Varberg där vi ska grilla korv, mysa och sova i vindskydd. Imorgon lite kaffeprovning och tårtprovning hemma hos oss och på söndag pysseldag (bara bröllopsgrejor så klart, med en av tärnorna och lite annat löst folk! =)

*kram på er*

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5